Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Carlo Abarth
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Carlo Abarth

  • A-
  • A+

Εχοντας συνδέσει το όνομά του με τους αγώνες και την εξέλιξη αυτοκινήτων για όσους αγαπούν την οδήγηση και τις επιδόσεις, ο Carlo Abarth κατάφερε να δημιουργήσει μια νέα σχολή στον χώρο του αυτοκινήτου, η οποία παραμένει ζωντανή μέχρι και σήμερα.

Γεννημένος στην Αυστρία στα τέλη του 1908, ο Karl Abarth (1908-1979) συνέδεσε άρρηκτα τη ζωή του με το χώρο του αυτοκινήτου και την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλάζοντας εκτός από την υπηκοότητα του και το όνομα του από Karl σε Carlo.

Από παιδί ανέπτυξε ιδιαίτερη αγάπη για τη μηχανολογία, ενώ ως έφηβος ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας μοτοσικλέτες και ποδήλατα.

Σε ηλικία μόλις 20 ετών είχε την πρώτη του αγωνιστική εμπειρία με μηχανές, ενώ ξεκίνησε και τις βελτιώσεις, μια ασχολία που θα εξέλισσε μερικά χρόνια αργότερα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο στον χώρο του αυτοκινήτου.

O Carlo εγκατέλειψε τους αγώνες το 1949 και ίδρυσε στην Μπολόνια την Abarth & C. Σκοπός της εταιρείας ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων και εξαρτημάτων για αγώνες, καθώς και η βελτίωση σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Ηδη από την ίδια χρονιά, η εταιρεία του Carlo Abarth, δημιουργεί ένα πακέτο αναβάθμισης για το Fiat 500 (Topolino) και ξεκινά η σχέση του με την εταιρεία που συνέδεσε άρρηκτα το όνομά της με τις δημιουργίες του.

Παράλληλα με την εμπορική επιτυχία, η Abarth, κατακτά όλο και περισσότερες επιτυχίες στους αγώνες, που αποτελούσαν πάντα το πάθος του ιδρυτή της.

Με βασισμένα συχνά σε μοντέλα της Fiat αγωνιστικά, ο Carlo Abarth κέρδιζε όλο και περισσότερες διακρίσεις, αλλά και δημοτικότητα, παρά τον αυστηρό του χαρακτήρα που δεν συγχωρούσε λάθη από τους συνεργάτες του.

Η έλευση του Fiat 500 το 1957 έδωσε την ευκαιρία στον Carlo Abarth να δημιουργήσει ένα πραγματικά προσιτό σπορ αυτοκίνητο, αλλά και παράλληλα ένα ιδανικό αγωνιστικό για νέους οδηγούς.

Η μηχανολογική ιδιοφυΐα του Abarth εστίασε σε μια σειρά αλλαγών, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μικρού Fiat, χαρίζοντάς του αναβαθμισμένες επιδόσεις και οδηγικό ταμπεραμέντο.

Εχοντας στενή συνεργασία για σειρά ετών, το 1971 η Fiat απέκτησε τον έλεγχο της Abarth.

Σεβόμενη την ιστορία του ιδρυτή της, συνέχισε να δημιουργεί αυτοκίνητα που εντυπωσίαζαν με το στιλ και τις επιδόσεις τους.

Παράλληλα, με συνεπή εμπλοκή, κυρίως στους αγώνες ράλι, η Abarth συνέχισε να απολαμβάνει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση.

Μοντέλα όπως το Fiat 124 Abarth Rally αλλά και το θρυλικό 131 Rally κυριάρχησαν με την παρουσία τους, τόσο σε επίπεδο αποτελεσμάτων όσο και θεάματος.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ford Capri
Το Ford Capri παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρωπαϊκό κοινό το 1969, σχεδιάστηκε από τον Philip T. Clark και κατασκευάστηκε σε περισσότερα από 1,9 εκατ. αντίτυπα έως και το 1986. Θεωρήθηκε «η Mustang της...
Επέτειος Ford Capri
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Alfa Romeo GTA
Τέτοιες ημέρες του 1965, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, Autodelta, παρουσιάζει την πρώτη δημιουργία του, την GTA. Το εξωτερικό αμάξωμα ήταν το ίδιο με αυτό της Alfa Romeo GT, αλλά το εσωτερικό ήταν...
Alfa Romeo GTA
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η επιστροφή
Η Ακρόπολη, η Αθήνα και η Ελλάδα επέστρεψαν μετά από σχεδόν μισό αιώνα στο «κάδρο» ενός εκ των διασημότερων Ράλι του κόσμου, του -ιστορικού, αυτή τη φορά- Ράλι Μόντε Κάρλο, με την εκκίνηση 24 εκ των πληρωμάτων...
Η επιστροφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Καινοτομία
Η Fiat Chrysler Automobiles επενδύει στην καινοτομία σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες καθιστούν τις μετακινήσεις πιο άνετες, ασφαλείς, αλλά και φιλικές προς το...
Καινοτομία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέο Polo R-Line
Η έκδοση R-Line είναι διαθέσιμη με τον κινητήρα 1.0 TSI 115PS, τόσο με χειροκίνητο όσο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7-σχέσεων και έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της γκάμας του Polo, όσον αφορά το...
Νέο Polo R-Line
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ιστορικό φεστιβάλ
Το Τορίνο φιλοξένησε το πρώτο Archivissima, το διεθνές φεστιβάλ με αρχειακό υλικό, που αναβιώνει τους πολιτιστικούς θεσμούς και τις ιστορικές εταιρείες της πόλης. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το περίφημο...
Ιστορικό φεστιβάλ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας