Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Alfa Romeo GTA
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Alfa Romeo GTA

  • A-
  • A+

Τέτοιες ημέρες του 1965, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, Autodelta, παρουσιάζει την πρώτη δημιουργία του, την GTA. Το εξωτερικό αμάξωμα ήταν το ίδιο με αυτό της Alfa Romeo GT, αλλά το εσωτερικό ήταν κατασκευασμένο από Peraluman 25, ένα ελαφρύ κράμα αλουμινίου, μαγγανίου, χαλκού και ψευδαργύρου.

Ο κινητήρας 1.600 με 2 ΕΕΚ Twin Spark υποβλήθηκε σε αυστηρή ενίσχυση για να αυξήσει την ισχύ από 106 σε 170 ίππους.

Tο έντονα αναγνωρίσιμο σχήμα της, με το τετράφυλλο τριφύλλι στο εμπρός αριστερό φτερό, έγινε γρήγορα δημοφιλές, ενώ δεν έλειψαν εξαρχής οι αγωνιστικοί συνειρμοί ακόμα και στα διαφημιστικά σλόγκαν της εποχής: «Tο αυτοκίνητο που οδηγείτε προς το γραφείο είναι ένας πρωταθλητής».

Πάμε όμως λίγο πίσω. Το 1962 παρουσιάστηκε η διάδοχος της πολύ δημοφιλούς Giulietta. Αυτή ήταν η Alfa Romeo Giulia, σχεδιασμένη από τον Bertone. Ονομάζεται εσωτερικά «Σειρά 105».

Η coupé της σειράς 105 χρησιμοποίησε το πιο κοντό πάτωμα από την Giulia Berlina. Το όνομα του αυτοκινήτου εξελίχθηκε από την Giulia Sprint GT έως την Giulia Sprint και την GTJ (Junior) και την GTV (Veloce) στα τέλη της δεκαετίας του 1960.

Εκείνη την εποχή, η Alfa Romeo ήταν πολύ δραστήρια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Autodelta ανέπτυξε ένα αυτοκίνητο ουσιαστικά για αγώνες. Αυτά τα αυτοκίνητα ονομάζονταν GTA αντί για GT, το «A» για το «Alleggerita» (ελαφρύ).

Η GTA δημιουργήθηκε το 1965 ως 1.6 και αργότερα ως έκδοση 1.300 Junior. Τα αυτοκίνητα GTA κατασκευάστηκαν επίσης είτε σε έκδοση δρόμου (Stradale) είτε σε καθαρή μορφή αγώνων (Corsa). Η GTA είχε ζάντες από κράματα μαγνησίου, διαφορετικές λαβές θυρών, μηχανισμούς τετραγωνικών παραθύρων και ελαφρύ εσωτερικό διακοσμητικό.

Ο κινητήρας είχε μια νέα κεφαλή κυλίνδρου διπλής ανάφλεξης (που ονομαζόταν twin plug, αργότερα στη δεκαετία του '80 το σύστημα ονομαζόταν twin spark), κυλινδροκεφαλή με ένα διανομέα Marelli από τη Ferrari Dino, 2-διπλά καρμπιρατέρ 45mm Weber αντί 40 mm και εκκεντροφόρο από μαγνήσιο.

Οι σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων ήταν πιο κοντές από το κανονικό και τα γρανάζια τελείως διαφορετικά. Το βάρος τής 1.600 ήταν περίπου 740 κιλά.

Για λόγους ομολογκασιόν κατασκευάστηκαν 501 αυτοκίνητα. Και λόγω σπανιότητας η αξία της σήμερα ξεπερνά τα 300.000 ευρώ!

Με τις προδιαγραφές αυτές, η GTA κέρδισε πέντε τίτλους κατασκευαστών για την AlfaRomeo στο (ιδιαίτερα σημαντικό τότε) Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC).

Προσθέστε στη δόξα και την εμφάνιση και θα καταλάβετε γιατί αυτό το μοντέλο είναι ένα από τα πιο αγαπημένα για τους απανταχού Alfisti (οι πιο παλιοί έχουν και μνήμες από τους «Μαύρο» και Γ. Μοσχού).

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διάκριση Coulthard
Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού της IWC Schaffhausen έλαβε μέρος στον αγώνα του Goodwood Members’ Meeting για δεύτερη φορά. Στο τιμόνι της Mercedes-Benz 300 SL «Gullwing» βρέθηκε ο αστέρας της Φόρμουλα 1 και...
Διάκριση Coulthard
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πράσινο Fiesta
Ο Λουκάς είναι ένας νέος άντρας με πολλές «ανησυχίες» από μικρό παιδί. Ζει και εργάζεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα. Η ιστορία του με το «Πράσινο Ford Fiesta» ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια… ή μάλλον πολύ πιο...
Το πράσινο Fiesta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αναβίωση
Το έχει οδηγήσει ο John Lennon, όπως και ο Peter Sellers στις ξεκαρδιστικές κωμωδίες του Επιθεωρητή Κλουζό, ακόμα και η Βασίλισσα εθεάθη κάποτε μέσα στο αυτοκίνητο, στο πάρκο του Windsor Castle.
Αναβίωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
Το πρώτο compact SUV της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.
Ολοκληρώνει την τριπλέτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας