Ο Τζακ έδειξε τα όπλα του

Σίγουρα θα γνωρίζετε ότι τα αυτόνομα οχήματα είναι πλέον μια πραγματικότητα. Μπορεί από τεχνολογικής πλευράς να βρίσκονται μάλλον σε αρχικό στάδιο, ωστόσο διάχυτη είναι η αίσθηση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι τα πρώτα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα μπορέσουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους σε περίπου πέντε χρόνια από σήμερα.

Οπως ωστόσο συμβαίνει συχνά, η εφαρμογή των κατάλληλων τεχνικών λύσεων αποτελεί τη μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι το κατά πόσο η κοινωνία είναι έτοιμη να υποδεχθεί κάτι τέτοιο! Ειδικά δε στην περίπτωση των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, τόσο το κοινό όσο και οι αρμόδιες αρχές εστιάζουν κυρίως σ' έναν τομέα, που δεν είναι άλλος από την ασφάλεια.

Προκειμένου λοιπόν να αποδείξει πόσο ασφαλές είναι το πειραματικό της αυτοκινούμενο όχημα που ακούει στο όνομα «Τζακ», η Audi το παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην Ουάσινγκτον και μάλιστα όχι μόνο στους συντάκτες του τεχνολογικού περιοδικού «Ars Technica», αλλά στους νομοθέτες του Κογκρέσου, οι οποίοι μελλοντικά θα πρέπει να το εγκρίνουν ή να το απορρίψουν.

Ο «Τζακ» (ένα Audi A5) αποτελεί ένα μόνο από τα αρκετά πειραματικά αυτόνομα οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς διαθέτει και δυο μεγαλύτερα «αδελφάκια», τον «Ρόμπι» και τον «Μπόμπι», που χρησιμοποιούν το αμάξωμα του μεγαλύτερου Α7.

Για τον ανυποψίαστο παρατηρητή η μόνη ένδειξη ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο Audi είναι τα κόκκινα και γκρι γραφικά τα οποία κοσμούν το αμάξωμα, ενώ δεν υπάρχουν οι άκομψες κεραίες και οι αισθητήρες που βρίσκονται συνήθως στην οροφή των αυτοκινούμενων οχημάτων. Ή μάλλον υπάρχουν, αλλά έχουν καμουφλαριστεί επιμελώς!

Οπως για παράδειγμα οι αισθητήρες, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στη θέση των προβολέων ομίχλης, που με τη σειρά τους «μετακόμισαν» στα κεντρικά φωτιστικά σώματα, ενώ αισθητήρες ραντάρ έχουν τοποθετηθεί στο εσωτερικό των οπίσθιων φτερών.

Οσο για τους οπτικούς και τους υπέρυθρους αισθητήρες, που χρησιμεύουν για το cruise control και το παρκάρισμα, είναι και αυτοί καμουφλαρισμένοι. Μεγάλο χώρο στο πορτ-μπαγκάζ έχει καταλάβει η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα που «φροντίζει» για μια πλειάδα συστημάτων που καθιστούν το όχημα αυτοκινούμενο. Μία μονάδα η οποία μελλοντικά, σύμφωνα με την εταιρεία, θα καταστεί πολύ μικρότερη.

Στο εσωτερικό του πάντως ελάχιστα είναι τα σημάδια που προδίδουν ότι ο «Τζακ» δεν είναι ένα συνηθισμένο Audi, με κυριότερο τη μεγάλη οθόνη LCD που βρίσκεται στην πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μέσω της οποίας ο μηχανικός της εταιρείας που βρίσκεται στο πίσω κάθισμα παρακολουθεί και ενημερώνεται για όλες τις λειτουργίες.

Ο «Τζακ» ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν είναι απολύτως αυτόνομος. Δεν βρίσκεται δηλαδή στο επίπεδο SAE 4 ή 5, αλλά στο 3. Μπορεί ωστόσο να κινηθεί σε οδούς μονής κυκλοφορίας. Αυτό έκανε άλλωστε με επιτυχία στη διαδρομή από το Καπιτώλιο προς το Αρλινγκτον, όχι όμως και στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της αμερικανικής πρωτεύουσας.

Σε αυτούς την οδήγηση ανέλαβε ο αρχιμηχανικός του φιλόδοξου σχεδίου αυτονόμησης των οχημάτων της Audi, Καουσίκ Ραγκού. Στη συνέχεια της διαδρομής και, μακριά από την κίνηση, αφού ο Ραγκού πάτησε το κουμπί που επιτρέπει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, ο «Τζακ» πήρε την κατάσταση στα ηλεκτρονικά του χέρια επικοινωνώντας άψογα με τον αρχιμηχανικό.

Οπως μάλιστα τόνισε ο συντάκτης του περιοδικού «Ars Technica», ο οποίος ήταν μέσα στο όχημα, ο «Τζακ» όχι μόνο κινήθηκε χωρίς την παραμικρή στραβοτιμονιά στη λωρίδα του, αλλά στη συνέχεια άλλαξε αρκετές φορές λωρίδα μόνος του. Και καθώς ο αυτοκινητόδρομος τελείωνε και το αυτοκίνητο έμπαινε ξανά σε συνθήκες ασφυκτικής κυκλοφορίας, η LED οθόνη έγινε από πράσινη κόκκινη, ειδοποιώντας παράλληλα, μέσω βόμβου, τον Ραγκού ότι έπρεπε πλέον να αναλάβει τον έλεγχό του.

Ορισμένα από τα τεχνολογικά καλούδια με τα οποία είναι εφοδιασμένα ο «Τζακ», ο «Μπόμπι» και ο «Ρόμπι» (τα αυτοκινούμενα Α5 και Α7) θα υπάρχουν και στην ολοκαίνουργη ναυαρχίδα της εταιρείας, το Α8, από την επόμενη χρονιά, και σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, αυτή θα μπορεί να κινείται μόνη της σε μονόδρομους με ταχύτητες έως 60 χιλιόμετρα την ώρα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας