Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέθανε ο θρύλος της Formula 1 Νίκι Λάουντα

Νίκι Λάουντα

AP Photo/Luca Bruno

Πέθανε ο θρύλος της Formula 1 Νίκι Λάουντα

  • A-
  • A+
Ο Νίκι Λάουντα, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής των αγώνων της Formula 1, πέθανε χθες σε ηλικία 70 ετών. Μαχητής σε όλη του τη ζωή, έδωσε παράδειγμα αγωνιστικότητας μετά το ατύχημα της 1ης Αυγούστου 1976.

Ο άνδρας στο κόκπιτ που φλεγόταν έμελλε να πεθάνει ήσυχα, δεκαετίες αργότερα: ο Νίκι Λάουντα, που έφυγε από τη ζωή χθες στα 70 του χρόνια, ένας αληθινός θρύλος της Formula 1, δεν επέτρεψε ποτέ στον εαυτό του να επηρεαστεί από το φρικιαστικό ατύχημα που είχε το 1976.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι κατέληξε ήσυχα, τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 με την οικογένειά του γύρω του», ανέφεραν οι οικείοι του πιλότου της F1 σε ηλεκτρονικό μήνυμά τους που μεταδόθηκε από αυστριακά ΜΜΕ.

Την 1η Αυγούστου 1976, ενώ βρισκόταν στο τιμόνι της Ferrari στο περίφημο σιρκουί του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία, το μονοθέσιό του έπεσε με σφοδρότητα πάνω σ' έναν διαχωριστικό τοίχο και έπιασε φωτιά. Ο Λάουντα έμεινε παγιδευμένος για σχεδόν ένα λεπτό μέσα στο κόκπιτ προτού τον βγάλουν τρεις πιλότοι.

Οι εικόνες του φρικτού ατυχήματος του παγκόσμιου πρωταθλητή σόκαραν όλο τον κόσμο. Αλλά ο Νίκι Λάουντα, όλη του τη ζωή μαχητής, έζησε.

Έξι εβδομάδες αργότερα και ενώ ακόμη ακολουθούσε ιατρική θεραπεία, θα ταξίδευε για να πάρει μέρος στο Γκραν Πρι της Ιταλίας αψηφώντας τα σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό του.

Εκείνη τη χρονιά, έδινε μάχη για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με τον Βρετανό Τζέιμς Χαντ, ο οποίος τελικά στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή η επική αναμέτρηση, που αν μη τι άλλο αποκάλυψε τον κάθε άλλο παρά συνηθισμένο χαρακτήρα του Αυστριακού, βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής της ταινίας «Rush» (2013) του Αμερικανού σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ.

24 Οκτωβρίου 1976: Τζέιμς Χαντ και Νίκι Λάουντα πριν από τον μεγάλο τελικό

AP Photo

Το 1977 ο Λάουντα κέρδισε για δεύτερη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Φεράρι. Σταμάτησε να συμμετέχει στους αγώνες το 1979, για να ιδρύσει τη Lauda Air, την πρώτη του αεροπορική εταιρεία. Οι αιθέρες ήταν το άλλο του πάθος.

Γύρισε στην F1 το 1982, αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας McLaren, με την οποία κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1984, για τρίτη και τελευταία φορά. Ο Λάουντα έγραψε ιστορία στο άθλημα. Η μεθοδικότητά του στην προετοιμασία και η αποφασιστικότητά του στους αγώνες του τον διέκριναν πάντα.

Μετά το τέλος της καριέρας του συνέχισε να είναι πανταχού παρών στους κύκλους της F1. Υπήρξε σύμβουλος της Scuderia Ferrari, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Jaguar, σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης τα Σαββατοκύριακα των αγώνων, μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes AMG Petronas F1 Team.

Γεννημένος στις 22 Φεβρουαρίου 1949, γόνος βιενέζικης αστικής οικογένειας με μεγάλη περιουσία, ο Αντρέας Νικολάους Λάουντα, ή «Νίκι» όπως θα γινόταν παγκοσμίως γνωστός, δεν ήταν ούτε είκοσι όταν, χωρίς να ειδοποιήσει τους γονείς του, πήρε μέρος στην πρώτη του κούρσα με αυτοκίνητο, στο τιμόνι του Mini Cooper που του είχε χαρίσει η γιαγιά του.

Τα τοξικά αέρια που εισέπνευσε στο παραλίγο μοιραίο ατύχημα του 1976 επηρέασαν τον οργανισμό του. Έπειτα από δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών το 1997 και το 2005, χρειάστηκε να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση μεταμόσχευσης πνεύμονα τον Αύγουστο του 2018, αφού μολύνθηκε από ιό κατά τη διάρκεια μιας παραμονής του στην Ιμπίθα.

Χειρουργήθηκε στο γενικό νοσοκομείο της Βιέννης, την επομένη της επετείου του ατυχήματός του, και συνήλθε μετά βίας. «Ήταν πολύ δύσκολο να επανέλθω. Συγκρίνεται μόνο με τα εγκαύματά μου μετά το ατύχημα στο Νίρμπουργκρινγκ. Ήμουν νεκρός για λίγο αλλά ξαναζωντάνεψα», θα παραδεχόταν στην ελβετική εφημερίδα «Blick».

Ο Λάουντα ήταν πατέρας τεσσάρων παιδιών από δύο γάμους.

ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
O Χάμιλτον πανηγυρίζει χάρη στο αυτογκόλ της Ferrari
Χρειάστηκαν μόλις μερικοί γύροι ώστε το 1-2 της Ferrari να γίνει 1-2 της Mercedes, με τους Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας να ανεβαίνουν στις δύο πρώτες θέσεις του βάθρου στο ρωσικό γκραν πρι της Formula 1.
O Χάμιλτον πανηγυρίζει χάρη στο αυτογκόλ της Ferrari
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Νίκη Φέτελ με «κόλπο γκρόσο» της Ferrari στη Σιγκαπούρη
Είχαν περάσει 22 γκραν πρι από την τελευταία νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ. Χθες, όμως, στην πίστα της Σιγκαπούρης ο 32χρονος Γερμανός πιλότος ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου χάρη στον αλάνθαστο αγώνα του.
Νίκη Φέτελ με «κόλπο γκρόσο» της Ferrari στη Σιγκαπούρη
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Νέος θρίαμβος για Λεκλέρκ στη Μόντσα
Ο Μονεγάσκος πιλότος, μία εβδομάδα μετά την παρθενική νίκη της καριέρας του στο Σπα, πέτυχε και δεύτερη συνεχόμενη χθες το απόγευμα! Μάλιστα, αυτό το κατάφερε στην ιστορική πίστα της Μόντσα
Νέος θρίαμβος για Λεκλέρκ στη Μόντσα
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Ο Φερστάπεν επικράτησε στον... χαμό!
Το Χοκενχάιμ φιλοξένησε χθες το πιο συναρπαστικό γκραν πρι της φετινής σεζόν στη Formula 1! Ενας αγώνας γεμάτος απρόοπτα, ανατροπές σκηνικού και εναλλαγές στην κατάταξη, με τον Μαξ Φερστάπεν να βλέπει πρώτος...
Ο Φερστάπεν επικράτησε στον... χαμό!
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
«Εφυγε» ένας θρύλος
Ο Νίκι Λάουντα τελικά νικήθηκε από τον θάνατο, σε ηλικία 70 ετών, βυθίζοντας σε πένθος τον κόσμο της Formula 1 που χάνει μια χαρισματική προσωπικότητα, ένα κοφτερό μυαλό και έναν απαράμιλλο μαχητή των γκραν...
«Εφυγε» ένας θρύλος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας