Θυμίζει αεροδρόμιο το ΚΤΕΛ Ελαιώνα

Eνα νέο κτιριακό συγκρότημα που θα θυμίζει... αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει τις σημερινές ανεπαρκείς εγκαταστάσεις των ΚΤΕΛ στον Κηφισό και τη Λιοσίων, από τις οποίες εξυπηρετούνται 49 προορισμοί σε όλη την Ελλάδα και περνούν σε καθημερινή βάση πάνω 40 χιλιάδες επιβάτες.

Το αίτημα για αποσυμφόρηση των γύρω περιοχών έχει υποβληθεί από τη δεκαετία του 1980, με τους αρμόδιους υπουργούς να προαναγγέλλουν κατά καιρούς το «ξεπάγωμα» της επένδυσης.

Το 2012 οριστικοποιήθηκε η επιλογή για δημιουργία νέου κόμβου για όλα τα υπεραστικά λεωφορεία στον Ελαιώνα, σε χώρο που βρίσκεται δίπλα στον ομώνυμο σταθμό του μετρό.

Η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, ενώ με την υπό κατασκευή επέκτασή της θα συνδεθεί απευθείας και με το λιμάνι του Πειραιά.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο να μεταφερθούν στον ίδιο χώρο οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, αλλά και τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τη Δυτική Αττική και σήμερα έχουν αφετηρίες γύρω από τον σταθμό του Ηλεκτρικού στο Θησείο.

Η «Αττικό Μετρό» διαθέτει μια έκταση που είχε αγοραστεί παλιότερα για την κατασκευή νέου αμαξοστάσιου, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η απαλλοτρίωση πρόσθετων ακινήτων και εξασφαλίστηκαν 18 στρέμματα.

Μακέτα των νέων εγκαταστάσεων των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Οι νέες εγκαταστάσεις, με βάση τις προμελέτες της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό», θα έχουν προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ, θα καλύπτουν 40.000 τετραγωνικά και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες 16 εκατ. επιβατών τον χρόνο.

Οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου, που θα αναβαθμίσουν όλη την περιοχή, θα φθάνουν το 50% της έκτασης, ενώ προβλέπονται 11.750 τετραγωνικά εμπορικών χρήσεων. Θα κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ με 570 θέσεις στάθμευσης.

Το έργο έχει ήδη προταθεί για να ενταχθεί στις χρηματοδοτήσεις από το πακέτο Γιούνκερ και θα υλοποιηθεί μέσα από κοινό σχήμα στο οποίο θα μετέχουν το Δημόσιο και ο φορέας των ΚΤΕΛ

 Ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του μετρό, από το άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι ώς την περιοχή Γουδή.

Το ΣτΕ απέρριψε την ένσταση που είχε υποβάλει η κοινοπραξία FCC-Αρχιρόδον-Μυτηλιναίος, η οποία είχε αποκλειστεί από την πρώτη φάση γιατί δεν διαθέτει εμπειρία κατασκευής σηράγγων σε αστικό περιβάλλον.

Στον διαγωνισμό συνεχίζουν τρία σχήματα, της ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Vinci και τη γερμανική Siemens, του «Ακτορα» με την ιταλική Ansaldo και την ιαπωνική Hitachi, καθώς και της «J+Ρ Αβαξ» με τη γαλλική Alstom και την Ghella.

Επειτα από αυτή την εξέλιξη, η «Αττικό Μετρό» ετοιμάζεται να δημοπρατήσει τα προκαταρκτικά έργα (μετακινήσεις δικτύων και αρχαιολογικές έρευνες).

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας