Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σταθερή αξία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σταθερή αξία

  • A-
  • A+

Το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στον κόσμο απέκτησε τη 12η γενιά. Και με τη νέα από άκρη σε άκρη Corolla, η Toyota έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω την πρωτιά της, αφού είναι πλήρως αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο και αφήνει χιλιόμετρα πίσω το Auris που αντικαθιστά.

Και το πρώτο που αλλάζει είναι το όνομα. Ορθώς η Toyota επανάφερε το όνομα (βαρύ και με ιστορία από το 1966) Corolla, το οποίο είχε διατηρηθεί στις τετράθυρες εκδόσεις, όχι όμως στις πολυαγαπημένες Hatchback, σε ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά: το πρώτο εξάμηνο του 2019 η νέα Toyota Corolla είναι στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης πωλήσεων με 596.282 οχήματα!

Στα 53 χρόνια της εμπορικής καριέρας έχει πουλήσει σχεδόν 47 εκατ. αυτοκίνητα. Η επιτυχία βασίζεται στην παράδοση, στην αξιοπιστία, στο δίκτυο μα και στο προϊόν, που αναμφισβήτητα είναι καλό.

Η νέα Corolla διαθέτει με διαφορά τον πιο δυναμικό και σπορτίφ σχεδιασμό από ποτέ. Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα και οι μυώδεις προφυλακτήρες συνθέτουν μια άκρως αθλητική εμφάνιση για την πεντάθυρη Corolla.

Η 12η γενιά βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA, η οποία εξασφαλίζει σημαντικά αυξημένη ακαμψία κατά 60% και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλιοστά. Από πλευράς διαστάσεων έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 40 χλστ. (4.370 χλστ.), το ύψος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1.435 χλστ.) και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 40 χλστ. (2.640 χλστ.).

Ποιοτικό το εσωτερικό της νέας Corolla, όπου καθετί είναι σωστά τοποθετημένο και όλα τα υλικά προσδίδουν μια αίσθηση κομψότητας. Οι μαλακές και ευχάριστες στην αφή επιφάνειες καθώς και η εξαιρετική συναρμογή αναβαθμίζουν το εσωτερικό της καμπίνας.

Σημαντικό είναι ότι υπάρχει και μεγάλη τεχνολογική παρουσία, αφού από τη βασική κιόλας έκδοση έχουμε το σύστημα Toyota Safety Sense, το Cruise Control, το σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, τον κλιματισμό και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά.

Από πλευράς χώρων, στο εμπρός μέρος οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα έχοντας αρκετό χώρο διαθέσιμο, ωστόσο στην πίσω σειρά καθισμάτων τρεις επιβάτες δεν θα βολευτούν, εκτός αν είναι μετρίου αναστήματος.

Ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων απέχει πολύ από την κορυφή της κατηγορίας, αλλά είναι άκρως ικανοποιητικός.

Στην οδική συμπεριφορά και ευελιξία κλειδί είναι ο χαμηλά τοποθετημένος κινητήρας, το χαμηλό σημείο Η (hip point) των καθισμάτων και η θέση της υβριδικής μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα.


Toyota Corolla Hybrid

Κινητήρας: 1.798 κ.εκ., diesel
Ισχύς: 122 ίπποι/2.750 σ.α.λ.
Ροπή: 142 Nm/1.500 σ.α.λ.
0-100: 11.9
Τελική: 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,3 λ./ 100 χλμ.
CO2: 76 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή:: 20.970 ευρώ


Οδηγώντας τη νέα Corolla για πολλά χιλιόμετρα στην εθνική οδό μα και στην ορεινή Αρκαδία, οι εντυπώσεις είναι παραπάνω από θετικές.

Το νέο άκαμπτο πάτωμα και το χαμηλότερο από πριν κέντρο βάρους δίνουν στην Corolla μια σπορτίφ αίσθηση που έλειπε. Παράλληλα η ρύθμιση της νέας ανάρτησης με τους πολλαπλούς πίσω συνδέσμους έχει γίνει με γνώμονα την παροχή πολύ καλών επιπέδων ποιότητας κύλισης και άνεσης, κάτι που το αντιλαμβάνεται ο οδηγός είτε ρολάρει στην ευθεία, είτε περνάει από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Στη «στριφτερή» διαδρομή η Corolla δεν ένιωσε άβολα, στρίβοντας αρκετά φυσικά και με το μπροστινό μέρος να ακολουθεί υπάκουα τις εντολές του οδηγού από το καλό σε αίσθηση τιμόνι.

Το υβριδικό σύστημα με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων τα καταφέρνει περίφημα. Ο συνδυασμός μοτέρ-κιβωτίου-μπαταρίας έχει σκοπό την ήπια, οικολογική και οικονομική σε κατανάλωση οδήγηση και αυτό αν μη τι άλλο το κάνει καλά. Χωρίς θυσίες έβγαλε μέση κατανάλωση 4,8 λ. και η σχεδόν πάντα φορτισμένη μπαταρία με μαεστρία κατέβαζε τη χρήση του θερμικού κινητήρα. Αλλωστε γίνεται από την πρώτη στιγμή σαφές πως η αποτελεσματικότερη ανάκτηση-διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας έχει αναβαθμίσει τον ρόλο του ηλεκτροκινητήρα.

Σε πιο γρήγορους ρυθμούς δείχνει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι στο στοιχείο του και αυτό δεν έχει να κάνει με την απόδοση του κινητήρα, όσο με τη λειτουργία τού, βελτιωμένου, e-CVT κιβωτίου, που δεν θα ακολουθήσει άμεσα τις εντολές του δεξιού ποδιού του οδηγού. Ούτε όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, που φέρνει μια ευχάριστη βελτίωση στην απόκριση του γκαζιού και ανεβασμένα ντεσιμπέλ, χωρίς όμως πρακτικό όφελος σε επιδόσεις. Προτιμητέο από το Sport το πρόγραμμα Normal, αλλά για μεγαλύτερη οικονομία επιλέγεις Eco.

Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της υβριδικής έκδοσης: το start (μίζα με κουμπί, όχι κλειδί) ενεργοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα. Αν δεν πατήσεις αρκετά δυνατά το γκάζι, εξακολουθεί να κινείται (αθόρυβα) μόνο με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι να περάσει τα 40 χλμ./ώρα. Οπότε τελικά η ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για μεγάλο μέρος των αστικών μετακινήσεων. Κάτι που εκτός από οικονομία, εξασφαλίζει και ησυχία. Μέσα αλλά και έξω, όπου η χρήση της κόρνας επιβάλλεται για να μην έχουμε ατυχήματα…

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με υδρογόνο
Το BMW Group προετοιμάζεται για τις απαιτήσεις της μελλοντικής μετακίνησης, όπως επιβεβαιώνει η παρουσίαση του πρωτοτύπου κυψελών καυσίμου BMW i Hydrogen NEXT.
Και με υδρογόνο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Hyundai «45»
Η Hyundai παρουσίασε το 45 concept car, ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα. Το «45» σηματοδοτεί σχεδιαστικά μια νέα εποχή για τη Hyundai, που επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση και τις αυτόνομες τεχνολογίες.
Hyundai «45»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το μέλλον είναι εδώ
Λένε ότι είναι ο «σκαραβαίος» του μέλλοντος. Ισως και το Golf του αύριο. Θέλει πολλά χρόνια και χιλιόμετρα για να το επιβεβαιώσει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μας δείχνει πώς θα είναι η μελλοντική αυτοκίνηση.
Το μέλλον είναι εδώ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Παγκόσμιο ρεκόρ
Εκπρόσωποι όλων των γενιών –από το 1964 μέχρι και σήμερα– συγκεντρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Lommel Proving Ground της Ford καταγράφοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη παρέλαση με οχήματα Mustang.
Παγκόσμιο ρεκόρ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με πρίζα
Η Seat ενισχύει την αποδοτικότητα και την ελκυστικότητα του Tarraco εισάγοντας την τεχνολογία του υβριδικού κινητήρα plug-in μαζί με το σπορ επίπεδο εξοπλισμού FR.
Και με πρίζα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας