Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιθετική μορφή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιθετική μορφή

  • A-
  • A+

Στην ευρωπαϊκή αγορά, το παραδοσιακό segment D ύστερα από μία 10ετία πτωτικής πορείας, τα τέσσερα τελευταία χρόνια έχει σταθεροποιηθεί.

Κάτω από την πίεση μιας ευρείας γκάμας επιλογών που έχουν οι πελάτες της κατηγορίας και ειδικά από τα SUV, τα μεγάλα sedan ανακάμπτουν μέσω της προσφοράς μοντέλων από τους premium κατασκευαστές, που διακρίνονται τόσο από μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων όσο και από ισχυρή ταυτότητα.

Και όπως μας έλεγε στέλεχος της μάρκας, δεν θέλουν όλοι (σ.σ. το 34,2% επιλέγει SUV φέτος) να αγοράσουν SUV, και για να κερδίσουμε τους άλλους πρέπει να παρουσιάσουμε κάτι σχεδιαστικά τουλάχιστον ξεχωριστό.

Με αυτό το σκεπτικό, οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες.

Από την πρώτη ματιά το 508 τραβάει τα βλέμματα χάρη στη δυναμική του εμφάνιση.

Το ύψος του αυτοκινήτου ελαττώθηκε και δεν ξεπερνά πλέον το 1,40 μ. ενώ οι αεροδυναμικές του γραμμές παραπέμπουν πλέον ξεκάθαρα σε αμάξωμα coupé.

Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό κι αντανακλά δυναμισμό. Η μοντέρνα κυψελοειδής μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED αντλεί έμπνευση κατευθείαν από το πρωτότυπο Instinct.

Με το λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, αποτίνει φόρο τιμής στους διάσημους προγόνους του, τα 504 και 504 coupé.

Τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED προσδίδουν στο αυτοκίνητο ιδιαίτερη εμφάνιση σχηματίζοντας μια φωτεινή υπογραφή.

Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο έτσι ώστε να τονίσει τον δυναμισμό του νέου 508 και η συνολική εμφάνιση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εντυπωσιάζει από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις.

Η γραμμή της οροφής έχει έντονη κλίση προς τα πίσω, ακολουθώντας τις σχεδιαστικές τάσεις της κατηγορίας premium.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι συμπαγείς: το συνολικό μήκος έχει μειωθεί στα 4,75 μ. από τα 4,83 μ. του προηγούμενου 508, γεγονός που του εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία.

Στη δημιουργία της εικόνας του coupé συντελούν και το μικρό ύψος των πλευρικών παραθύρων αλλά και η απουσία πλαισίου από τις πόρτες.

Τα πάντα πάνω στο αμάξωμα παίζουν τον ρόλο τους στην αεροδυναμική: το καπό έρχεται «πρόσωπο» με το παρμπρίζ, τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο, οι αρμοί έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, οι τροχοί γεμίζουν ιδανικά τους θόλους, η κλασική κεραία απουσιάζει.

Στην πίσω πλευρά, ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, ξεχωρίζει κανείς τη μαύρη γυαλιστερή φάσα που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα πρόσφατα μοντέλα της μάρκας.

Εκείνα όμως που τραβούν αμέσως την προσοχή είναι τα 3D Full LED πίσω φωτιστικά σώματα των εκδόσεων GT Line και GT.

Τα συγκεκριμένα φώτα προέρχονται κατευθείαν από τα πιο πρόσφατα πρωτότυπα και ειδικότερα από το Quartz.

Τα πίσω φώτα με τις χαρακτηριστικές φωτεινές «νυχιές» διαθέτουν επίσης και λειτουργία προσαρμοζόμενης έντασης ώστε να είναι άμεσα ορατά, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες, ημέρα και νύχτα.

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποκαλύπτει επίσης ένα πρωτότυπο χαρακτηριστικό: μια τέλεια κρυμμένη πίσω πόρτα που συνδυάζει την κομψότητα με την πρακτικότητα και δίνει τη βέλτιστη πρόσβαση στον χώρο αποσκευών των 487 λίτρων.

Στα καλά στοιχεία του γαλλικού αυτοκινήτου, η σαφώς αναβαθμισμένη ανάρτηση που βελτιώνει θεαματικά την οδική συμπεριφορά, ενώ η νέα μέθοδος συγκόλλησης τμημάτων του πλαισίου αυξάνει σημαντικά την ακαμψία.

Μπαίνοντας μέσα είναι σαν να μπαίνεις σε έναν καινούργιο κόσμο, προσανατολισμένο στην ποιότητα και την πρωτοτυπία.

Το βλέμμα πέφτει αμέσως στον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος δεσπόζει στη νέα έκδοση του i-Cockpit. Ποιότητα, μοντέρνα σχεδίαση και εργονομία κυριαρχούν.

Η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό και η προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια του φινιρίσματος γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους επιβάτες που αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα φιλικό, μοντέρνο και εκλεπτυσμένο περιβάλλον.

Εντάξει, οι πίσω μπορεί να ήθελαν περισσότερους χώρους, αλλά όλα έχουν το τίμημά τους...

Το νέο μοντέλο προσφέρεται στην Ελλάδα σε 12 εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από 1.5 μέχρι 2 λίτρα και από 130 μέχρι 225 ίππους.

Βασική έκδοση, αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρου και 130 ίππων που προσγειώνει ένα μοντέλο πολυτελείας σε λογική τιμή.

Πέρα από τα προφανή οφέλη σε κόστος χρήσης (κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια), συνεπάγεται και μια χαμηλότερη τιμή: από τα 50.000 ευρώ και άνω (που κοστίζουν οι δυνατές εκδόσεις GT), το κόστος για το 1.5 κατεβαίνει στα 29.900 ευρώ.

Σίγουρα θα προτιμούσαμε τα δυνατότερα σύνολα με τα οποία τόσο γενναιόδωρα έχει προικίσει η Peugeot το 508, αλλά ουδείς μπορεί να υποτιμήσει τις αναμφισβήτητες πωλήσεις που θα έρθουν από τη μικρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Το έργο του 1.500άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα δεν είναι απλό, καθώς έχει να αντιμετωπίσει ένα βάρος 1.410 κιλών. Τα καταφέρνει όμως αφού και άλογα έχει και περίσσια ροπή.

PEUGEOT 508 1.5 BlueHDi 130

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., πετρέλαιο

Ισχύς: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.

0-100: 9.7”

Τελική: 208 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 4,0 λ./ 100 χλμ.

CO2: 101 γραμμάρια

Τέλη: 99 ευρώ

Τιμή: 29.900 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εργαλείο πόλης
Tο μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Peugeot αποτελεί απτό δείγμα της εποχής. H κατηγορία των μικρών πόλης έχει μεγαλώσει τόσο, που πλέον δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι με ένα τέτοιο πεντάθυρο 1.000άρι τσέπης...
Εργαλείο πόλης
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
Το πρώτο compact SUV της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η επιστροφή
Η Mazda είναι μια από τις σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες και μας έλειψε! Μετά από 5 χρόνια δηλώνει και πάλι το «παρών» στην ελληνική αγορά. Το μικρό της SUV, το CX-3, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η επιστροφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ για C5 Aircross
Εξι μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, το νέο Citroën C5 Aircross SUV έχει ήδη πάνω από 50.000 πωλήσεις, επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα καθώς είναι πλέον το τρίτο πιο εμπορικό μοντέλο της.
Ρεκόρ για C5 Aircross
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανεση και ευρυχωρία
Με έξυπνες στιλιστικές αλλαγές, εκτεταμένη γκάμα καινοτόμων στοιχείων εξοπλισμού και τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες λειτουργίας και συνδεσιμότητας, το νέο Mini Clubman αποτελεί μια κομψή, εξατομικευμένη πρόταση.
Ανεση και ευρυχωρία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας