Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επέτειος Porsche 914
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επέτειος Porsche 914

  • A-
  • A+

Πενήντα χρόνια συμπληρώνει τούτες τις μέρες εκείνο το όμορφο αυτοκίνητο που ακροβατούσε ανάμεσα σε δύο μάρκες. Η Porsche 914, γνωστή επίσης και ως Volkswagen-Porsche 914, ήταν ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από την Porsche και τη Volkswagen και κατασκευάστηκε από κοινού μεταξύ του 1969 και του 1976.

Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από μια συνεργασία μεταξύ της Porsche και της Volkswagen που διήρκεσε τέσσερα χρόνια, έως την πρώτη επίσημη παρουσίαση της 914 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, αρχές Σεπτεμβρίου του 1969.

Η 914 ήταν ένα χαμηλό σπορ αυτοκίνητο με αναδιπλούμενη οροφή και τον κινητήρα στο κέντρο, ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, με το κιβώτιο ταχυτήτων πίσω. Η αναλογία βάρους ήταν 47% μπροστά και 53% πίσω, που ήταν αρκετά παρόμοια με την αναλογία βάρους στα σύγχρονα αυτοκίνητα της Φόρμουλα 1.

Συνολικά παρήχθησαν 118.978 αντίτυπα όλων των εκδόσεων της Porsche 914. Από αυτά, τα 115.646 έφεραν 4κύλινδρο κινητήρα μπόξερ από το Volkswagen 411 και την ονομασία 914/4 και τα 3.332 έφεραν διαφορετικούς τύπους 6κύλινδρου κινητήρα μπόξερ από την Porsche και την ονομασία 914/6. Αντικαταστάθηκε το 1976 από την Porsche 924.

Η Porsche 914 ήταν το αποτέλεσμα της τότε προσπάθειας της Porsche να αποκτήσει ένα συμπληρωματικό μοντέλο της 911, με πιο προσιτή τιμή πώλησης, και της ταυτόχρονης προσπάθειας της Volkswagen να δημιουργήσει το ίματζ ενός κατασκευαστή και σπορ αυτοκινήτων.

Η βασική ιδέα ήταν ότι η εμπειρία αγώνων της Porsche θα πρέπει να συνδυάζεται με την εμπειρία του μεγάλου όγκου παραγωγής της Volkswagen. Για τον σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε μια ειδική εταιρεία, η VW-Porsche, με έδρα τη Στουτγκάρδη.

Στο λανσάρισμα προσφερόταν με δύο διαφορετικούς κινητήρες και αντίστοιχες ονομασίες: 914/4 με 4κύλινδρο επίπεδο κινητήρα μπόξερ 1.7 λίτρων, από το VW 411, και 914/6 με 6κύλινδρο επίπεδο κινητήρα μπόξερ 2.0 λίτρων, από την Porsche 911 T.

Το κιβώτιο ταχυτήτων και η μπροστινή ανάρτηση είχαν προέλθει από την Porsche, ενώ το υπόλοιπο τεχνολογικό υπόβαθρο προήλθε σε μεγάλο βαθμό και από την Volkswagen. Οι εκδόσεις με τον 6κύλινδρο κινητήρα, ωστόσο, δεν γνώρισαν εμπορική επιτυχία, καθώς η τιμή τους πλησίαζε εκείνη της Porsche 911!

Γενικότερα, η Porsche 914 δεν έτυχε θερμής υποδοχής από αρκετούς υποστηρικτές της Porsche που δυσκολεύονταν να αποδεχτούν τη Volkswagen, της οποίας μάλιστα το λογότυπο συμπεριλήφθηκε στο πίσω μέρος...

Ωστόσο, η Porsche 914 ήταν για την εποχή της ένα σύγχρονο και ενδιαφέρον σπορ αυτοκίνητο, με κάπως εκκεντρικό σχεδιασμό και ιδιαίτερα ελκυστικό σαλόνι για τα τότε στάνταρ. Παραμένει προσιτή για τους συλλέκτες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Παγκόσμιο ρεκόρ
Εκπρόσωποι όλων των γενιών –από το 1964 μέχρι και σήμερα– συγκεντρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Lommel Proving Ground της Ford καταγράφοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη παρέλαση με οχήματα Mustang.
Παγκόσμιο ρεκόρ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εκθεση Ιαπωνικών
Η INFINITI και η MotorTrend Group συνεργάστηκαν και πάλι και παρουσίασαν το δεύτερο ετήσιο Ιαπωνικό Automotive Invitational (JAI) στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Pebble Beach των ΗΠΑ.
Εκθεση Ιαπωνικών
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στη Μακεδονία
Το Registro Italiano Alfa Romeo (RIAR) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον Γύρο Μακεδονίας 2019, πραγματοποιώντας μια «απόβαση» ιταλικής γοητείας στη χώρα μας με μερικά από τα πιο όμορφα δείγματα της Alfa Romeo.
Στη Μακεδονία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
Λένε ότι έφυγε ο τελευταίος των μεγάλων της εποχής του. Ισως να έχουν δίκιο. Κριτήριο δεν είναι σίγουρα τα πρωταθλήματα που κατέκτησε καθώς υπάρχουν και άλλοι πολύ καλοί. Ο Λάουντα ωστόσο ξεχωρίζει…
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέοι κινητήρες Polo
Το νέο Volkswagen Polo, ένα από τα παγκόσμια best sellers στην ιστορία της αυτοκίνησης και το μοντέλο που παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+112%) στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, ενισχύει την γκάμα του με...
Νέοι κινητήρες Polo

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας