Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Citroën 2CV Το ασχημόπαπο

Citroën 2CV Το ασχημόπαπο

  • A-
  • A+

Το CitroËn 2CV (γνωστό στην Ελλάδα ως Ντεσεβό, από την προφορά της γαλλικής ονομασίας) ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën, από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990. Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που κράτησε 42 χρόνια, συνολικά 3.872.583 αυτοκίνητα σειράς 2CV κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής συν 1.246.306 αντίτυπα της εκδοχής 2CV Fourgonnette (επαγγελματικό 2CV βαν / φορτηγάκι).

Το 2CV ήταν τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία, ώστε μέσα στους πρώτους λίγους μήνες από την έναρξη των πωλήσεων υπήρχε μια τριετής λίστα αναμονής η οποία σύντομα αυξήθηκε στα 5 έτη. Την εποχή εκείνη, έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950, συνέβαινε το εξής παράδοξο: ένα μεταχειρισμένο 2CV ήταν πιο ακριβό από ένα καινούργιο, διότι ο αγοραστής δεν χρειαζόταν να περιμένει!

Η αιτία τής τότε μικρής παραγωγής και της συνεπακόλουθης μακροχρόνιας αναμονής ήταν τα περιορισμένα αποθέματα χάλυβα λόγω των καταστροφών του πολέμου αλλά και διότι το γαλλικό κράτος παρείχε τότε τις πρώτες ύλες για τη Renault, επειδή είχε μόλις κρατικοποιηθεί και μάλιστα είχε λανσάρει το 1947 το Renault 4CV, έναν άμεσο ανταγωνιστή του Citroën 2CV. Το 2CV του 1948 έφερε έναν κινητήρα αερόψυκτο, επίπεδο 2κύλινδρο κυβισμού μόλις 375 κ.εκ..

Αυτό το αναιμικό μηχανικό σύνολο, που διατηρήθηκε στην παραγωγή έως το 1959, απέδιδε μόλις 9 hp, επιτυγχάνοντας πάντως εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καθώς μετρήθηκε επίσημα στα 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Ενας μεγαλύτερος κινητήρας 425 κ.εκ., ισχύος 12 hp, εισήχθη τη σεζόν του 1955 και σταδιακά αντικατέστησε τον αρχικό, ενώ το 1962 έλαβε μια αύξηση της ισχύος του στους 14 hp. Το 1970 τοποθετήθηκε ο ακόμα μεγαλύτερος κινητήρας M4, κυβισμού 602 κ.εκ. και ισχύος 28 hp.

Το 2CV ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο μοντέλων που λανσαρίστηκαν τις δεκαετίες του '40 και του '50 και παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες. Ηταν ανάμεσά τους το Volkswagen Beetle (Σκαθάρι), το Mini και το Fiat 500, το 2CV όμως είχε σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως το μέγεθος, οι χώροι και οι 4 πόρτες σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή.

Παράλληλα το επίπεδο τεχνολογίας του 2CV, ήδη από το 1948, ήταν αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο οποιασδήποτε τιμής για την τότε εποχή, πόσο μάλλον για ένα από τα φτηνότερα αυτοκίνητα του πλανήτη, ενώ υπέστη και αρκετές βελτιώσεις στα μετέπειτα χρόνια παραγωγής του. Ωστόσο το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου κρυβόταν κάτω από ένα ασυνήθιστο, πλην όμως άκρως απλοϊκό ντιζάιν, με έμπνευση από το ύφος της σχολής Μπάουχαους.

Το αυτοκίνητο αυτό έγινε τεράστια επιτυχία, αφού πέτυχε τον αρχικό του στόχο να προσφέρει στους κατοίκους της υπαίθρου της Γαλλίας, και σύντομα και άλλων κρατών, μια φτηνή εναλλακτική λύση αντί για τα άλογα και τα κάρα. Είναι εντυπωσιακό ότι παρέμεινε στην παραγωγή επί 42 χρόνια, με ελάχιστες αλλαγές. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα, σταθμός στην ιστορία της Citroën και εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλο αριθμό φανατικών οπαδών διεθνώς ακόμα και σήμερα.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέο Polo R-Line
Η έκδοση R-Line είναι διαθέσιμη με τον κινητήρα 1.0 TSI 115PS, τόσο με χειροκίνητο όσο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7-σχέσεων και έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της γκάμας του Polo, όσον αφορά το...
Νέο Polo R-Line
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στα άστρα με νέο κινητήρα
Ενα χρόνο μετά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του Space Star, η οικογένεια του μοντέλου συμπληρώνεται με τη χρήση ενός τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 λίτρου με σύστημα Auto Stop & Go (AS&G). Από 9.990 ευρώ. Tο...
Στα άστρα με νέο κινητήρα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στης ακρίβειας τον καιρό…
Επισκεπτόμαστε τη φετινή Εκθεση Αυτοκινήτου στον χώρο του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού και διαπιστώνουμε, για ακόμη μία φορά, πόσο βαθιά είναι ριζωμένο το αυτοκίνητο στην καρδιά (και τη ζωή) των...
Στης ακρίβειας τον καιρό…
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ψηφιακό κλειδί» Hyundai
Η Hyundai Motor Group προχωρά στη δημιουργία ενός «ψηφιακού κλειδιού», το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το όχημά τους μέσω του smartphone τους. Το νέο ψηφιακό κλειδί μπορoύμε...
Ψηφιακό κλειδί» Hyundai
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιθετική μορφή
Οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες. Από την...
Επιθετική μορφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η ναυαρχίδα
H Citroen, 100 ετών πλέον, επενδύει στις παραδοσιακές της αξίες, αυτές που της έχουν εξασφαλίσει μια σημαντική θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και θεωρεί το νέο C5 Aircross την καινούργια ναυαρχίδα της...
Η ναυαρχίδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας