Συμπληρώνοντας 70 χρόνια παρουσίας στη διεθνή αθλητική σκηνή, το φετινό επετειακό «70ό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023» ξεκινά επίσημα σήμερα το απόγευμα της Πέμπτης 7 Σεπτεμβρίου, κάτω από την Ακρόπολη, με 72 πληρώματα από 31 χώρες. Στις επτά το απόγευμα, οι αγωνιζόμενοι θα περάσουν από την «υπερειδική» Super Special Stage, στην Πλατεία Νερού στο Φάληρο, δίπλα στο γήπεδο του Τάε Κβο Ντο, και θα συνεχίσουν προς Λουτράκι.
Την Παρασκευή, θα πραγματοποιηθούν οι ειδικές διαδρομές σε Λουτράκι, Πίσια, Λειβαδιά και Ελάτεια, ενώ το Σάββατο θα ακολουθήσουν τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές σε Παύλιανη, Καρούτες και Ελευθεροχώρι. Ο αγώνας θα ολοκληρωθεί την Κυριακή, με τις ειδικές διαδρομές Ταρζάν και Γραμμένη.
10 υβριδικά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 αναμετρώνται στα ελληνικά βουνά, ενώ η κατηγορία WRC2 συγκεντρώνει άλλες 30 συμμετοχές. Ισχυρή είναι φέτος και η ελληνική παρουσία, με 20 πληρώματα.
Η παγκόσμια πρωταθλήτρια του 2022, Toyota Gazoo Racing, θα παρατάξει στον αγώνα τέσσερα GR Yaris Rally1. Δίπλα στους Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, οι Έλληνες θεατές θα έχουν την τύχη να δουν για ακόμα μία φορά τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier, o οποίος αγωνίζεται σε επιλεγμένους αγώνες.
Η Hyundai Shell Mobis θα έχει τρία i20Ν Rally1, με τους Thierry Neuville, Esapekka Lappi και τον Dani Sordo.
Μετά από μια σειρά μέτριων εμφανίσεων σε Εσθονία και Φινλανδία, η M-Sport Ford στοχεύει στην Ελλάδα να δώσει τέλος στο κακό σερί της, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019 Ott Tanak, ενώ με ακόμα δύο Puma Rally1 θα εμφανιστούν ο νεαρός Pierre-Louis Loubet και ο Ιορδάνης Σερδερίδης με την ελληνική σημαία, στην τέταρτη συμμετοχή του στο φετινό Πρωτάθλημα, μετά τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Μεξικό και Σαφάρι.
Στη μάχη του WRC2 ξεχωρίζει το όνομα του επικεφαλής στη βαθμολογία Andreas Mikkelsen, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο (Skoda Fabia Rally2) απέναντί του θα έχει τον νικητή του Ράλλυ Φινλανδίας, στην κατηγορία Sami Pajari, τον δεύτερο στη βαθμολογία Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), αλλά και τους Oliver Solberg (Skoda Fabia Rally2), Gus Greensmith (Skoda Fabia), Nikolay Gryazin (Skoda Fabia), Andrien Fourmaux (Ford Fiesta Rally2) κ.ά.
Ο πρωταθλητής Ελλάδας (2021, 2023) Αλέξανδρος Τσουλόφτας (Volkswagen Polo GTi Rally2) θα προσπαθήσει να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία (9ος γενικής και τρίτος WRC2 Open), ενώ με υψηλούς στόχους θα ξεκινήσει τον αγώνα και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός i20 Rally2, με την υποστήριξη της Hyundai Ελλάς.
Με όπλο του την εμπειρία, μεταξύ των πρωταγωνιστών αναμένεται να βρεθεί ο πρωταθλητής Ελλάδας (2019) Γιώργος Κεχαγιάς, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του ένα Skoda Fabia Rally2. Ακόμα ένας πρωταθλητής Ελλάδας και συγκεκριμένα ο κάτοχος του τίτλου το 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, επιστρέφει στο Ράλλυ Ακρόπολις -μετά από πέντε χρόνια- οδηγώντας επίσης ένα Skoda Fabia Rally2. Το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να κερδίσουν συμμετοχές όπως αυτές των Βασίλη Βελάνη (Skoda Fabia Evo Rally2) και Παναγιώτη Ρουστέμη (Skoda Fabia RS Rally2), αλλά και του ταχύτατου στο χώμα Χρυσόστομου Καρέλλη (Citroen C3 Rally2).
Ενδιαφέρον θα έχει και η κατηγορία RC4, με έξι ελληνικά πληρώματα και δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4. Ο λόγος για τους Σάββα Λευκαδίτη, Πασχάλη Χατζημάρκο, Θεόδωρο Καλαμαρά και Adkanell με Peugeot 208, για τον Γιάννη Πλάγο που επιστρέφει στο Ακρόπολις, αυτήν τη φορά με ένα Ford Fiesta, και τον αειθαλή Χάρη Καλτσούνη (Opel Corsa), ο οποίος σε ηλικία 74 ετών συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στο «Ράλλυ Ακρόπολις».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας