Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επετειακά Nissan
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επετειακά Nissan

  • A-
  • A+

Οταν το Datsun Z έκανε το ντεμπούτο του, το 1969, ήταν μία αποκάλυψη για τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ενα οικονομικό ιαπωνικό, αξιόπιστο σπορ αυτοκίνητο με στιλ και άνεση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για καθημερινή οδήγηση, ήταν κάτι ανήκουστο εκείνη την εποχή.

Με βασική τιμή στα 3.626 δολάρια, το Z (γνωστό και ως Datsun 240Z) στη Βόρεια Αμερική, ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο, με προσιτή τιμή.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οδηγοί ανά την υφήλιο απολάμβαναν την «ελευθερία» της σπορ οδήγησης στις αγαπημένες τους διαδρομές.

Το 1970, οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν τις 40.000 αυτοκίνητα.

Κάπως έτσι, η πρώτη γενιά Z έθεσε τα θεμέλια για μια κληρονομιά, της οποίας η αξία, το ύφος και η απόδοση συνέχισαν να δείχνουν τον δρόμο για καινοτομίες στην αυτοκίνηση, διατηρώντας τη σειρά Z στην κορυφή της κατηγορίας, επί δεκαετίες.

Κατά τις επόμενες πέντε δεκαετίες, η Nissan κυκλοφόρησε διάφορα μοντέλα επετειακών εκδόσεων του Ζ.

Για να γιορτάσει τη 10η επέτειο του πρώτου Z, η Nissan κυκλοφόρησε το 1980 ένα ειδικό μοντέλο του 280ZX, με περιορισμένη παραγωγή.

Η επιτυχία των προηγούμενων αυτοκινήτων της σειράς Z έδωσε την ευκαιρία στη Nissan να εξοπλίσει τα μοντέλα 280ZX με πολυτελή υλικά, όπως δερμάτινα καθίσματα και στερεοφωνικά hi-fi, ως μια ευχάριστη «απόκλιση» από τη σπορ, αλλά οικονομική προσέγγιση, του αρχικού 240Z.

Με μόλις 3.000 αυτοκίνητα, το 280ZX 10th Anniversary Edition θεωρείται σήμερα ένα πολύ συλλεκτικό μοντέλο.

To Nissan 300ZX Turbo 50th Anniversary Edition του 1984 λανσαρίστηκε με αφορμή τα πενήντα χρόνια από την ίδρυση της Nissan, τον Δεκέμβριο του 1933.

Μόνο 5.148 από αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν για την αγορά των ΗΠΑ, ενώ επιπλέον 300 κατασκευάστηκαν για τον Καναδά.

Μετά μία προσωρινή παύση πωλήσεων στην ιαπωνική αγορά το 2000 (και από το 1997 στη Βόρεια Αμερική), το νέο Z «έλαμψε» ξανά το 2003.

Το πρώτο αναγεννημένο Z χτίστηκε στην πρωτοποριακή πλατφόρμα FM (Front Midship) της Nissan με έναν υψηλής απόδοσης, ατμοσφαιρικό κινητήρα V6, 3,5 λίτρων.

Γνωστός και ως VQ (συντομογραφία από το VQ35ED), ο κινητήρας αυτός αποδίδει 287hp και 371Nm ροπής.

Το 2005, η Nissan δημιούργησε μια ειδική έκδοση με αφορμή την 35η επέτειό του Z.

Η έκδοση Nissan 350Z 35th Anniversary Edition ήταν διαθέσιμη στα χρώματα Ultra Yellow, Silverstone και Super Black, ενώ συνοδευόταν και από μια σουίτα ρυθμίσεων και αναβάθμισης των επιδόσεων.

Το πρώτο μοντέλο Z κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1969 ως ένα οικονομικό, καθημερινό σπορ αυτοκίνητο.

Από τότε, αυτή η φιλοσοφία εξακολουθεί να βρίσκεται στον «πυρήνα» της κατασκευής κάθε μοντέλου Ζ.


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εκθεση Ιαπωνικών
Η INFINITI και η MotorTrend Group συνεργάστηκαν και πάλι και παρουσίασαν το δεύτερο ετήσιο Ιαπωνικό Automotive Invitational (JAI) στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Pebble Beach των ΗΠΑ.
Εκθεση Ιαπωνικών
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
Λένε ότι έφυγε ο τελευταίος των μεγάλων της εποχής του. Ισως να έχουν δίκιο. Κριτήριο δεν είναι σίγουρα τα πρωταθλήματα που κατέκτησε καθώς υπάρχουν και άλλοι πολύ καλοί. Ο Λάουντα ωστόσο ξεχωρίζει…
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η επιστροφή
Η Mazda είναι μια από τις σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες και μας έλειψε! Μετά από 5 χρόνια δηλώνει και πάλι το «παρών» στην ελληνική αγορά. Το μικρό της SUV, το CX-3, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η επιστροφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιτυχημένη ανανέωση
Αν πριν από μερικά χρόνια συζήταγες για χιλιάρι και δικίνητο Vitara, ουδείς θα σε πίστευε. Και όμως έγινε. Το διαχρονικό ιαπωνικό μοντέλο, παίζει πλέον και με απόλυτη επιτυχία στη «μικρή» περιοχή.
Επιτυχημένη ανανέωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στη Μακεδονία
Το Registro Italiano Alfa Romeo (RIAR) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον Γύρο Μακεδονίας 2019, πραγματοποιώντας μια «απόβαση» ιταλικής γοητείας στη χώρα μας με μερικά από τα πιο όμορφα δείγματα της Alfa Romeo.
Στη Μακεδονία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διάκριση Coulthard
Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού της IWC Schaffhausen έλαβε μέρος στον αγώνα του Goodwood Members’ Meeting για δεύτερη φορά. Στο τιμόνι της Mercedes-Benz 300 SL «Gullwing» βρέθηκε ο αστέρας της Φόρμουλα 1 και...
Διάκριση Coulthard

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας