Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολα θα είναι... σαν καινούργια!
AP PHOTO / MANU FERNANDEZ

Ολα θα είναι... σαν καινούργια!

  • A-
  • A+

Η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινάει στην Αυστραλία, με τα μονοθέσια πιο μεγάλα, πιο γρήγορα, πιο επιθετικά, να τεστάρουν τις οδηγικές ικανότητες των πιλότων τους.

Ομως οι αλλαγές θα φέρουν μεταβολή και στην κορυφή, όπου εδώ και τρία χρόνια (στρογγυλο)κάθεται η Mercedes και οι οδηγοί της; Ιδού η απορία...

■ Οι αλλαγές στα μονοθέσια

Οι αλλαγές αφορούν κυρίως την αεροδυναμική και έχουν ως στόχο να οδηγήσουν σε ταχύτερους γύρους.

Τα μονοθέσια του 2017 είναι κατά 20kg βαρύτερα, το πίσω φτερό βρίσκεται χαμηλότερα, οι αεροτομές είναι φαρδύτερες, ενώ αυξάνονται και οι διαστάσεις του διαχύτη.

Στη διάρκεια των δοκιμών στην πίστα του Μοντμελό στην Καταλονία τους τελευταίους δύο μήνες, ο γρηγορότερος γύρος ήταν ταχύτερος από κάθε χρόνο που χάρισε πολ ποζίσιον στο γκραν πρι της Βαρκελώνης την τελευταία δεκαετία!

Οι αλλαγές αεροδυναμικής και η αυξημένη πρόσφυση θα βοηθούν τα μονοθέσια να επιτυγχάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στις στροφές.

Βέβαια η ταχύτητα στις ευθείες έχει μειωθεί κατά τι, λόγω του αυξημένου βάρους των μονοθέσιων.

Η αύξηση του πλάτους και του βάρους σε διαστάσεις προ 1988 και η αυξημένη κάθετη δύναμη έχουν παράλληλα ανεβάσει τους στροβιλισμούς στο πίσω μέρος του μονοθέσιου, δυσκολεύοντας την προσπέραση για το αυτοκίνητο που ακολουθεί.

Επίσης, τα πλευρικά φορτία που θα αναπτύσσονται (G) πάνω στους οδηγούς θα είναι πιο έντονα, κάνοντας τα μονοθέσια πιο επιθετικά αλλά και δύστροπα στην οδήγηση.

Για τον λόγο αυτό, στη διάρκεια του χειμώνα οι πιλότοι δούλεψαν εντατικά πάνω στη φυσική και πνευματική τους κατάσταση.

Οι αλλαγές στα ελαστικά

Τα ελαστικά γίνονται φαρδύτερα, τόσο μπρος όσο και πίσω, με στόχο να αυξηθεί η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Η επιφάνεια επαφής μεγαλώνει κατά 30% και υπολογίζεται ότι τα νέα ελαστικά θα «ευθύνονται» κατά 50% για τους ταχύτερους χρόνους που θα δούμε στο φετινό πρωτάθλημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Pirelli έχει δημιουργήσει και γόμες με καλύτερες αντιστάσεις στη θερμική καταπόνηση.

Ολα αυτά σημαίνουν ότι το 2017 θα δούμε ολοένα και περισσότερες ομάδες να επιλέγουν στρατηγική ενός πιτ-στοπ στα γκραν πρι και ολοένα και λιγότερους οδηγούς να τρέχουν συντηρητικά λόγω έγνοιας για τη φθορά των ελαστικών τους.

Ο διάδοχος του πρωταθλητή

Για πρώτη φορά μετά το 1994, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 δεν κατεβαίνει στο πρωτάθλημα για να υπερασπιστεί τον τίτλο του.

Τότε είχε αποσυρθεί ο Αλέν Προστ μετά τον 4ο τίτλο του, φέτος στο γκριντ δεν θα βρίσκεται ο Νίκο Ρόζμπεργκ.

Ο Γερμανοφινλανδός έφυγε μετά τον παρθενικό του τίτλο και πλέον παρτενέρ του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes είναι ο Φινλανδός Βάλτερι Μπότας.

Υστερα από τέσσερις σεζόν στη Williams και εννέα παρουσίες στο βάθρο (χωρίς νίκη), o Μπότας παίρνει ένα πολύ δυνατότερο μονοθέσιο και βγαίνει στο προσκήνιο, όπου κάθε αγώνας του θα αναλύεται με λούπα.

Το να είναι οδηγός της Mercedes σημαίνει ότι, σε μια μέτρια μέρα, θα ανεβεί στο βάθρο, ενώ σε άλλη ομάδα μόλις θα ’μπαινε στην πρώτη δεκάδα.

Ομως παράλληλα μπαίνει και σε ένα λίαν ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου, μετά τα πρώτα «καλώς όρισες» και «πάνω απ’ όλα η ομάδα», ο Χάμιλτον σίγουρα θα επιχειρήσει να του δείξει ότι η θέση του είναι από το Νο 2 και πίσω.

Το δήλωσε άλλωστε:

«Η περασμένη σεζόν με έκανε πιο δυνατό και πιο ολοκληρωμένο ως οδηγό. Δεν κέρδισα τον τίτλο και αυτό θέλω να το αλλάξω. Η ενέργεια του Βάλτερι θα μας βοηθήσει πολύ. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς λειτουργούμε σε στιγμές έντασης μέσα στον αγώνα. Είμαι σίγουρος ότι θέλει να με κερδίσει, όσο θέλω κι εγώ να τον κερδίσω. Δεν περιμένω τίποτε λιγότερο. Τον θέλω στα καλύτερά του»!

Η Mercedes και οι άλλοι

Τρεις σεζόν, έξι παγκόσμιοι τίτλοι (κατασκευαστών και πιλότων) και 51 νίκες σε 59 γκραν πρι!

Από την εισαγωγή των υβριδικών κινητήρων V6 και μετά (2014), η γερμανική ομάδα δεν έχει αντίπαλο.

Τι θα γίνει μετά τις φετινές αλλαγές; Οι διευθυντές των υπόλοιπων ομάδων υποστηρίζουν ότι η Mercedes παραμένει το φαβορί.

Ομως οι δοκιμές έδειξαν ότι η Ferrari και η Red Bull έχουν βελτιωθεί κατά πολύ σε σχέση με πέρσι και μπορούν να πλησιάσουν τα «ασημένια βέλη».

Ειδικά η αυστριακή ομάδα δείχνει σε ιδανική θέση να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από τον ρόλο του αουτσάιντερ.

Στη θεωρία, οι αλλαγές στα μονοθέσια που τα έχουν καταστήσει πιο επιθετικά ταιριάζουν γάντι στο προφίλ του «ατίθασου» Φερστάπεν και του δυνατού Ρικιάρντο.

Αλλά και η Ferrari, που προέρχεται από πολύ μέτρια σεζόν για τα «κυβικά» της, δείχνει... αγριεμένη ενόψει εκκίνησης.

Αντίθετα, στο στρατόπεδο της McLaren τα προβλήματα δεν λένε να σταματήσουν.

Πριν ακόμα ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα, εικάζεται ότι η βρετανική εταιρεία αναζητεί νέο κινητήρα μετά τα μεγάλα προβλήματα αξιοπιστίας της Honda στις δοκιμές.

Μετά βίας μπόρεσε να ολοκληρώσει 1.978 χλμ. δοκιμών μέσα σε οκτώ ημέρες στη Βαρκελώνη, σε αντίθεση με τη Mercedes που έτρεξε 4.450 χλμ. ή τη Williams που έκανε 3.724 χλμ.

Και ο Φερνάντο Αλόνσο έχει δηλώσει εμμέσως πλην σαφώς πως, αν συνεχιστούν τα προβλήματα, το 2017 ίσως είναι η τελευταία του σεζόν στην ομάδα.

■ Λιγότερες ομάδες και αγώνες

Το φετινό πρωτάθλημα αποτελείται από 20 αγώνες, έναν λιγότερο σε σχέση με πέρσι, καθώς δεν υπάρχει στο πρόγραμμα το γερμανικό γκραν πρι. Kαι οι ομάδες είναι λιγότερες, 10 τον αριθμό.

Η Manor δεν βρήκε επενδυτή και ήταν υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου.

Στις 27 Ιανουαρίου γράφτηκε το τέλος, όταν αποφασίστηκε η οριστική διάλυση μιας ομάδας που πρωτοεμφανίστηκε στον χώρο της Formula 1 ως Virgin το 2010, μετονομάστηκε σε Marussia το 2012 και πέρσι ως Manor τερμάτισε τελευταία στο πρωτάθλημα.

Η μετα-Εκλστόουν εποχή

H μεγαλύτερη αλλαγή στο άθλημα της Formula 1 πάντως έλαβε χώρα στα... παρασκήνια.

Οταν ο αμερικανικός γίγαντας του μάρκετινγκ, η Liberty Media, αγόρασε το πρωτάθλημα, όλοι ανέμεναν πως ο Μπέρνι Εκλστοουν θα παρέμενε στη θέση του.

Πως, ακόμα κι αν δεν έχαιρε όλων των εξουσιών που είχε έως σήμερα, τουλάχιστον θα βρισκόταν στο πλευρό των νέων επικεφαλής για να τους βοηθήσει με τη 40χρονη πείρα του.

Ομως αυτό δεν συνέβη. Η Liberty Media του έδωσε έναν νέο τίτλο για τα μάτια του κόσμου (επίτιμος πρόεδρος) και τον... έστειλε στον πάγκο αφαιρώντας του κάθε εκτελεστική δυνατότητα και αφήνοντας όλες τις εξουσίες και τις αποφάσεις στη νέα ισχυρή τριανδρία: τους Τσέις Κάρεϊ - Σον Μπράτσις (εμπορικό κομμάτι) και Ρος Μπρον (αγωνιστικό).

Ο τελευταίος, πρώην αγωνιστικός διευθυντής στις ομάδες της Mercedes και Ferrari, έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να κάνει το πρωτάθλημα πιο θεαματικό.

Δεν αναμένονται μεγάλες μεταβολές στην πρώτη χρονιά της διοικητικής αλλαγής, όμως το πέρασμα της εξουσίας από βρετανικά σε αμερικανικά χέρια έγινε αισθητό στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη διάρκεια των δοκιμών.

Επιτράπηκε, βλέπετε, στις ομάδες να ποστάρουν βίντεο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να φέρουν τους φιλάθλους πιο κοντά στη δράση.

Ο τρόπος που θα παρακολουθούμε τη Formula 1 εκσυγχρονίζεται...

ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
«Εφυγε» ένας θρύλος
Ο Νίκι Λάουντα τελικά νικήθηκε από τον θάνατο, σε ηλικία 70 ετών, βυθίζοντας σε πένθος τον κόσμο της Formula 1 που χάνει μια χαρισματική προσωπικότητα, ένα κοφτερό μυαλό και έναν απαράμιλλο μαχητή των γκραν...
«Εφυγε» ένας θρύλος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το αποκορύφωμα της κόντρας Σένα-Προστ
Ισως δεν έχουν υπάρξει πιο «άσπονδοι ομόσταβλοι» στην ιστορία της Formula 1. Και η κόντρα τους κορυφώθηκε στο γκραν πρι της Σουζούκα σαν σήμερα, 22 Οκτωβρίου, του 1989... Πρόκειται για τους Αϊρτον Σένα και...
Το αποκορύφωμα της κόντρας Σένα-Προστ
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Θρίαμβος του Μπότας, προβληματισμός στη Ferrari
Πριν ξεκινήσει το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, όλα έδειχναν ότι από την αρχή θα εξελιχθεί σε άλλο ένα μπρα ντε φερ μεταξύ Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ – τουλάχιστον αυτό έβγαινε από τις...
Θρίαμβος του Μπότας, προβληματισμός στη Ferrari
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Κόλπο γκρόσο
Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, όλα έδειχναν ότι η Ferrari θα κέρδιζε τη Mercedes μέσα στο σπίτι της, στη Γερμανία. Ο Φέτελ διατήρησε την πρωτοπορία από την αρχή του αγώνα, με τον Μπότας και τον Ράικονεν να...
Κόλπο γκρόσο
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Η Ferrari είναι εδώ!
​Ηταν 20 Σεπτεμβρίου 2015, στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης, όταν μονοθέσιο της Ferrari πανηγύρισε για τελευταία φορά νίκη στη Formula 1. Χρειάστηκε να περάσουν 18 μήνες από τότε, αλλά η Scuderia βρίσκεται ξανά...
Η Ferrari είναι εδώ!
ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
«Γκαστόνε» - Mercedes!
Αν περίμενε κανείς ότι το σκηνικό θα αλλάξει άρδην φέτος στη Formula 1 και η διεκδίκηση του τίτλου θα γίνει πιο συναρπαστική, το πρώτο γκραν πρι έβαλε από νωρίς τα πράγματα στη θέση τους. Η Mercedes θα έχει...
«Γκαστόνε» - Mercedes!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας