Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πενήντα χρόνια Capri
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πενήντα χρόνια Capri

  • A-
  • A+

Ηταν η χρονιά που ο άνθρωπος περπάτησε για πρώτη φορά στη Σελήνη. Τότε πραγματοποιήθηκε και το θρυλικό φεστιβάλ του Woodstock, ενώ την ίδια περίοδο τα πρώτα Boeing 747 πέταξαν στους ουρανούς. Την ίδια ακριβώς χρονιά, πριν από μισό αιώνα, το Ford Capri κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους της Ευρώπης.

Οταν λανσαρίστηκε το 1969, το Ford Capri διαφημίστηκε ως «το αυτοκίνητο που πάντα υπόσχεσαι στον εαυτό σου» και πάνω από 1,8 εκατομμύρια άνθρωποι κατάφεραν να εκπληρώσουν αυτή την υπόσχεση. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, το εργοστάσιο της Ford στην Κολονία της Γερμανίας, κατασκεύασε τα επόμενα 17 χρόνια, μέχρι και το 1986, αντίτυπα του μοντέλου που εκπροσωπούσαν τρεις διαφορετικές γενιές. Από τότε αμέτρητοι οδηγοί συνέχισαν να αγοράσουν, να οδηγούν, αλλά πρωτίστως να απολαμβάνουν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σπορ αυτοκίνητα της Ευρώπης.

Ενα νέο βίντεο που σηματοδοτεί τα 50ά γενέθλια του αυτοκινήτου, θα το βρείτε στο YouTube, παρουσιάζει ένα σπάνιο RS2600 Capri σε ένα νοσταλγικό ταξίδι: από τη γενέτειρά του μέχρι τα δάση των γειτονικών βουνών Eifel – όπου δοκιμάστηκε διεξοδικά πριν το λανσάρισμα – και στη συνέχεια στην εμβληματική πίστα του Spa, στο Βέλγιο και του Zandvoort, στην Ολλανδία, όπου τα Capri πανηγύρισαν αναρίθμητες νίκες.

Το Capri που πρωταγωνιστεί στο βίντεο, το οποίο προέρχεται από την ιστορική συλλογή της Ford, εφοδιάζεται με V6 κινητήρα και διήνυσε πάνω από 700 χλμ. κατά τη διάρκεια των έξι ημερών που διήρκεσαν τα γυρίσματα, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων γύρων στην πίστα του Zandvoort. Το αυτοκίνητο, ηλικίας 47 ετών, είναι φυσικά άψογα διατηρημένο.

Το Ford Capri, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Philip T. Clark, θεωρήθηκε «η Mustang της Ευρώπης» και από την πρώτη του εμφάνιση γοήτευσε μικρούς και μεγάλους της τότε μοδάτης γενιάς, με τις σπορ και εκλεπτυσμένες γραμμές, αλλά και με το ανήσυχο εν γένει πνεύμα του.

Προκειμένου να είναι προσιτό σε μεγάλη μερίδα αγοραστών, το Capri εξοπλίστηκε με ευρεία γκάμα κινητήρων, που ξεκινούσαν από τα 1,3 κ.εκ. Το Ford Capri λανσαρίστηκε στην Ελλάδα από την Κοντέλλης Ι.Ε., σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα «Αστέρια» Γλυφάδας, στο πλαίσιο των εορτασμών των 50 χρόνων από την ίδρυση της εταιρείας (1919).

Την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους Ελληνες δημοσιογράφους έκανε ο τότε διευθυντής Πωλήσεων, Βαχάν Χεκιμιάν, με το γνωστό μοντέλο της εποχής εκείνης, Κρίστι. Το σλόγκαν της παρουσίασης ήταν: Ford Capri, το αυτοκίνητο που χρόνια περιμένατε.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το νέο i10
Η Hyundai Motor έχει έτοιμο για την ευρωπαϊκή αγορά ένα νέο μοντέλο. Και μας δείχνει μια πρώτη σχεδιαστική απεικόνιση του ολοκαίνουργιου i10. Θα διαθέτει μεταξύ άλλων Blue Link®, Apple Car Play, Android Auto.
Το νέο i10
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στο Δαχτυλίδι
Tέθηκε σε λειτουργία η νέα υπερσύγχρονη μονάδα Peugeot AUTOONE, η οποίο αποτελεί εταιρεία-μέλος του Ομίλου Συγγελίδη. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα υψηλών προδιαγραφών.
Στο Δαχτυλίδι
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανοιχτή πρόκληση
Το διθέσιο 1200 Spider του 1957, εκτός από τον αρμονικό εξωτερικό σχεδιασμό, ξεχώρισε και για μια ιδιαίτερη καινοτομία. Τα καθίσματα μπορούσαν να περιστραφούν κατά τον κατακόρυφο άξονα επιτρέποντας την...
Ανοιχτή πρόκληση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σταθερή αξία
Με τη νέα από άκρη σε άκρη Corolla, η Toyota έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω την πρωτιά της, αφού είναι πλήρως αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο και αφήνει χιλιόμετρα πίσω το Auris που αντικαθιστά.
Σταθερή αξία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιτυχημένο μοντέλο
Το πρώτο μισό του 2019, αναμφισβήτητα το μοντέλο που κυριάρχησε στην Ελλάδα, στην ίσως ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου, είναι το Volkswagen T–Roc.
Επιτυχημένο μοντέλο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υβριδικό Hyundai
H Hyundai συνδυάζει στο νέο Tucson την υψηλή απόδοση της 48 Volt Ηybrid τεχνολογίας με τον SmartStream πετρελαιοκινητήρα CRDi 1,6 με 115 και 136 ίππους.
Υβριδικό Hyundai

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας