Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η επιστροφή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η επιστροφή

  • A-
  • A+

Η Mazda είναι μια από τις σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όχι μόνο από τις ιαπωνικές, και μας έλειψε! Μετά από 5 χρόνια δηλώνει και πάλι το «παρών» στην ελληνική αγορά. Το μικρό της SUV, το CX-3, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ανανεωμένη έκδοσή του έρχεται να ισχυροποιήσει και να εμπλουτίσει την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αυτοκινητικής αγοράς: αυτή που έχει στις τάξεις της SUV και crossover με σχετικά μικρό μέγεθος, αυτοκίνητα σχεδιασμένα κυρίως για αστική χρήση μα και για μικρομεσαίες εξορμήσεις.

Το CX-3 ήταν ένα από τα μοντέλα της Mazda που περιμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον στη χώρα μας. Με μήκος στα 4,275 μέτρα, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του, αλλά και για το μηχανολογικό του υπόβαθρο.

Το νέο CX-3 σχεδιάστηκε στο στούντιο της Mazda στην Ιαπωνία. Ο επιτυχής σχεδιασμός του ήταν προφανής και μόλις η ομάδα της ιαπωνικής εταιρείας αντίκρισε για πρώτη φορά το πρωτότυπο σε αναλογία 1:1 εντυπωσιάστηκε τόσο που απλώς είπε «φτιάξτε το».

Και πράγματι πρόκειται για έναν σχεδιασμό που αναδίδει κάτι γοητευτικό. Μαγνήτιζε τα βλέμματα σε πολλές περιοχές και στα πολλά χιλιόμετρα που διένυσα μαζί του. Ισως έχει να κάνει και με το κάτι καινούργιο ή το εντυπωσιακό χρώμα λανσαρίσματος, το Soul Red Crystal, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται.

Οι σχεδιαστές της φίρμας έχουν κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά, δίνοντας με διαφορά το πιο δυναμικό αμάξωμα αλλά και ένα από τα πιο καλαίσθητα που μπορείς να βρεις στην κατηγορία.

Το Mazda CX-3 εμφανίζεται ανανεωμένο οπτικά, με μια επανασχεδιασμένη μάσκα και περισσότερο χρώμιο που επεκτείνεται και στο προφίλ του. Ταυτόχρονα υπάρχουν και περιφερειακές σχεδιαστικές ομορφιές που του εξασφαλίζουν μια premium κατηγορίας εικόνα (άλλωστε εκεί κατατάσσει η αντιπροσωπεία τη μάρκα), η οποία ολοκληρώνεται από τη νέα εμφάνιση για τα LED πίσω φώτα.

Κομψότητα και σχετική ευρυχωρία συναντάμε εντός. Οπότε η αρχική εντύπωση διαγράφεται θετική. Η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου περιβάλλοντος ήταν και ο στόχος για το εσωτερικό, που πλέον διαθέτει μια πλήρως ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και καινούργια υποβραχιόνια.

Παράλληλα, η χρήση ηλεκτρικού χειρόφρενου επέτρεψε στους σχεδιαστές της Mazda να δημιουργήσουν περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα στην κονσόλα.

Ο σχεδιασμός του ταμπλό έχει μια μεταμοντέρνα προσέγγιση, με διαφορετικού σχεδιασμού αεραγωγούς για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Ξεφεύγει και ο πίνακας οργάνων, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει το στροφόμετρο και η ταχύτητα απεικονίζεται ψηφιακά.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, ενώ παράλληλα εργονομία και λειτουργικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και υπάρχει πληθώρα εκδόσεων (23 παρακαλώ) ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών.

Ως προς τα εντός, θα θέλαμε να υπάρχει λίγο περισσότερος διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Γενικότερα τρεις δεν θα ταξίδευαν ιδιαίτερα άνετα. Τουλάχιστον, υπάρχει αρκετός αέρας πάνω από το κεφάλι τους.

Στις αποσκευές τα 350 λίτρα δεν ενθουσιάζουν, το πορτ μπαγκάζ έχει όμως μεγάλο άνοιγμα και είναι πλήρως αξιοποιήσιμο. Μάλιστα, υπάρχει και αφαιρούμενο-ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις δάπεδο για επιπλέον πρακτικότητα. Αυτό που λίγο ταλαιπωρεί είναι το κουμπί που το ανοίγει. Θέλει εξοικείωση.

Ο 1.800άρης turbodiesel κινητήρας SkyActiv-D του CX-3 είναι νέος και εφοδίασε το ιαπωνικό μικρό SUV μετά την ανανέωσή του, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο 1.500άρη diesel κινητήρα. Ικανοποιεί με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του έχοντας απόδοση μέσα στα μέτρα των δυνατοτήτων του.

Τα 115 άλογα είναι αρκετά για να κινήσουν αξιοπρεπώς το βάρους 1.385 κιλών αυτοκίνητο. Θα ικανοποιήσει με την ελαστικότητα και τη ροπή που προσφέρει από χαμηλά. Στο ρελαντί υπάρχει εμφανής έως έντονος ο κλασικός ήχος του πετρελαιοκινητήρα.

Και εδώ θα έπρεπε να προσεχθεί περισσότερο η ηχομόνωση. Ο ήχος του κινητήρα, σε συνδυασμό με τον θόρυβο από την κύλιση, αρχίζουν κάποια στιγμή να ενοχλούν. Λογική και η πραγματική κατανάλωση, με μια τιμή στα 6,5 λίτρα σε μικτή διαδρομή.

Ως προς την οδική συμπεριφορά, το CX-3 κλίνει περισσότερο προς μια σπορτίφ λογική παρά στην απόλυτη άνεση. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά SUV της αγοράς. Το πολύ καλό σε ακαμψία πλαίσιο σε συνδυασμό με τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν τη δυνατότητα στο CX-3 να στρίβει καλά και να διατηρεί με ευκολία την πρόσφυση.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και η προσφερόμενη άνεση είναι αυτή που περιμένεις από ένα τέτοιο όχημα. Πολύ καλή είναι η αίσθηση που έχει σε κάθε περίπτωση ο οδηγός από το τιμόνι, το οποίο συμβάλλει στον γενικότερο ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του CX-3.


MAZDA CX-3 1.8

Κινητήρας: 1.759 κ.εκ., diesel
Ισχύς: 115 ίπποι/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.600 σ.α.λ.
0-100: 11.5”
Τελική: 179 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση : 6,7 λ./ 100 χλμ.
CO2: 114 γραμμάρια
Τέλη: 110 ευρώ
Τιμή: από 24.263 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιτυχημένη ανανέωση
Αν πριν από μερικά χρόνια συζήταγες για χιλιάρι και δικίνητο Vitara, ουδείς θα σε πίστευε. Και όμως έγινε. Το διαχρονικό ιαπωνικό μοντέλο, παίζει πλέον και με απόλυτη επιτυχία στη «μικρή» περιοχή.
Επιτυχημένη ανανέωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η εξέλιξη του είδους
Το Suzuki Jimny επέστρεψε πλήρως ανανεωμένο και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Βασικά, την εκτός δρόμου πρόκληση! H νέα γενιά του ιαπωνικού 4x4 μεγάλωσε, εκμοντερνίστηκε, παραμένοντας πιστό στις αρχές...
Η εξέλιξη του είδους
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αυτό που έλλειπε
Το Nissan Micra είναι πλέον διαθέσιμο με δύο ολοκαίνουργιους βενζινοκινητήρες του 1.0 λίτρου, που ενισχύουν περαιτέρω τις επιδόσεις του. Οδήγησα το 100στάρι και μπορώ να πω ότι καλύπτει πλέον απόλυτα τις...
Αυτό που έλλειπε
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το νέο Mazda3
Εχοντας κατακτήσει την κορυφαία διάκριση 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και το βραβείο σχεδιασμού Red Dot Award 2019, προσφέρεται πλέον στην ελληνική αγορά και με κινητήρα 1.5 λ.
Το νέο Mazda3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
Το πρώτο compact SUV της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.
Ολοκληρώνει την τριπλέτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας