Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επέτειος Porsche 914
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επέτειος Porsche 914

  • A-
  • A+

Πενήντα χρόνια συμπληρώνει τούτες τις μέρες εκείνο το όμορφο αυτοκίνητο που ακροβατούσε ανάμεσα σε δύο μάρκες. Η Porsche 914, γνωστή επίσης και ως Volkswagen-Porsche 914, ήταν ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από την Porsche και τη Volkswagen και κατασκευάστηκε από κοινού μεταξύ του 1969 και του 1976.

Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από μια συνεργασία μεταξύ της Porsche και της Volkswagen που διήρκεσε τέσσερα χρόνια, έως την πρώτη επίσημη παρουσίαση της 914 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, αρχές Σεπτεμβρίου του 1969.

Η 914 ήταν ένα χαμηλό σπορ αυτοκίνητο με αναδιπλούμενη οροφή και τον κινητήρα στο κέντρο, ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, με το κιβώτιο ταχυτήτων πίσω. Η αναλογία βάρους ήταν 47% μπροστά και 53% πίσω, που ήταν αρκετά παρόμοια με την αναλογία βάρους στα σύγχρονα αυτοκίνητα της Φόρμουλα 1.

Συνολικά παρήχθησαν 118.978 αντίτυπα όλων των εκδόσεων της Porsche 914. Από αυτά, τα 115.646 έφεραν 4κύλινδρο κινητήρα μπόξερ από το Volkswagen 411 και την ονομασία 914/4 και τα 3.332 έφεραν διαφορετικούς τύπους 6κύλινδρου κινητήρα μπόξερ από την Porsche και την ονομασία 914/6. Αντικαταστάθηκε το 1976 από την Porsche 924.

Η Porsche 914 ήταν το αποτέλεσμα της τότε προσπάθειας της Porsche να αποκτήσει ένα συμπληρωματικό μοντέλο της 911, με πιο προσιτή τιμή πώλησης, και της ταυτόχρονης προσπάθειας της Volkswagen να δημιουργήσει το ίματζ ενός κατασκευαστή και σπορ αυτοκινήτων.

Η βασική ιδέα ήταν ότι η εμπειρία αγώνων της Porsche θα πρέπει να συνδυάζεται με την εμπειρία του μεγάλου όγκου παραγωγής της Volkswagen. Για τον σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε μια ειδική εταιρεία, η VW-Porsche, με έδρα τη Στουτγκάρδη.

Στο λανσάρισμα προσφερόταν με δύο διαφορετικούς κινητήρες και αντίστοιχες ονομασίες: 914/4 με 4κύλινδρο επίπεδο κινητήρα μπόξερ 1.7 λίτρων, από το VW 411, και 914/6 με 6κύλινδρο επίπεδο κινητήρα μπόξερ 2.0 λίτρων, από την Porsche 911 T.

Το κιβώτιο ταχυτήτων και η μπροστινή ανάρτηση είχαν προέλθει από την Porsche, ενώ το υπόλοιπο τεχνολογικό υπόβαθρο προήλθε σε μεγάλο βαθμό και από την Volkswagen. Οι εκδόσεις με τον 6κύλινδρο κινητήρα, ωστόσο, δεν γνώρισαν εμπορική επιτυχία, καθώς η τιμή τους πλησίαζε εκείνη της Porsche 911!

Γενικότερα, η Porsche 914 δεν έτυχε θερμής υποδοχής από αρκετούς υποστηρικτές της Porsche που δυσκολεύονταν να αποδεχτούν τη Volkswagen, της οποίας μάλιστα το λογότυπο συμπεριλήφθηκε στο πίσω μέρος...

Ωστόσο, η Porsche 914 ήταν για την εποχή της ένα σύγχρονο και ενδιαφέρον σπορ αυτοκίνητο, με κάπως εκκεντρικό σχεδιασμό και ιδιαίτερα ελκυστικό σαλόνι για τα τότε στάνταρ. Παραμένει προσιτή για τους συλλέκτες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το Transporter
Συμπληρώθηκαν 70 χρόνια από την έναρξη παραγωγής ενός μοντέλου-σύμβολο για τους επαγγελματίες, του Volkswagen Transporter, που έγινε παγκόσμια γνωστό και ως Bulli.
Το Transporter
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η απόδραση
Χιλιάδες εκθέματα του Μουσείου του Τείχους του Βερολίνου στην Friedrichstrasse, στο Βερολίνο, τιμούν την ιστορία της κάποτε διχοτομημένης πόλης, των αυστηρά ελεγχόμενων συνόρων μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Η απόδραση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας