Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ναυαρχίδα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ναυαρχίδα

  • A-
  • A+

H Citroen, 100 ετών πλέον, επενδύει στις παραδοσιακές της αξίες, αυτές που της έχουν εξασφαλίσει μια σημαντική θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και θεωρεί το νέο C5 Aircross την καινούργια ναυαρχίδα της μάρκας.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία C-SUV και έρχεται καλά διαβασμένο να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό.

Τα SUV αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί σε μια πενταετία!.

Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 10.884 το 2018, ενώ αναμένεται για το 2019 αύξηση κοντά στο 25%.

Η επιμέρους κατηγορία των C-SUV προσελκύει πελάτες από παντού, και ο Γάλλος κατασκευαστής περιμένει πολλά από τούτο το μοντέλο.

Διαθέτοντας ισχυρή προσωπικότητα, ξεχωρίζει με τον δυναμικό χαρακτήρα του. Με μήκος 4,50 μ., το νέο μοντέλο είναι μυώδες, ισχυρό, τεχνολογικά εξελιγμένο, με λεπτομέρειες υψηλής ακρίβειας και έτοιμο να παλέψει στην κατηγορία των SUV.

Οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 720 χιλ., η απόσταση από το έδαφος των 230 χιλ., οι χαρακτηριστικές μπάρες οροφής και οι ακριβείς καμπύλες δίνουν την υπόσχεση μιας διαφορετικής οδηγικής αίσθησης και ενός σπορτίφ χαρακτήρα.

Η καμπίνα δίνει αμέσως μια αίσθηση ασφάλειας και ευρυχωρίας, με εμφατικά οριζόντιο ταμπλό και καθίσματα που αγκαλιάζουν τους επιβάτες, ύψος που δίνει την αίσθηση κυριαρχίας στον δρόμο, καθώς και μεγάλη κεντρική κονσόλα και «ζεστά» υλικά.

Το μπροστινό τμήμα είναι χαρακτηριστικό της μάρκας, με το περίτεχνο έμβλημα –τα γνωστά chevrons– και τα υψηλής τεχνολογίας full-LED φώτα δύο επιπέδων, που τοποθετούνται σε μια επιβλητική μάσκα.

Οι ψηλότερα τοποθετημένες μονάδες φωτισμού που περιλαμβάνουν τα φώτα ημέρας και τα φλας ξεκινούν από τα chevrons και εκτείνονται σε όλο το πλάτος του οχήματος, εναρμονίζονται δε με τις χαμηλότερα τοποθετημένες μονάδες, που εκτείνονται από τη μάσκα και ακολουθούν παράλληλη πορεία. Μαζί προσφέρουν στο C5 Aircross μια μοντέρνα και εκφραστική όψη.

Το μακρύ και υψηλό καπό ξεχωρίζει, υπογραμμίζοντας τη δύναμη και την ανθεκτικότητα του SUV, ενώ το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται από τους πλευρικούς αεραγωγούς.

Το πίσω, ευρύ και κάθετο τμήμα παραπέμπει σε άπλετους χώρους για επιβάτες και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ.

Τα ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα με τέσσερις μονάδες 3D LED σε κάθε πλευρά του οχήματος αποτελούν μια σχεδιαστική φωτεινή υπογραφή.

Η τελευταία είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, προσελκύοντας το μάτι και τονίζοντας το πλάτος του αυτοκινήτου.

Οι αεραγωγοί του προφυλακτήρα και του spoiler στην πέμπτη πόρτα δίνουν έμφαση στην αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος.

Ο πίσω προφυλακτήρας τονίζεται από τις διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης δεξιά-αριστερά, που προσδίδουν επιπλέον κύρος.

Το C5 Aircross προσφέρει μοναδικές –για την κατηγορία του– δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, με τρία ανεξάρτητα, συρόμενα εμπρός-πίσω, με ρυθμιζόμενη πλάτη και πλήρως αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και χώρο αποσκευών 580 έως 720 λίτρων.

Στον ρυθμό της εποχής του και εξοπλισμένο με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ και οθόνη αφής 8’’, το C5 Aircross διαθέτει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο, καθώς και έξι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Οπως επιβάλλει η σημερινή εποχή, διατίθεται με μια γκάμα από υψηλής απόδοσης, τελευταίας γενιάς κινητήρες Euro 6.2, που είναι ιδανικοί για τις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς και για τις διακοπές και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου.

Είναι εξοπλισμένοι με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT8.

Υπάρχουν βενζινοκινητήρες, πρώτη έκδοση αυτή του 1.2 με 130 ίππους και 22.550 ευρώ και πετρελαιοκινητήρες.

Σε περίπου έναν χρόνο, το C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroen που θα εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug-in hybrid (PHEV), με εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές CO2 και αυτονομία 60 χλμ. μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι 4, με το βασικό Live, όπως ονομάζεται, ήδη πολύ πλούσιο.

Οδηγήσαμε και προτείνουμε την diesel έκδοση με τον 1.500άρη turbo diesel κινητήρα των 130 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Εφοδιασμένο με ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions και τα κορυφαίας άνεσης και στήριξης καθίσματα Advanced Comfort, προσφέρει απλόχερα τη γαλλική, α λα Citroen άνεση, ενώ ο καινούργιος κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και δεν δείχνει να προβληματίζεται ακόμα και όταν πιέζεται.

Η ροπή αστείρευτη και η κατανάλωση χαμηλή, όπως αρμόζει σε έναν υπερσύγχρονο πετρελαιοκινητήρα, ενώ εντυπωσιάζει η ηχομόνωση, αποτέλεσμα και της προόδου που έγινε στην ποιότητα των υλικών.

Citroen C5 Aircross 1.5 130 HP

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 3 κύλινδροι, diesel

Ισχύς: 131 PS/ 3.750 σ.α.λ.

Ροπή: 300 Nm/ 1.750 σ.α.λ.

0-100: 10,4”,

Τελική: 189 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 4,1 λτ./ 100 χλμ.

CO2: 106 γραμμάρια

Τέλη: 104 ευρώ

Τιμή: 25.000 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Βραβείο για το Scala
Ταυτόχρονα με την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, το νέο χάτσμπακ της Skoda κατέκτησε την πρώτη του σημαντική διάκριση. Διεθνής επιτροπή απένειμε στο Scala τον επίζηλο τίτλο Red Dot Award 2019 στην κατηγορία του...
Βραβείο για το Scala
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επένδυση στη φόρτιση
Εκεί όπου πονάει λίγο το σύστημα χρειάζονται επενδύσεις. Η Alliance Ventures, ο στρατηγικός βραχίονας κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών της Renault - Nissan - Mitsubishi, ανακοίνωσε μια νέα επένδυση στην...
Επένδυση στη φόρτιση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εργαλείο πόλης
Tο μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Peugeot αποτελεί απτό δείγμα της εποχής. H κατηγορία των μικρών πόλης έχει μεγαλώσει τόσο, που πλέον δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι με ένα τέτοιο πεντάθυρο 1.000άρι τσέπης...
Εργαλείο πόλης
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διπλής χρήσης
Το μικρότερο SUV της Lexus κερδίζει τις εντυπώσεις με την αισθητική του και όχι μόνο. Διατίθεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο, βενζινοκίνητο ή υβριδικό. Είναι σαφές τόσο από τις αναλογίες του UX (μήκος 4,495,...
Διπλής χρήσης
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πράσινο Fiesta
Ο Λουκάς είναι ένας νέος άντρας με πολλές «ανησυχίες» από μικρό παιδί. Ζει και εργάζεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα. Η ιστορία του με το «Πράσινο Ford Fiesta» ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια… ή μάλλον πολύ πιο...
Το πράσινο Fiesta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η εξέλιξη του είδους
Το Suzuki Jimny επέστρεψε πλήρως ανανεωμένο και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Βασικά, την εκτός δρόμου πρόκληση! H νέα γενιά του ιαπωνικού 4x4 μεγάλωσε, εκμοντερνίστηκε, παραμένοντας πιστό στις αρχές...
Η εξέλιξη του είδους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας