«Ντίβα σημαίνει θεία δύναμη και μαγεία»

antzela_gkeorgkioy.jpg

Αντζελα Γκεοργκίου Η Αντζελα Γκεοργκίου είναι μια καταπληκτική γυναίκα. Χαρισματική, κούκλα και πληθωρική, είναι προικισμένη με μια θεία φωνή

Μεγάλωσε στη Ρουμανία του Τσαουσέσκου αλλά πάντα θα λέει ότι η οικογένειά της την ανέθρεψε σαν πριγκίπισσα. Στα 25 έκανε ντεμπούτο ως Μιμί («Μποέμ») σε ρουμανικό θέατρο και δύο χρόνια μετά κατέκτησε το Κόβεντ Γκάρντεν.

Εζησε θυελλώδεις έρωτες σαν τις πρωταγωνίστριες που ερμηνεύει. Εκανε ένα γάμο με τον Ρομπέρτο Αλάνια που στην τρικυμιώδη λήξη του κρέμασε στα μανταλάκια απίθανες λεπτομέρειες του προσωπικού τους σίριαλ. Δοκίμασε τις αντοχές των ανθρώπων της όπερας σε όλον τον κόσμο με τις μνημειώδεις απαιτήσεις και παραξενιές της.

Eγινε διάσημη τόσο για τις εμφανίσεις της όσο και για τις παραστάσεις στις οποίες τελικά δεν εμφανίστηκε ποτέ. Τραγούδησε την «Τόσκα» με τέτοιο τρόπο που υποχρέωσε το κοινό να τη συγκρίνει με τη Μαρία Κάλλας. Απέσπασε διθυράμβους για τις επιδόσεις της αλλά ποτέ δεν έλειψε από τις κουτσομπολίστικες στήλες. Διέγραψε από νωρίς την πιθανότητα να ακολουθήσει τις αυστηρές προσταγές του οπερατικού κόσμου, γιατί ήθελε να νιώθει ελεύθερη σαν ροκ σταρ.

Η Αντζελα Γκεοργκίου είναι μια καταπληκτική γυναίκα. Χαρισματική, κούκλα και πληθωρική, είναι προικισμένη με μια θεία φωνή που χρησιμοποίησε τόσο για να τραγουδά σπουδαία όσο και για να αφήνει άφωνο κοινό και συνεργάτες με τις απίθανες ατάκες της. Να, όπως αυτή:

«Το γεγονός ότι μεγάλωσα σε μια χώρα όπου απαγορευόταν να έχεις γνώμη, με έκανε πιο ισχυρή. Πολλοί τραγουδιστές φοβούνται ότι μια όπερα θα τους κλείσει την πόρτα αν μιλήσουν έξω από τα δόντια. Εγώ έχω το θάρρος να είμαι, κατά κάποιο τρόπο, επαναστάτρια. Θέλω να αγωνιστώ για την όπερα, για να την παίρνουν όλοι σοβαρά υπ’ όψιν. Μπορεί η ποπ μουσική να είναι για το σώμα, αλλά η όπερα είναι για την ψυχή».

Η Αντζελα Γκεοργκίου βρίσκεται εδώ και μερικές μέρες στην Αθήνα, καθώς απόψε επιστρέφει στο Ηρώδειο. Πλάι της θα έχει τον Μάριο Φραγκούλη και μπροστά της παρτιτούρες με δημοφιλή τραγούδια από το ρεπερτόριο του crossover. «Φέτος γιόρτασα τα 25 χρόνια από την πρώτη μου εμφάνιση στο Royal Opera House του Κόβεντ Γκάρντεν με την παράσταση “Αντριάνα Λεκουβρέρ”. Ο Μάριος Φραγκούλης ήρθε να τη δει και στη συνέχεια μιλήσαμε στα παρασκήνια.

»Εκτιμώ το μεγάλο ταλέντο του και ανυπομονώ να τραγουδήσουμε μαζί και μάλιστα με τη συνδρομή του σπουδαίου μαέστρου και καλού φίλου από τις ημέρες στη σχολή Τζούλιαρντ, Γιουτζίν Κον (θα διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών). Περισσότερα δεν λέω, γιατί επιφυλάσσουμε εκπλήξεις», λέει η διάσημη σοπράνο.

«Φυσικά, ερμηνεύω κυρίως όπερα, αλλά πάντα χαίρομαι με το crossover γιατί φέρνει μεγάλη χαρά στις καρδιές των ανθρώπων. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς τραγούδι. Από παιδί αυτό ονειρευόμουν. Ζω για τη μουσική και την τέχνη!», λέει η 52χρονη σοπράνο.

• Αυτές τις ημέρες συμπληρώνονται 40 χρόνια από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας. Αποτέλεσε έμπνευση για εσάς;

Φυσικά, γι’ αυτό και ηχογράφησα ολόκληρο δίσκο προς τιμήν της, το «Homage to Maria Callas». Αν έπρεπε να διαλέξω αγαπημένο τραγουδιστή αυτός είναι ο σπουδαίος Ιταλός τενόρος Φράνκο Κορέλι.

• Η Telegraph έγραψε κάποτε ότι ο όρος «prima donna» θα μπορούσε να έχει εφευρεθεί για εσάς.

Είναι ένα κολακευτικό σχόλιο… αλλά ποτέ δεν διαβάζω κριτικές. Ούτε επικεντρώνομαι σε αυτές. Οι λέξεις «prima donna» και «diva», για μένα, σημαίνουν κάτι το άπιαστο, κάτι που ταξιδεύει τους ανθρώπους σε μιαν άλλη διάσταση, είναι καθαρή θεία δύναμη και μαγεία.

• Σας έχω ακούσει να λέτε πως η εξαίσια δασκάλα σας Μία Μπαρμπού σάς συμβούλεψε κάποτε να μην τραγουδάτε πολύ συχνά, ούτε πολύ δυνατά, ούτε πολύ ψηλά. Ακολουθήσατε τη συμβουλή της;

Πάντα! Αυτός είναι ο λόγος που βρίσκομαι ακόμη στη σκηνή, έπειτα από 27 χρόνια εμφανίσεων σε ολόκληρο τον κόσμο. Στα 18 μού έκανε αυτή την υπόδειξη κι έτσι ήμουν έτοιμη για όσα ακολούθησαν. Ποτέ ξανά δεν πήρα άλλη συμβουλή από κανέναν.

Παράλληλα, δεν σταματώ ποτέ να μελετώ και να εξασκούμαι, να δοκιμάζω καινούργια πράγματα και να προσπαθώ να είμαι όλο και καλύτερη, αλλά και να ακούω τι μου λέει η εσωτερική μου φωνή. Η τέχνη είναι σε γενικές γραμμές πολύ υποκειμενική και στο τέλος είναι θέμα γούστου. Εγώ πάντως όταν ξεκινώ να ερμηνεύω έναν ρόλο δίνω το 100% της ενέργειάς μου και το κάνω με διάθεση να αφήσω πίσω μου ένα σημείο αναφοράς.

• Αν είχατε την ευκαιρία να αλλάξετε κάτι στην καριέρα σας, τι θα ήταν αυτό;

Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ! Ακολουθούσα πάντα το ένστικτό μου και δεν με απογοήτευσε ποτέ. Στις παραστάσεις μου έκανα πάντα ό,τι ήθελα, όποτε ήθελα, με τον τρόπο που ήθελα και με όποιον ήθελα. Δεν μπορώ λοιπόν να μην αναγνωρίζω ότι η ελευθερία ήταν ένα μοναδικό προνόμιο. Είμαι η μόνη τραγουδίστρια στον κόσμο της όπερας που συνεχίζει να λέει «όχι» σε μία κακή παραγωγή.

Προσπαθώ να κάνω τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν ότι το μουσικό μέρος μιας παράστασης είναι η βίβλος μας και αυτό θα έπρεπε να το σέβονται όσοι εμπλέκονται σε μια νέα παραγωγή: από τον σκηνοθέτη ώς τον διευθυντή του θεάτρου είναι εξίσου υπεύθυνοι για ένα άρτιο αποτέλεσμα.

• Ποιο όνειρό σας δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη;

Δεν συζητώ ποτέ τα όνειρά μου. Είναι τα μικρά μου μυστικά.

Info: Ηρώδειο, 21.00. Τιμές: 25-150 €.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας