Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέθανε ο θρύλος της Formula 1 Νίκι Λάουντα

Νίκι Λάουντα

AP Photo/Luca Bruno

Πέθανε ο θρύλος της Formula 1 Νίκι Λάουντα

  • A-
  • A+
Ο Νίκι Λάουντα, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής των αγώνων της Formula 1, πέθανε χθες σε ηλικία 70 ετών. Μαχητής σε όλη του τη ζωή, έδωσε παράδειγμα αγωνιστικότητας μετά το ατύχημα της 1ης Αυγούστου 1976.

Ο άνδρας στο κόκπιτ που φλεγόταν έμελλε να πεθάνει ήσυχα, δεκαετίες αργότερα: ο Νίκι Λάουντα, που έφυγε από τη ζωή χθες στα 70 του χρόνια, ένας αληθινός θρύλος της Formula 1, δεν επέτρεψε ποτέ στον εαυτό του να επηρεαστεί από το φρικιαστικό ατύχημα που είχε το 1976.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι κατέληξε ήσυχα, τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 με την οικογένειά του γύρω του», ανέφεραν οι οικείοι του πιλότου της F1 σε ηλεκτρονικό μήνυμά τους που μεταδόθηκε από αυστριακά ΜΜΕ.

Την 1η Αυγούστου 1976, ενώ βρισκόταν στο τιμόνι της Ferrari στο περίφημο σιρκουί του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία, το μονοθέσιό του έπεσε με σφοδρότητα πάνω σ' έναν διαχωριστικό τοίχο και έπιασε φωτιά. Ο Λάουντα έμεινε παγιδευμένος για σχεδόν ένα λεπτό μέσα στο κόκπιτ προτού τον βγάλουν τρεις πιλότοι.

Οι εικόνες του φρικτού ατυχήματος του παγκόσμιου πρωταθλητή σόκαραν όλο τον κόσμο. Αλλά ο Νίκι Λάουντα, όλη του τη ζωή μαχητής, έζησε.

Έξι εβδομάδες αργότερα και ενώ ακόμη ακολουθούσε ιατρική θεραπεία, θα ταξίδευε για να πάρει μέρος στο Γκραν Πρι της Ιταλίας αψηφώντας τα σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό του.

Εκείνη τη χρονιά, έδινε μάχη για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με τον Βρετανό Τζέιμς Χαντ, ο οποίος τελικά στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή η επική αναμέτρηση, που αν μη τι άλλο αποκάλυψε τον κάθε άλλο παρά συνηθισμένο χαρακτήρα του Αυστριακού, βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής της ταινίας «Rush» (2013) του Αμερικανού σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ.

24 Οκτωβρίου 1976: Τζέιμς Χαντ και Νίκι Λάουντα πριν από τον μεγάλο τελικό

AP Photo

Το 1977 ο Λάουντα κέρδισε για δεύτερη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Φεράρι. Σταμάτησε να συμμετέχει στους αγώνες το 1979, για να ιδρύσει τη Lauda Air, την πρώτη του αεροπορική εταιρεία. Οι αιθέρες ήταν το άλλο του πάθος.

Γύρισε στην F1 το 1982, αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας McLaren, με την οποία κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1984, για τρίτη και τελευταία φορά. Ο Λάουντα έγραψε ιστορία στο άθλημα. Η μεθοδικότητά του στην προετοιμασία και η αποφασιστικότητά του στους αγώνες του τον διέκριναν πάντα.

Μετά το τέλος της καριέρας του συνέχισε να είναι πανταχού παρών στους κύκλους της F1. Υπήρξε σύμβουλος της Scuderia Ferrari, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Jaguar, σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης τα Σαββατοκύριακα των αγώνων, μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes AMG Petronas F1 Team.

Γεννημένος στις 22 Φεβρουαρίου 1949, γόνος βιενέζικης αστικής οικογένειας με μεγάλη περιουσία, ο Αντρέας Νικολάους Λάουντα, ή «Νίκι» όπως θα γινόταν παγκοσμίως γνωστός, δεν ήταν ούτε είκοσι όταν, χωρίς να ειδοποιήσει τους γονείς του, πήρε μέρος στην πρώτη του κούρσα με αυτοκίνητο, στο τιμόνι του Mini Cooper που του είχε χαρίσει η γιαγιά του.

Τα τοξικά αέρια που εισέπνευσε στο παραλίγο μοιραίο ατύχημα του 1976 επηρέασαν τον οργανισμό του. Έπειτα από δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών το 1997 και το 2005, χρειάστηκε να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση μεταμόσχευσης πνεύμονα τον Αύγουστο του 2018, αφού μολύνθηκε από ιό κατά τη διάρκεια μιας παραμονής του στην Ιμπίθα.

Χειρουργήθηκε στο γενικό νοσοκομείο της Βιέννης, την επομένη της επετείου του ατυχήματός του, και συνήλθε μετά βίας. «Ήταν πολύ δύσκολο να επανέλθω. Συγκρίνεται μόνο με τα εγκαύματά μου μετά το ατύχημα στο Νίρμπουργκρινγκ. Ήμουν νεκρός για λίγο αλλά ξαναζωντάνεψα», θα παραδεχόταν στην ελβετική εφημερίδα «Blick».

Ο Λάουντα ήταν πατέρας τεσσάρων παιδιών από δύο γάμους.

ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Ενα τρελό γκραν πρι για... ορεκτικό
Η δράση επέστρεψε στη Formula 1 και το θέαμα αποζημίωσε για την τόσο μεγάλη αναμονή. Το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς, στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας, είχε τα πάντα: θεαματικές μονομαχίες, εναλλαγές στις τρεις...
Ενα τρελό γκραν πρι για... ορεκτικό
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Επιτέλους, εκκίνηση
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεκινάει με το πρώτο γκραν πρι στην Ιστορία που διεξάγεται κεκλεισμένων των θυρών. Νέες συνθήκες, διαφορετική νοοτροπία, άγνωστη διάρκεια, αλλά ίδιοι πρωταγωνιστές.
Επιτέλους, εκκίνηση
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Χωρίζουν οι δρόμοι του Φέτελ και της Ferrari
Το όνειρο του Σεμπάστιαν Φέτελ να ακολουθήσει τα χνάρια του μεγάλου συμπατριώτη του και ειδώλου του, Μίχαελ Σουμάχερ, και να πανηγυρίσει τον τίτλο της Formula 1 με τη Ferrari μάλλον θα παραμείνει όνειρο...
Χωρίζουν οι δρόμοι του Φέτελ και της Ferrari
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Η Ferrari απειλεί με αποχώρηση
Η απουσία δράσης φέτος στη Formula 1 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού έχει επιφέρει μεγάλη οικονομική κρίση. Και αυτή με τη σειρά της έχει φέρει μια μεγάλη κόντρα ανάμεσα στις τρεις μεγάλες κατασκευάστριες...
Η Ferrari απειλεί με αποχώρηση
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Το ξεχωριστό Γκραν Πρι του Μονακό
Σήμερα συμπληρώνονται 91 χρόνια από το πρώτο Γκραν Πρι του Μονακό. Ενας αγώνας που αρχικά ήταν μέρος του (προπολεμικού) Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και από το 1950 μπήκε στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος...
Το ξεχωριστό Γκραν Πρι του Μονακό
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Πέθανε ο θρύλος της F1, Στέρλινγκ Μος
Σε ηλικία 90 ετών και μετά από μακρά ασθένεια, πέθανε ο Βρετανός μύθος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Σερ Στέρλινγκ Μος. Ήταν ο μοναδικός οδηγός της F1, που που κέρδισε τα περισσότερα Grand Prix, αλλά ποτέ τον...
Πέθανε ο θρύλος της F1, Στέρλινγκ Μος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας