Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πολλά με λίγα κυβικά
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πολλά με λίγα κυβικά

  • A-
  • A+

Με ανανεωμένη εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και εφοδιασμένο με τους νέους Turbo κινητήρες βενζίνης FireFly, το νέο 500Χ ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά.

Διατηρώντας το γνώριμο στιλ της οικογένειας Fiat 500, το 500X ήρθε με σειρά νέων χαρακτηριστικών που το ξεχωρίζουν.

Συνεχίζει να ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του απλού 500, αλλά φέρει νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογίες LED τόσο εμπρός όσο και πίσω. Απείραχτο έχει μείνει το έντονο εκτόπισμα και η crossover αισθητική.

Παράλληλα και με το ανανεωμένο εσωτερικό, σε τούτο το μοντέλο για πρώτη φορά παρουσιάζονται οι νέοι turbo κινητήρες βενζίνης FireFly αλλά και το πιο πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό.

Η γκάμα του νέου 500Χ περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, την Urban με την αστική εμφάνιση, την City Cross με off-road αισθητική και την Cross με τον κορυφαίο εξοπλισμό για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις εντός και εκτός δρόμου, όπου μάλιστα ο περιπετειώδης χαρακτήρας του ενισχύεται αισθητικά με την ιδιαίτερη «ποδιά» και τον ξεχωριστό διαχύτη.

Στη διάθεσή μας είχαμε την τελευταία με τον νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης FireFly, ο οποίος έχει μόλις 999 κ.εκ. μα και 120 άλογα!

Ο προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP κινητήρας είναι εφοδιασμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων, λειτουργεί εξαιρετικά πολιτισμένα, δίχως ξεσπάσματα και ενοχλητικούς θορύβους.

Αποδίδει υπέροχα και στην καθημερινότητα στα αστικά κέντρα με την κίνηση αλλά και στον ανοιχτό δρόμο, όπου ο οδηγός του μπορεί να ζητήσει και το κάτι παραπάνω.

Το αυτοκίνητο αφήνει συνολικά θετικές εντυπώσεις σε κάθε επίπεδο. Χωρίς να είναι «φλύαρο» από πλευράς αισθητικής, συνδυάζει με επιτυχία ρετρό στοιχεία με μοντέρνα χαρακτηριστικά.

Ποιοτικά είναι από τα πιο προσεγμένα Fiat και σε αυτό συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών.

Θετικά τα στοιχεία και για την κεντρική οθόνη 7 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Uconnect, για την οποία το μεγαλύτερο κομπλιμέντο είναι το πόσο λίγο μας απασχόλησε-προβλημάτισε.

Το σύστημα infotainment της Fiat έχει φτάσει στο σημείο να είναι γρήγορο, διαισθαντικό και εύχρηστο, με το σύστημα πλοήγησης να εντυπωσιάζει με την ταχύτητα και την ακρίβειά του, ενώ δεν λείπει και η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Απλός ο χειρισμός των σύγχρονων συστημάτων ψυχαγωγίας και διασύνδεσης (Bluetooth, θύρες –τρεις παρακαλώ– USB και το AUX).

Παράλληλα, στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Cross είναι το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας. Ολες οι πληροφορίες γρήγορα, όμορφα, λειτουργικά και εργονομικά.

Οσο για τους επιβάτες, μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς παράπονα (εκτός από τον πέμπτο), ωστόσο ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων δημιουργεί ένα μικρό άγχος στους οικογενειάρχες.

Το σημαντικότερο νέο του ανανεωμένου 500Χ είναι βεβαίως ο κινητήρας. Τα κυβικά έπεσαν, οι ίπποι ανέβηκαν και συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για να στείλει την ισχύ στους τροχούς τού εμπρός άξονα.

Ενα μηχανικό σύνολο που κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά και κρύβει καλά ότι λειτουργεί με 3 κυλίνδρους. Κάνει λίγο θόρυβο, λογικό, αρέσει όμως η χροιά του.

Αλλωστε, ο θόρυβος φιλτράρεται εξαιρετικά πριν φτάσει στην καμπίνα και δεν φτάνει ποτέ στο σημείο να υπερβαίνει τα όρια του ανεκτού.

Δεν τον κουράζουν τα 1.320 κιλά του αμαξώματος και η λογική μέση κατανάλωση των 7,5 λ./100 χλμ. βοηθά να συμπαθήσεις τον μικρό κινητήρα ακόμη περισσότερο.

Στον δρόμο, η σφιχτή ανάρτηση υπογράφει το καλό «πάτημα» του crossover, ενώ οι ανωμαλίες δεν ενοχλούν.

Με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει σωστή λειτουργία και εξασφαλίζει καλή άνεση, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του ιταλικού αυτοκινήτου.

Οι στάνταρ 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου δεν μας εμπόδισαν να βγούμε, μέρες του Πάσχα, από την καλόβολη άσφαλτο μπαίνοντας σε πατημένο χώμα και άμμο θαλασσινή.

Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, είναι ακριβές, αλλά θα θέλαμε να προσφέρει περισσότερη πληροφορία στα χέρια του οδηγού.

Να μην ξεχάσουμε, τα αποτελεσματικά του φρένα, μαζί με την περιμετρική του ορατότητα, η οποία προσθέτει στην αίσθηση ασφάλειας του οδηγού.

FIAT 500X 1.0 Turbo FireFly 120 HP

Κινητήρας: 999 κ.εκ., βενζίνη

Ισχύς: 120 ίπποι/5.750 σ.α.λ.

Ροπή: 190 Nm/1.750 σ.α.λ.

0-100: 10.9''

Τελική: 188 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 5,8 λ./100 χλμ.

CO2: 133 γραμμάρια

Τέλη: 160 ευρώ

Τιμή: 19.800 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Vespa GTS 2019
Η γκάμα Vespa GTS ανανεώθηκε με μια σειρά από αναβαθμίσεις σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, την άνεση και το στιλ. Είναι εφοδιασμένη με τον υψηλής απόδοσης κινητήρα 300 hpe (High Performance Engine).
Vespa GTS 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέοι κινητήρες Polo
Το νέο Volkswagen Polo, ένα από τα παγκόσμια best sellers στην ιστορία της αυτοκίνησης και το μοντέλο που παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+112%) στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, ενισχύει την γκάμα του με...
Νέοι κινητήρες Polo
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιθετική μορφή
Οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες. Από την...
Επιθετική μορφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διάκριση Coulthard
Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού της IWC Schaffhausen έλαβε μέρος στον αγώνα του Goodwood Members’ Meeting για δεύτερη φορά. Στο τιμόνι της Mercedes-Benz 300 SL «Gullwing» βρέθηκε ο αστέρας της Φόρμουλα 1 και...
Διάκριση Coulthard
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Βραβείο για το Scala
Ταυτόχρονα με την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, το νέο χάτσμπακ της Skoda κατέκτησε την πρώτη του σημαντική διάκριση. Διεθνής επιτροπή απένειμε στο Scala τον επίζηλο τίτλο Red Dot Award 2019 στην κατηγορία του...
Βραβείο για το Scala
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πράσινο Fiesta
Ο Λουκάς είναι ένας νέος άντρας με πολλές «ανησυχίες» από μικρό παιδί. Ζει και εργάζεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα. Η ιστορία του με το «Πράσινο Ford Fiesta» ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια… ή μάλλον πολύ πιο...
Το πράσινο Fiesta

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας