Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διακοσμητική τέχνη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διακοσμητική τέχνη

  • A-
  • A+

Η Volvo επέστρεψε στην εποχή της Αρ Ντεκό (διακοσμητική τέχνη), στη φετινή έκθεση Techno Classica στο Εσεν της Γερμανίας.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο σαλόνι ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο, στο οποίο η Volvo παρουσίασε το ιδιαίτερα σπάνιο PV36 του 1935 που ανήκε κάποτε στον έναν από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, τον Gustaf Larson.

To PV36 αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Volvo. Αποτελεί δείγμα του Streamline Moderne, μιας από τις διακεκριμένες σχεδιαστικές τάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές των 30’s.

Κτίρια, τρένα, πλοία, ακόμη και οικιακές συσκευές, όπως οι τοστιέρες και τα σίδερα ατμού, σχεδιάζονταν σε αυτό στιλ, μία από τις τελευταίες τάσεις της Αρ Ντεκό που περιγράφεται ως «Αρ Ντεκό σε κίνηση», λόγω των αεροδυναμικών στοιχείων που τη χαρακτήριζαν.

Ο μηχανικός και σχεδιαστής Ivar Örnberg ήταν αυτός που έφερε το Streamline Moderne στη Volvo το 1933, όταν επέστρεψε στη Σουηδία έχοντας δουλέψει για κάποια χρόνια στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Στη Volvo, ανέλαβε το καθήκον να σχεδιάσει το PV36 και το ολοκλήρωσε μόνος του από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς καμία παρέμβαση από τους ιδρυτές της εταιρείας.

Με το νέο μοντέλο της Volvo, ο Örnberg «σύστησε» το Streamline Moderne στη Σουηδία.

Το εξωτικής εμφάνισης αυτοκίνητο σύντομα πήρε το προσωνύμιο «Carioca» που πιθανότατα παρέπεμπε στον δημοφιλή λατινοαμερικανικό χορό εκείνης της εποχής και στο «φλερτ» της Volvo με τη βραζιλιάνικη αγορά: οι πρώτες εξαγωγές είχαν αρχίσει ήδη από το 1933, ενώ ορισμένα από τα λίγα «Carioca» που κατασκευάστηκαν πωλήθηκαν στη Βραζιλία.

Η Volvo κατασκεύασε μόλις 500 μονάδες του PV36 ανάμεσα στο 1935 και το 1938. Και για τον λόγο αυτό η σημερινή αξία του υπολογίζεται στα 60.000. Τόσο πωλείται σήμερα ένα PV36 που διαθέτει Γερμανός συλλέκτης.

Το συγκεκριμένο PV36 έχει λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, αλλά πλούσια ιστορία. Το μοντέλο ήταν ένα από τα πρώτα Volvo που μπήκαν σε παραγωγή, λίγα χρόνια αφότου ο μηχανικός Gustaf Larson και ο οικονομολόγος και πωλητής Assar Gabrielsson αποφάσισαν σε ένα δείπνο, το 1924, να δημιουργήσουν μια σουηδική εταιρεία αυτοκινήτου.

Εντεκα χρόνια αργότερα, ο Larson έλαβε τα κλειδιά από αυτό το Volvo PV36 με αριθμό πλαισίου 85. Το αυτοκίνητο έμεινε στην κατοχή του για τρία χρόνια και, αν εξαιρεθεί ο μεταχρωματισμός του τον πρώτο καιρό της ζωής του, έχει πρακτικά παραμείνει ανέπαφο από τότε.

Το PV36 είναι μια απευθείας παραπομπή στον έναν από τους ιδρυτές της Volvo κι ένα θαυμάσιο παράδειγμα αμερικανικής σχεδιαστικής επιρροής στη Volvo στη διάρκεια των 30’s.

Το PV36 ήταν προηγμένο και από τεχνολογική άποψη, καθώς διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, αντί για τον συνηθισμένο τότε άκαμπτο άξονα, προσφέροντας αναβαθμισμένο κράτημα και άνεση.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επετειακά Nissan
Οταν το Datsun Z έκανε το ντεμπούτο του, το 1969, ήταν μία αποκάλυψη για τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ενα οικονομικό ιαπωνικό, αξιόπιστο σπορ αυτοκίνητο με στιλ και άνεση που θα μπορούσε να...
Επετειακά Nissan
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διάκριση Coulthard
Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού της IWC Schaffhausen έλαβε μέρος στον αγώνα του Goodwood Members’ Meeting για δεύτερη φορά. Στο τιμόνι της Mercedes-Benz 300 SL «Gullwing» βρέθηκε ο αστέρας της Φόρμουλα 1 και...
Διάκριση Coulthard
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πράσινο Fiesta
Ο Λουκάς είναι ένας νέος άντρας με πολλές «ανησυχίες» από μικρό παιδί. Ζει και εργάζεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα. Η ιστορία του με το «Πράσινο Ford Fiesta» ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια… ή μάλλον πολύ πιο...
Το πράσινο Fiesta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στο Εσεν
Τούτες τις μέρες, στο Eσεν της Γερμανίας, πραγματοποιείται η 31η Techno Classica, η δημοφιλέστερη έκθεση κλασικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, που την περασμένη χρονιά συγκέντρωσε περισσότερους από 188.000...
Στο Εσεν
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Alfa Romeo GTA
Τέτοιες ημέρες του 1965, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, Autodelta, παρουσιάζει την πρώτη δημιουργία του, την GTA. Το εξωτερικό αμάξωμα ήταν το ίδιο με αυτό της Alfa Romeo GT, αλλά το εσωτερικό ήταν...
Alfa Romeo GTA
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σε δύσκολες μέρες
O δραστήριος και μαχητικός, μέρες που είναι, ΣΙΣΑ διοργάνωσε για 26η συνεχόμενη χρονιά τον «Γύρο Αττικής», ένα από τα παραδοσιακότερα ράλι που προσμετρά στο πρωτάθλημα της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ.
Σε δύσκολες μέρες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας