Volvo 144

Τον Αύγουστο του 1966 η Volvo παρουσίασε ένα νέο 4θυρο αυτοκίνητο που ονομαζόταν Volvo 144. Αντιπροσώπευε το ξεκίνημα μιας εντελώς νέας σειράς αυτοκινήτων που κράτησε μέχρι το 1974.

Το στιλ τού 144 ήταν πραγματικά διαχρονικό και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο, σε περαιτέρω αναπτυγμένη μορφή, εξακολουθούσε να πωλείται με επιτυχία στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

To αυτοκίνητο εξέφραζε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα, που χαρακτηριζόταν από καθαρές γωνιακές γραμμές, περικλείοντας μια προηγμένη για τα δεδομένα της εποχής τεχνολογία ασφαλείας.

Μετά τη λήξη της παραγωγής του PV έπειτα από 21 χρόνια και τη δεκαετή κυριαρχία του Amazon, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία χρειαζόταν επειγόντως κάτι νέο και με μεγαλύτερες διαστάσεις.

Η μαζική παραγωγή τού 144 εγκρίθηκε άμεσα, ακολουθώντας την ίδια κατεύθυνση με τους προκατόχους του, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την οικονομία.

Οπως το Amazon ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε στον βασικό εξοπλισμό τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, έτσι και το 144 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που περιελάμβανε στον εξοπλισμό του το σύστημα φρένων διπλής διαδρομής.

Τα χαρακτηριστικά αυτού του αυτοκινήτου περιελάμβαναν μεγάλες περιοχές κρυστάλλου και τρία πλευρικά παράθυρα.

Το 144 ήταν ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο με μεγάλο χώρο αποσκευών. Η Volvo 144 είχε επίσης πολλά νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Δισκόφρενα χρησιμοποιούνταν και στους τέσσερις τροχούς. Το εσωτερικό δεν είχε προεξέχοντα τμήματα και υπήρχαν ζώνες ασφαλείας για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Με τη σειρά 140, η Volvo εισήγαγε τον τριψήφιο κωδικό, ο οποίος αποκρυπτογραφεί τη σειρά του μοντέλου, τον αριθμό των κυλίνδρων και τον αριθμό των θυρών.

Η έναρξη της παραγωγής του 144 ξεκίνησε δύο ημέρες μετά την παρουσίασή του, ενώ το 1967 παρουσιάστηκε η δίπορτη έκδοση 142 και το 1968 το 145, το οποίο ήταν η αμιγώς οικογενειακή έκδοση (στέισον βάγκον).

Στο θέμα των κινητήρων, το 144 διέθετε αρχικά τον Β18, τον 4κύλινδρο των 1,8 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 75 ίππους και 96 ίππους αντίστοιχα στην έκδοση με τα διπλά καρμπιρατέρ.

Αργότερα τοποθετήθηκε ο B20, των 2,0 λίτρων, με απόδοση 82 και 100 ίππων, ενώ η κορυφαία έκδοση απέδιδε 120 ίππους, χάρη στο σύστημα ψεκασμού.

Το 1974 ήταν η χρονιά που σταμάτησε η παραγωγή των αυτοκινήτων της σειράς 140, αλλά και των κινητήρων της, με το 240 να είναι το επόμενο μοντέλο της Volvo.

Συνολικά, η εταιρεία διέθεσε πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα της σειράς 140. Συγκεκριμένα, μεταξύ των ετών 1966 και 1974 πουλήθηκαν 1.251.371 μονάδες των εκδόσεων 142, 144 και 145, αναδεικνύοντας τη Volvo μία από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες διεθνώς.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας