Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναγέννηση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναγέννηση

  • A-
  • A+

Με την ευκαιρία του φετινού Concorso d’Eleganza Villa d’Este, το BMW Group αποκάλυψε την αναγέννηση της BMW Garmisch, ενός κλασικού πρωτοτύπου που σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini για λογαριασμό του Bertone και εξαφανίστηκε μετά το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970.

Με αυτή την αναβίωση, η BMW αποτίει φόρο τιμής σε έναν από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές αυτοκινήτων της Ιταλίας και προσθέτει ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.

Ηδη από το ξεκίνημά της, η BMW εμπνεύστηκε και δέχτηκε επιρροές από την ιταλική σχεδιαστική κουλτούρα και τους Ιταλούς καροσερίστες. Από την ελαφριά αλουμινένια BMW 328 Mille Miglia, που δημιουργήθηκε στην Carrozzeria Touring στα τέλη της δεκαετίας του 1930, μέχρι τη σφηνοειδή BMW M1 τού Giorgetto Giugiaro είναι εμφανές ότι έχει συντελεστεί ζωτική ανταλλαγή φιλοσοφιών και ιδεών.

Και όπως πολλά ιταλικά πρωτότυπα αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’60 και του ’70, η πρώτη BMW Garmisch αναπτύχθηκε από τον Bertone ως ανεξάρτητη σχεδιαστική πρόταση με σκοπό να προβάλει τη δημιουργικότητα του στούντιο.

«Η αρχική ιδέα προήλθε από τον ίδιο τον Nuccio Bertone, ο οποίος επιθυμούσε να εδραιώσει την υπάρχουσα σχέση με την BMW σχεδιάζοντας ένα πρωτότυπο-έκπληξη για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης», θυμάται ο Marcello Gandini, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού του γραφείου του Bertone εκείνη την εποχή.

Ο ίδιος ο Marcello Gandini συνέβαλε στη διαδικασία της έρευνας με προσωπικές μνήμες από τη δημιουργία του αυτοκινήτου, δίνοντας τη δυνατότητα στην ομάδα σχεδίασης να συνθέσει εκ νέου βασικές λεπτομέρειες όπως το εξωτερικό χρώμα –μία ανοιχτή, σαμπανί μεταλλική απόχρωση που ακολουθούσε τις τάσεις της ιταλικής μόδας της εποχής– και τα υλικά και τον διάκοσμο του εσωτερικού.

Και ενώ η ομάδα του τμήματος BMW Design χρησιμοποίησε τις τελευταίες τεχνολογίες τρισδιάστατης μοντελοποίησης για την αναβίωση και τον προσδιορισμό των αρχικών δομών και σχημάτων, η BMW Garmisch κατασκευάστηκε από έμπειρους τεχνικούς στο Τορίνο – όπως το πρώτο αυτοκίνητο πριν από σχεδόν 50 χρόνια.

Με μία καθαρή, απέριττη σχεδιαστική φιλοσοφία και ακριβή χρήση γραμμών και γεωμετρικών σχημάτων, η BMW Garmisch αποτελεί πρότυπο ενός πρωτοποριακού νέου στιλ που λανσάρισαν διάσημα ιταλικά στούντιο –όπως Bertone, Italdesign και Pininfarina– στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές της δεκαετίας του ’70 – και παραμένει ακόμα και σήμερα ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τους σχεδιαστές αυτοκινήτων.

Ως εκπρόσωπος μιας avant-garde σχεδιαστικής φιλοσοφίας, η BMW Garmisch αναμένεται να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους σχεδιαστές στον συνεχή επαναπροσδιορισμό του σχήματος ενός αυτοκινήτου.

Γεννημένος το 1938, ο Marcello Gandini είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές αυτοκινήτων του 20ού αιώνα. Δημιούργησε μερικά από τα πιο τολμηρά και επαναστατικά αυτοκίνητα της εποχής, μεταξύ των οποίων η Lamborghini Miura. Και βεβαίως την αγαπημένη μου Alfa Romeo Montreal, που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 1967.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το νέο i10
Η Hyundai Motor έχει έτοιμο για την ευρωπαϊκή αγορά ένα νέο μοντέλο. Και μας δείχνει μια πρώτη σχεδιαστική απεικόνιση του ολοκαίνουργιου i10. Θα διαθέτει μεταξύ άλλων Blue Link®, Apple Car Play, Android Auto.
Το νέο i10
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάνω στο νήμα
Στον πιο συναρπαστικό ίσως αγώνα του MotoGP των τελευταίων ετών, ο Ντοβιτσιόζο και η Ducati ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε έναν αγώνα που κράτησε την αγωνία στο κορυφαίο επίπεδο μέχρι και την πτώση...
Πάνω στο νήμα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στο Δαχτυλίδι
Tέθηκε σε λειτουργία η νέα υπερσύγχρονη μονάδα Peugeot AUTOONE, η οποίο αποτελεί εταιρεία-μέλος του Ομίλου Συγγελίδη. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα υψηλών προδιαγραφών.
Στο Δαχτυλίδι
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανοιχτή πρόκληση
Το διθέσιο 1200 Spider του 1957, εκτός από τον αρμονικό εξωτερικό σχεδιασμό, ξεχώρισε και για μια ιδιαίτερη καινοτομία. Τα καθίσματα μπορούσαν να περιστραφούν κατά τον κατακόρυφο άξονα επιτρέποντας την...
Ανοιχτή πρόκληση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σταθερή αξία
Με τη νέα από άκρη σε άκρη Corolla, η Toyota έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω την πρωτιά της, αφού είναι πλήρως αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο και αφήνει χιλιόμετρα πίσω το Auris που αντικαθιστά.
Σταθερή αξία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιτυχημένο μοντέλο
Το πρώτο μισό του 2019, αναμφισβήτητα το μοντέλο που κυριάρχησε στην Ελλάδα, στην ίσως ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου, είναι το Volkswagen T–Roc.
Επιτυχημένο μοντέλο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας