Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανεση και ευρυχωρία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανεση και ευρυχωρία

  • A-
  • A+

Πάνε ακριβώς 50 χρόνια από τότε που χρησιμοποιήθηκε τούτο το όνομα για πρώτη φορά. Δεν γνωρίζω εάν ο Σμυρνιός σερ Αλεκ Ισιγόνης θα ήταν υπερήφανος για τη σημερινή μορφή του Clubman, αλλά το βέβαιο είναι ότι το σημερινό όχημα δεν έχει καμία σχέση με το πρώτο.

Με έξυπνες στιλιστικές αλλαγές, εκτεταμένη γκάμα καινοτόμων στοιχείων εξοπλισμού και τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες λειτουργίας και συνδεσιμότητας, το νέο Mini Clubman αποτελεί μια κομψή, εξατομικευμένη πρόταση στην πολυτελή compact κατηγορία.

Συνδυάζοντας τη χαρακτηριστική οδήγηση Mini με υψηλή χρηστικότητα για καθημερινές διαδρομές και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, το ευπροσάρμοστο πενταθέσιο ανανεώνεται με φρέσκα χαρακτηριστικά στο εξωτερικό και το εσωτερικό του.

Η ιστορία του Clubman ξεκινά ακριβώς πριν από 50 χρόνια. Αρχισε να παράγεται το φθινόπωρο του 1969, και παρέμεινε στη συνέχεια στην αγορά σαν η μοναδική έκδοση Estate, στέισον τα λέγαμε κάποτε, μέχρι το τέλος της καριέρας του. Καμία σχέση, άλλες εποχές! Εκείνο του 1969 ήταν ένα πραγματικά μικροσκοπικό αυτοκίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ηταν όμως πρακτικό και εύχρηστο. Αυτά πέρασαν αναλλοίωτα και μάλιστα επαυξημένα στο νέο Clubman.

Τι άλλο προστέθηκε; Οδηγική άνεση, ευρυχωρία και προσαρμοστικότητα αποτελούν τα γενικά χαρακτηριστικά του νέου Mini Clubman. Η σύγχρονη εκδοχή της κλασικής φιλοσοφίας shooting brake καθιερώνει ένα ιδιαίτερο στιλ στην compact κατηγορία.

Τέσσερις πλαϊνές πόρτες και πέντε καθίσματα σε συνδυασμό με έναν ευπροσάρμοστο χώρο αποσκευών πίσω από τη διαιρούμενη πόρτα στο πίσω τμήμα εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και βέλτιστη αξιοποίηση χώρου σύμφωνα με τη γενική φιλοσοφία Mini.

Τη γνώριμη ευελιξία Mini εγγυώνται η γκάμα σύγχρονων κινητήρων και η τεχνολογία ανάρτησης υψηλής ποιότητας του νέου Mini Clubman. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Clubman το κάνουν λίγο πιο ουδέτερο σε σχέση με το πιο μικροκαμωμένο τρίθυρο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις σχετικά με την ευελιξία του. Μόλις το οδηγήσεις, αντιλαμβάνεσαι όμως ότι όλα βαίνουν… Mini!

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τέσσερις βενζινοκινητήρες και τρεις diesel, που αποδίδουν από 102 έως 306 ίππους. Υιοθετούν την τελευταία γενιά της τεχνολογίας Mini TwinPower Turbo. Στην κορυφή βρίσκεται η εντυπωσιακή νέα έκδοση του σπορ Mini John Cooper Works Clubman.

Συνδυάζει ό,τι επιθυμεί σήμερα ο αγοραστής της κατηγορίας. Δύναμη που φαίνεται, 306 άλογα είναι αυτά, 75 περισσότερα από το προηγούμενο Works, επιδόσεις που συναρπάζουν, με 0-100 σε 4''9, τετρακίνηση, μοναδική οδική συμπεριφορά και βεβαίως όλα αυτά σε συνδυασμό με την πρακτικότητα που προσφέρουν οι έξι (!) πόρτες. Βοηθά σημαντικά η σπορ ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 10 χλστ.

Αυτό όχι μόνο αναβαθμίζει το Mini Clubman, αλλά τονίζει περισσότερο και τη σπορ γοητεία του. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το ALL4. Με έναν γρήγορο και ακριβή ηλεκτρονικό έλεγχο, το σύστημα αυτό εξασφαλίζει μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ανάλογα με τις συνθήκες. Συνδυάζεται άψογα και αποκλειστικά με το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Η σχεδίαση αμαξώματος του νέου Mini Clubman είναι κομψή, εξατομικευμένη και αποκλειστική. Οι χαρακτηριστικές αναλογίες απορρέουν από ένα σφιχτό, σπορ αμάξωμα –τυπικό χαρακτηριστικό Mini–, τη δυναμική, επιμήκη γραμμή οροφής και το κάθετο πίσω τμήμα.

Επιπλέον, οι δύο πίσω πόρτες το καθιστούν το μοναδικό μοντέλο στην compact κατηγορία που προσφέρει έξι πόρτες, σε συνδυασμό με εξαιρετική μεταβλητότητα, καθώς ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 360 στα 1.250 λίτρα, ανάλογα με τις ανάγκες.

Η εξατομικευμένη φιλοσοφία αμαξώματος συνδυάζεται με σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας της μάρκας. Στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν το δυναμικό φούσκωμα του καπό, οι στρογγυλοί προβολείς –τα πλαίσια των οποίων είναι χρωμιωμένα– και το εξωτερικό περίγραμμα της μάσκας.

Το πιο εντυπωσιακό στιλιστικό στοιχείο του νέου Mini Clubman είναι η νέα σχεδίαση της μάσκας που τώρα εκτείνεται σε ολόκληρο τον προφυλακτήρα. Με δυναμικές γραμμές και μια νέα δομή εισαγωγής αέρα, χαρίζει στο εμπρός τμήμα μια ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση. Η μάσκα περιβάλλεται από ένα λεπτό, μονοκόμματο πλαίσιο.

Η εισαγωγή αέρα χωρίζεται από έξι μαύρες, οριζόντιες μπάρες, που προαιρετικά διατίθενται σε αναβαθμισμένη, χρωμιωμένη εκδοχή. Ειδικά χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα των μοντέλων Cooper είναι το εξαγωγικό μοτίβο πλέγματος αντί των οριζόντιων μπαρών και η ανεξάρτητη χρωμιωμένη μπάρα στην εισαγωγή αέρα με χρωμιωμένο έμβλημα και ένα κόκκινο «S» στο κέντρο.

Τρεις νέες χρωματικές προτάσεις προσφέρονται για το φινίρισμα του αμαξώματος. Το νέο Mini Clubman διατίθεται τώρα σε Indian Summer Red metallic, British Racing Green metallic ή Mini Yours Enigmatic Black metallic. Εναλλακτικά, αντί της απόχρωσης του αμαξώματος, η οροφή και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών μπορούν να βάφονται σε μαύρο, λευκό ή ασημί.

Αντί του στάνταρ 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ένα 7τάχυτο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη διατίθεται προαιρετικά, ενώ υπάρχει διαθέσιμο και το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 25.200 ευρώ για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση των 102 ίππων, 28.140 για την πετρελαιοκίνητη των 116, και δύο με κινητήρες 1.5 λίτρου και καταλήγουν στα 54.140 ευρώ του πανίσχυρου και τετρακίνητου δίλιτρου Works.


MINI CLUBMAN

Tα 10 χαρακτηριστικά

● Ιδιαίτερη φυσιογνωμία με νέα σχεδίαση μάσκας.
● Προβολείς LED με λειτουργία Matrix για τη μεγάλη σκάλα.
● Νέοι προβολείς ομίχλης LED με δακτύλιο φώτων ημέρας.
● Πίσω φώτα LED στάνταρ, προαιρετικά σε σχέδιο Union Jack.
● Νέα χρώματα αμαξώματος, νέα έκδοση εξωτερικού Piano Black.
● Νέες ζάντες αλουμινίου.
● Σπορ ανάρτηση με όχημα χαμηλωμένο κατά 10 χλστ.
● Νέα γκάμα δερμάτινων επενδύσεων και επιφανειών εσωτερικού.
● Νέο πρόγραμμα εξοπλισμού MINI Yours.
● MINI Connected με νέες λειτουργίες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αναβίωση
Το έχει οδηγήσει ο John Lennon, όπως και ο Peter Sellers στις ξεκαρδιστικές κωμωδίες του Επιθεωρητή Κλουζό, ακόμα και η Βασίλισσα εθεάθη κάποτε μέσα στο αυτοκίνητο, στο πάρκο του Windsor Castle.
Αναβίωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
Το πρώτο compact SUV της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η επιστροφή
Η Mazda είναι μια από τις σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες και μας έλειψε! Μετά από 5 χρόνια δηλώνει και πάλι το «παρών» στην ελληνική αγορά. Το μικρό της SUV, το CX-3, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η επιστροφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ για C5 Aircross
Εξι μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, το νέο Citroën C5 Aircross SUV έχει ήδη πάνω από 50.000 πωλήσεις, επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα καθώς είναι πλέον το τρίτο πιο εμπορικό μοντέλο της.
Ρεκόρ για C5 Aircross
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιτυχημένη ανανέωση
Αν πριν από μερικά χρόνια συζήταγες για χιλιάρι και δικίνητο Vitara, ουδείς θα σε πίστευε. Και όμως έγινε. Το διαχρονικό ιαπωνικό μοντέλο, παίζει πλέον και με απόλυτη επιτυχία στη «μικρή» περιοχή.
Επιτυχημένη ανανέωση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας