Πολεμική μηχανή

Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές, το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων.

Οι Ιάπωνες με τούτο το μοντέλο έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, με απίστευτη σημασία στη λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα σίγουρα είναι εντυπωσιακό και τις αρετές του αυτοκινήτου τις βλέπεις στα πρώτα λίγα χιλιόμετρα. Αρκεί αυτά να είναι σε πίστα… Οπως και έγινε. Γιατί πώς αλλιώς μπορείς να τιθασεύεις 320 άλογα!

Να τα πάρουμε με τη σειρά. Ενα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα –προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού και κατασκευής– συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού.

Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του.

Το νέο Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση «Comfort» στο στάνταρ «Sport» και στο «+R» mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Ολα προσαρμόζουν την ανάρτηση, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Honda Civic Type R

Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R δείχνουν απερίφραστα τον δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μια ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, με προτεταμένους θόλους των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν τον σπορ χαρακτήρα του.

Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών.

Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβου έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Ολοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.

Το νέο Civic Type R βασίζεται στο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με εντυπωσιακή σουέτ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία για τα νέα σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης, τα οποία ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι τα ελαφρύτερα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου.

Το τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώ το κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες.

Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Ολος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στο Type R.

Ολα τα παραπάνω προδιαθέτουν για την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο κατά την οδήγησή του, πολύ περισσότερο όταν αυτή γίνεται στο ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας, όπου οι μόνοι περιορισμοί που υπάρχουν για τον οδηγό είναι αυτοί που θέτουν οι ικανότητές του. Εξαιρετικά δυνατός ο κινητήρας, με άμεση απόκριση και άψογη συνεργασία με το πολύ καλό κιβώτιο, επιταχύνει αστραπιαία το αυτοκίνητο από στροφή σε στροφή.

Το καλύτερο σημείο είναι τα κορυφαία φρένα, τα οποία πρέπει να ομολογήσουμε ότι είναι το σύστημα που μας εντυπωσίασε περισσότερο στο νέο Type R!

Οπως βεβαίως και ο τρόπος που βάζει το αυτοκίνητο τη δύναμή του στην άσφαλτο και σε κάνει να ξεχνάς ότι είναι δικίνητο κι ότι όλη αυτή η δύναμη μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.

Η ακρίβεια της συμπεριφοράς του είναι εξαιρετική, η απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού άμεση, αλλά και ο έλεγχός του εύκολος για τον στοιχειωδώς έμπειρο οδηγό.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας