Ριζική ανανέωση

Εκδρομή το Σαββατοκύριακο ή καλύτερα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, δουλειά, μία δύσκολη παράκαμψη, αλλαγή σκηνικού, όπου και να πηγαίνεις τούτο το μοντέλο προσφέρει πολλά.

Τη στιβαρότητα και τη λειτουργικότητα ενός SUV, τον δυναμισμό ενός μεσαίου αυτοκινήτου για την πόλη, ευρυχωρία, τεχνολογία και όλα αυτά σε μικρές διαστάσεις. Και με κινητήρες χαμηλού κυβισμού.

Είναι μία κατηγορία που αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Γιατί απλά αρέσει στον υποψήφιο αγοραστή και τον εξυπηρετεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, πριν από 10 χρόνια, κάλυπτε μόλις το 8% της αγοράς και σήμερα σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται ανήκουν στα SUV.

Το νέο μοντέλο της Ford απέχει μακρά από τον αδιάφορο προκάτοχο και έρχεται με 2.300 νέα εξαρτήματα. Προσφέρει αυξημένη ευελιξία, περισσότερες ικανότητες, ανανεωμένο στιλ και προηγμένες τεχνολογίες για τους Ευρωπαίους πελάτες.

Και το πιο σημαντικό είναι ότι κινείται πολύ ευχάριστα στον δρόμο.

Με ένα αναβαθμισμένο, δυναμικό, σκληροτράχηλο και ανανεωμένο εξωτερικό στιλ, το νέο μοντέλο διατίθεται σε 12 τολμηρές αποχρώσεις και προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης -με αντίθετες αποχρώσεις οροφής που εκτείνονται μέχρι τις κολόνες των παραθύρων, τα πάνω πλαίσια των θυρών, την αεροτομή οροφής και τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Ενα χρηστο-κεντρικό, πολυτελές νέο εσωτερικό προσφέρει μία ανώτερη εμπειρία στους επιβάτες, με ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, θερμαινόμενο τιμόνι και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, όπως ρυθμιζόμενο πάτωμα χώρου αποσκευών.

Το ανανεωμένο Ecosport βασίζεται σε μια πιο εκσυγχρονισμένη εκδοχή της πλατφόρμας B, πάνω στην οποία «πατάει» και η νέα γενιά του Fiesta, έχοντας κερδίσει σε επίπεδο διαστάσεων σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο.

Ετσι, το συνολικό μήκος του Ecosport έχει αυξηθεί κατά 79 χιλ., αγγίζοντας τα 4.096 χιλ., με το ύψος να φτάνει στα 1.653 χιλ., όντας ψηλότερο κατά 20 χιλ.

Οι υπόλοιπες διαστάσεις παραμένουν ίδιες, με το πλάτος να βρίσκεται στα 1.765 χιλ. και το μεταξόνιο στα 2.519 χιλ.

Στην παρουσίαση του μοντέλου που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Ford Ecosport (των 140 ίππων) στις υπέροχες διαδρομές της Πάρνηθας.

Η αισθητική του αμαξώματος έχει έρθει λίγο πιο κοντά σε αυτή των μεγαλύτερων Kuga και Edge, το μεγάλο νέο, όμως, αφορά την κατασκευή του αυτοκινήτου στην Ευρώπη (στη Ρουμανία όπου η μάρκα έχει επενδύσει 1 δισ. παρακαλώ), αλλά και την επανασχεδίαση του εσωτερικού του στα πρότυπα του νέου Ford Fiesta, του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018 για την Ελλάδα.

Η καμπίνα του φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα (86 χιλ.) και αρκετό «αέρα» για το κεφάλι τους (28 χιλ.), επωφελούμενοι από το τετραγωνισμένο σχεδιαστικό μοτίβο και την αύξηση στο μήκος και το ύψος.

Οδηγώντας, αντιλαμβάνεσαι εύκολα την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση των αναρτήσεων, ενώ το ζωντανό τιμόνι συμβάλλει και αυτό στην απόλαυση της οδήγησης, πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας.

Ο κινητήρας βενζίνης του λίτρου στην ισχυρή του εκδοχή είναι πάντα πρόθυμος και πολύ αποδοτικός, ενώ πολύ καλή αίσθηση έχει το κιβώτιο.

Μπαίνοντας πίσω από το τιμόνι, κάθεσαι αρκετά ψηλά (από τα πλεονεκτήματα της κατηγορία), ακόμα και στη χαμηλότερη θέση ρύθμισης, με την πανοραμική ορατότητα να εμποδίζεται σε κάποιο βαθμό από τις φαρδιές κολόνες, ενώ, όταν οι τροχοί ξεκινούν να κυλούν, αντιλαμβάνεσαι τη δουλειά που έχει γίνει, ώστε να καταφέρει να διατηρήσει την οδηγοκεντρική ταυτότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της μάρκας.

Τούτη η έκδοση του κινητήρα θεωρούμε ότι είναι η ιδανική, ωστόσο για τους λιγότερο απαιτητικούς υπάρχει πάντα στα 998 κ.εκ. έκδοση με 100 και 125 ίππους, με τιμές που αρχίζουν από τα 15.168 ευρώ.

Το σημαντικό νέο, όμως, σε επίπεδο κινητήρων, είναι αλλού και απαντά στους πολέμιους της πετρελαιοκίνησης.

Πρόκειται για το λανσάρισμα (με το νέο Ecosport) του νέου κινητήρα πετρελαίου EcoBlue, ο οποίος έχει κυβισμό 1.499 κ.εκ. και απόδοση 125 άλογα.

Είναι σχεδιασμένος για πλούσια ιπποδύναμη, για βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένες εκπομπές CO2.

Υπάρχει βέβαια και η έκδοση 1,5 TDCi, η οποία αποδίδει 100 άλογα και θα αποτελεί τη βασική έκδοση πετρελαίου (με 16.529 ευρώ).

Στην κορυφαία έκδοση πετρελαίου, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σαν τετρακίνητο, δανειζόμενο το σύστημα που υπάρχει και στο Kuga. Εδώ η τιμή ανεβαίνει στα 25.021 ευρώ.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας