Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναγέννηση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναγέννηση

  • A-
  • A+

Με την ευκαιρία του φετινού Concorso d’Eleganza Villa d’Este, το BMW Group αποκάλυψε την αναγέννηση της BMW Garmisch, ενός κλασικού πρωτοτύπου που σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini για λογαριασμό του Bertone και εξαφανίστηκε μετά το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970.

Με αυτή την αναβίωση, η BMW αποτίει φόρο τιμής σε έναν από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές αυτοκινήτων της Ιταλίας και προσθέτει ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.

Ηδη από το ξεκίνημά της, η BMW εμπνεύστηκε και δέχτηκε επιρροές από την ιταλική σχεδιαστική κουλτούρα και τους Ιταλούς καροσερίστες. Από την ελαφριά αλουμινένια BMW 328 Mille Miglia, που δημιουργήθηκε στην Carrozzeria Touring στα τέλη της δεκαετίας του 1930, μέχρι τη σφηνοειδή BMW M1 τού Giorgetto Giugiaro είναι εμφανές ότι έχει συντελεστεί ζωτική ανταλλαγή φιλοσοφιών και ιδεών.

Και όπως πολλά ιταλικά πρωτότυπα αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’60 και του ’70, η πρώτη BMW Garmisch αναπτύχθηκε από τον Bertone ως ανεξάρτητη σχεδιαστική πρόταση με σκοπό να προβάλει τη δημιουργικότητα του στούντιο.

«Η αρχική ιδέα προήλθε από τον ίδιο τον Nuccio Bertone, ο οποίος επιθυμούσε να εδραιώσει την υπάρχουσα σχέση με την BMW σχεδιάζοντας ένα πρωτότυπο-έκπληξη για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης», θυμάται ο Marcello Gandini, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού του γραφείου του Bertone εκείνη την εποχή.

Ο ίδιος ο Marcello Gandini συνέβαλε στη διαδικασία της έρευνας με προσωπικές μνήμες από τη δημιουργία του αυτοκινήτου, δίνοντας τη δυνατότητα στην ομάδα σχεδίασης να συνθέσει εκ νέου βασικές λεπτομέρειες όπως το εξωτερικό χρώμα –μία ανοιχτή, σαμπανί μεταλλική απόχρωση που ακολουθούσε τις τάσεις της ιταλικής μόδας της εποχής– και τα υλικά και τον διάκοσμο του εσωτερικού.

Και ενώ η ομάδα του τμήματος BMW Design χρησιμοποίησε τις τελευταίες τεχνολογίες τρισδιάστατης μοντελοποίησης για την αναβίωση και τον προσδιορισμό των αρχικών δομών και σχημάτων, η BMW Garmisch κατασκευάστηκε από έμπειρους τεχνικούς στο Τορίνο – όπως το πρώτο αυτοκίνητο πριν από σχεδόν 50 χρόνια.

Με μία καθαρή, απέριττη σχεδιαστική φιλοσοφία και ακριβή χρήση γραμμών και γεωμετρικών σχημάτων, η BMW Garmisch αποτελεί πρότυπο ενός πρωτοποριακού νέου στιλ που λανσάρισαν διάσημα ιταλικά στούντιο –όπως Bertone, Italdesign και Pininfarina– στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές της δεκαετίας του ’70 – και παραμένει ακόμα και σήμερα ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τους σχεδιαστές αυτοκινήτων.

Ως εκπρόσωπος μιας avant-garde σχεδιαστικής φιλοσοφίας, η BMW Garmisch αναμένεται να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους σχεδιαστές στον συνεχή επαναπροσδιορισμό του σχήματος ενός αυτοκινήτου.

Γεννημένος το 1938, ο Marcello Gandini είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές αυτοκινήτων του 20ού αιώνα. Δημιούργησε μερικά από τα πιο τολμηρά και επαναστατικά αυτοκίνητα της εποχής, μεταξύ των οποίων η Lamborghini Miura. Και βεβαίως την αγαπημένη μου Alfa Romeo Montreal, που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 1967.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ευρωπαϊκή πρωτιά
Tο νέο Renault Clio, το παγκόσμιο γαλλικό best seller, κατέκτησε την 1η θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία του, ενώ και το ηλεκτρικό best seller Renault Zoe κατέλαβε επίσης την 1η θέση στις ευρωπαϊκές...
Ευρωπαϊκή πρωτιά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η νέα Voge
Η Voge 300DS είναι η premium μοτοσικλέτα που όλοι περιμέναμε. Πρόκειται για μια κορυφαία πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μοντέλων Street Adventure Touring και ο διττός του χαρακτήρας θα σας χαρίσει όλα όσα...
Η νέα Voge
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Καθαρός αέρας
Η Hyundai Motor ανακοίνωσε την ανάπτυξη νέων καινοτόμων τεχνολογιών για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην καμπίνα του οχήματος και τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου περιβάλλοντος για τους επιβάτες.
Καθαρός αέρας
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Συνολική αναβάθμιση
To νέο Toyota Yaris ξεκινάει την πορεία του στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο «προικισμένο» με νέες τεχνολογίες, αλλά και μια συνολική αναβάθμιση ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας μα και των...
Συνολική αναβάθμιση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέο Honda SH150
Από τα αγαπημένα σκούτερ της αγοράς, το μοντέλο του 2020 είναι πλήρως μεταμορφωμένο. Το πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο «σώμα» και το ανασχεδιασμένο πλαίσιο παρέχουν πάνω από 50% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο....
Νέο Honda SH150

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας