Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανοιχτή πρόκληση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοιχτή πρόκληση

  • A-
  • A+

Τα μοντέλα με ανοιγόμενη οροφή αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία στον χώρο του αυτοκινήτου. Convertible, Cabrio, Spider, Targa, διθέσια ή τετραθέσια, με υφασμάτινη ή μεταλλική οροφή, τα ανοιχτά αυτοκίνητα προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης σε κάθε εκδοχή τους.

Λιγότερο πρακτικά και συνήθως ακριβότερα από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις, τα ανοιχτά αυτοκίνητα δεν επιλέγονται με τη λογική, αλλά με το συναίσθημα και την απόλαυση που προσφέρουν. Αλλα με σπορ χαρακτήρα και άλλα με πιο χαλαρή διάθεση, τα παρακάτω ανοιχτά μοντέλα της Fiat δημιούργησαν τον δικό τους μύθο προσφέροντας την αίσθηση του αιώνιου καλοκαιριού σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Το διθέσιο 1200 Spider του 1957, εκτός από τον αρμονικό εξωτερικό σχεδιασμό, ξεχώρισε και για μια ιδιαίτερη καινοτομία. Τα καθίσματα μπορούσαν να περιστραφούν κατά τον κατακόρυφο άξονα επιτρέποντας την ευκολότερη είσοδο και έξοδο για τον οδηγό και τον επιβάτη.

Ηταν μια λύση που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τις γυναίκες, οι οποίες πλέον μπορούσαν να απολαμβάνουν ένα σπορ αυτοκίνητο χωρίς να ανησυχούν ότι θα ταλαιπωρήσουν το φόρεμά τους.

Εξαρχής το Fiat 500 του 1957 σχεδιάστηκε με ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή έτσι ώστε να κάνει οικονομία στο βάρος και την ποσότητα μετάλλου, αλλά παράλληλα και να προσφέρει σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο τη χαρά της οδήγησης ενός cabrio. Η έκδοση Jolly, που έμεινε γνωστή με το παρατσούκλι «Spiaggina», πήγε ένα βήμα παραπέρα.

Το κατασκευασμένο από την Carrozzeria Ghia Jolly επέτρεπε στους τέσσερις επιβαίνοντες να βρίσκονται σε απόλυτη επαφή με το τοπίο, ενώ η κατασκευασμένη από ψάθα επένδυση των καθισμάτων σήμαινε ότι μπορούσαν να ταξιδεύουν με βρεγμένα μαγιό χωρίς καμία τύψη. Με τιμή διπλάσια από εκείνη του απλού 500, το Jolly αγαπήθηκε από πλήθος γνωστών προσωπικοτήτων, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό.

Ακόμα ένα cabrio της Fiat που σχεδιάστηκε από τον Bertone, το 850 Spider (φωτογραφία), ήταν ένα προσιτό σπορ ανοιχτό αυτοκίνητο που συνολικά πούλησε περισσότερες από 140.000 μονάδες. Η τοποθέτηση του κινητήρα στον πίσω άξονα έδωσε ιδιαίτερη ευελιξία στον σχεδιασμό τού εμπρός μέρους, ενώ όταν ήταν διπλωμένη η υφασμάτινη οροφή βρισκόταν κάτω από ένα μεταλλικό κάλυμμα αφήνοντας απόλυτα «καθαρό» το σχήμα του αμαξώματος.

Το ξεχωριστό στιλ συνδυάστηκε ιδανικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά δημιουργώντας το 1966 το 124 Spider, ένα αυτοκίνητο που έμεινε στην ιστορία τόσο λόγω της εμπορικής του επιτυχίας, όσο και των διακρίσεων που κατέκτησε στους αγώνες.

Ο Pininfarina δημιούργησε ένα κλασικό σχήμα, το οποίο αγαπήθηκε ιδιαίτερα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην αγορά των ΗΠΑ. Η έκδοση Abarth με σημαντικές τεχνικές αλλαγές, ιδιαίτερα στην πίσω ανάρτηση, πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή αγωνιστική πορεία ενισχύοντας την εικόνα της μάρκας.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με υδρογόνο
Το BMW Group προετοιμάζεται για τις απαιτήσεις της μελλοντικής μετακίνησης, όπως επιβεβαιώνει η παρουσίαση του πρωτοτύπου κυψελών καυσίμου BMW i Hydrogen NEXT.
Και με υδρογόνο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Hyundai «45»
Η Hyundai παρουσίασε το 45 concept car, ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα. Το «45» σηματοδοτεί σχεδιαστικά μια νέα εποχή για τη Hyundai, που επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση και τις αυτόνομες τεχνολογίες.
Hyundai «45»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το μέλλον είναι εδώ
Λένε ότι είναι ο «σκαραβαίος» του μέλλοντος. Ισως και το Golf του αύριο. Θέλει πολλά χρόνια και χιλιόμετρα για να το επιβεβαιώσει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μας δείχνει πώς θα είναι η μελλοντική αυτοκίνηση.
Το μέλλον είναι εδώ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Παγκόσμιο ρεκόρ
Εκπρόσωποι όλων των γενιών –από το 1964 μέχρι και σήμερα– συγκεντρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Lommel Proving Ground της Ford καταγράφοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη παρέλαση με οχήματα Mustang.
Παγκόσμιο ρεκόρ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με πρίζα
Η Seat ενισχύει την αποδοτικότητα και την ελκυστικότητα του Tarraco εισάγοντας την τεχνολογία του υβριδικού κινητήρα plug-in μαζί με το σπορ επίπεδο εξοπλισμού FR.
Και με πρίζα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας