Renault: 120 χρόνια ιστορίας

Η Renault στη φετινή έκθεση Retromobile (Παρίσι 7-11 Απριλίου) γιορτάζει τα 120 χρόνια ιστορίας της, παρουσιάζοντας μια σειρά μοντέλων που άλλαξαν τον κόσμο του αυτοκινήτου.

Από το 1898, που το πρώτο μοντέλο των Louis, Marcel και Fernard Renault κύλησε στους δρόμους, μέχρι και σήμερα η Renault παραμένει ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η περιπέτεια της Renault στον χώρο της βιομηχανίας αρχίζει το 1898 με ιδρυτή τον Louis Renault και τα αδέρφια του, που διακατέχονται από δύο πάθη: τις τεχνολογικές καινοτομίες και τα εργοστάσια.

Με πρώτη παραγγελία 250 ταξί το 1905, τα εργοστάσια της Renault μπαίνουν στoν χώρο της μαζικής παραγωγής.

Νέος σταθμός, το 1913: για να επιτευχθεί αύξηση της παραγωγικότητας και να εξασφαλιστεί η διαφοροποίηση στην παραγωγή ο Louis Renault εισάγει στα εργοστάσιά του το σύστημα της Ford. Είναι μια πρωτοπορία για την Ευρώπη.

Η μάρκα εκσυγχρονίζεται ξεκινώντας το 1929 την κατασκευή της πρώτης εργοστασιακής αλυσίδας του Billancourt. Η επιχείρηση συμπιέζει το κόστος παραγωγής για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση, αλλά το κοινωνικό κλίμα ολοένα και χειροτερεύει. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο Louis Renault θεωρεί λάθος τη σύρραξη με τη Γερμανία και συμμετέχει πολύ λίγο στην κινητοποίηση του πολέμου.

Κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής ενδίδει στις απαιτήσεις των Γερμανών, αδιαφορώντας για τις πραγματικές διαστάσεις του ναζισμού. Μετά την απελευθέρωση φυλακίζεται για «εμπορική συνεργασία με τον εχθρό».

Οι επιχειρήσεις Renault επιτάσσονται, κατάσχονται και στη συνέχεια εθνικοποιούνται το 1945 από την προσωρινή κυβέρνηση του στρατηγού Ντε Γκολ. Μετονομάζονται σε Régie Nationale des Usines Renault (Δημόσια Επιχείρηση Αυτοκινήτων Renault). Η επιχείρηση εκσυγχρονίζει τις εγκαταστάσεις της, κατασκευάζει και αγοράζει νέες μονάδες παραγωγής στη Γαλλία και το εξωτερικό.

Η επιτυχία έρχεται με το 4 CV, το πρώτο «μικρό αυτοκίνητο για όλους» και ακολουθούν τα Dauphine, Renault 4 και Renault 5. Η επιχείρηση εμπλουτίζει την γκάμα της με ένα μοντέλο υψηλών προδιαγραφών, το Renault 16, που είναι ο προάγγελος των αυτοκινήτων για όλες τις χρήσεις.

Η Renault συνεχίζει παράλληλα μια εντυπωσιακή πορεία στον τομέα των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ξεχωρίζουν και εντυπωσιάζουν τα μοντέλα Gordini (φωτογραφία).

Η ανάπτυξη συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς μέχρι την αρχή της δεκαετίας του '80. Η ανανέωση της γκάμας επιταχύνεται με την έκδοση δύο νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών: το Renault 25 και το Espace.

Στον τομέα των αγωνιστικών αυτοκινήτων η φίρμα επιβάλλεται απέναντι στον ανταγωνισμό και κάνει την είσοδό της στη Φόρμουλα 1.

Αλλά η επεκτατική πολιτική της, οι πολύ υψηλοί στόχοι και το υπέρογκο κόστος παραγωγής οδηγούν την εταιρεία σε μεγάλα ελλείμματα.

Η Renault εφαρμόζει δραστική πολιτική μείωσης κόστους εστιάζοντας όλες τις δυνάμεις της στην ανανέωση της γκάμας της και ξαναγίνεται κερδοφόρα το 1987.

Μεγάλη καμπή στη ιστορία της εταιρείας: η ιδιωτικοποίησή της τον Ιούλιο του 1996. Με μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων πλέον η Renault συμμετέχει στο κεφάλαιο της Nissan το 1999.

Εδραιώνεται η Συμμαχία Renault-Nissan, με τη συνεργασία των δύο εταιρειών να αναπτύσσεται πλέον διαρκώς.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας