NSU TT: ο μικρός γίγαντας

Τον Ιούνιο του 1961, η NSU παρουσίασε το Prinz 4, ένα μικρό αυτοκίνητο που φορούσε 2κύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 600 κ.εκ. και έγινε γνωστό στη Γερμανία, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Το 1963 παρουσιάστηκε και το Prinz 1000, με το οποίο η NSU λάνσαρε 4κύλινδρα, αερόψυκτα μοτέρ.

Το Prinz 1000 είχε μεγαλύτερο αμάξωμα από το 4. Στο εμπρός τμήμα έφερε τους χαρακτηριστικούς οβάλ προβολείς, ενώ στο πίσω-πλαϊνό τμήμα εμφανίστηκαν οι γρίλιες για την ψύξη του μοτέρ, το οποίο φιλοξενούνταν στο χώρο πίσω από την καμπίνα των επιβατών και με χωρητικότητα 996 κ.εκ. απέδιδε 43 ίππους.

Το Prinz 1000 αποτέλεσε, ουσιαστικά, τη βάση για τις εκδόσεις ΤΤ και ΤΤS που ακολούθησαν, γράφοντας τη δική τους ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη -και όχι μόνο.

Το NSU TT ήταν το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να ικανοποιεί αυτό ακριβώς που αποζητούσαν οι γρήγοροι οδηγοί της δεκαετίας του ’60. Το 1967, το εργοστάσιο της γερμανικής πόλης Νεκαρσούλμ αποχωριζόταν το πρώτο TT 1200, που έδειχνε μεν ταπεινό, αλλά κάτω από το ήσυχο παρουσιαστικό υπήρχε κάτι δυνατό.

Ο αερόψυκτος κινητήρας των 1,2 λίτρων ήταν τοποθετημένος εγκάρσια πίσω και έφθανε την εντυπωσιακή για την εποχή ονομαστική ισχύ των 65 ίππων.

Η αποκορύφωση ήταν η μετέπειτα έκδοση «TTS» που είχε 70 ίππους, με μόλις 690 κιλά βάρος.

Το ΤΤ προκάλεσε αμέσως αίσθηση με τις επιδόσεις και το στήσιμό του. Πρόσφερε οδηγικές απολαύσεις σε όσους το επέλεξαν ως καθημερινό τους αυτοκίνητο, ενώ αποτέλεσε και εξαιρετικό αγωνιστικό, χάρη στο χαμηλό του βάρος, τον δυνατό του κινητήρα και τα εξαιρετικά κρατήματά του.

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές είχαν εγκαταλείψει τη λύση «όλα πίσω», η NSU επέμεινε πεισματικά.

Σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών που κέρδισαν αναρίθμητες νίκες ήταν το ανοιχτό καπό του κινητήρα, με στόχο την όχι πάντα επιτυχή καλύτερη ψύξη του.

Το TTS διακρίθηκε στις πίστες όλου του κόσμου, κερδίζοντας 29 εθνικά πρωταθλήματα και αμέτρητους ακόμα αγώνες ταχύτητας! Χιλιάδες ήταν οι οδηγοί που το επέλεξαν για να ενταχθούν στον «μαγικό» χώρο των αγώνων αυτοκινήτου με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και με εξαιρετικές προοπτικές για επιτυχίες.

Σε κάποιες «πειραγμένες» εκδόσεις, η ισχύς του ανέβαινε στους 120 ίππους, ικανούς να «τρομάξουν» κάθε αντίπαλο, σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος.

Πιο επιτυχημένος οδηγός του στην πατρίδα μας αναδείχθηκε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, που ως «Υψηλάντης» το 1969 και «Λεωνίδας» το 1971, με συνοδηγό το Νίκο Ζουμπρούλη (έφυγε πρόσφατα από τη ζωή), κατέκτησε στο τιμόνι του δύο Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλι.

Εξαιρετικό επίτευγμα η τέταρτη θέση στο Ράλι Ακρόπολις του 1969. Η συνολική παραγωγή του ΤΤ (1967-1972) ήταν 52.082 αυτοκίνητα, ενώ του TTS μόλις 2.402!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας