Μια εικόνα, 274 λέξεις

Παραμονές των βουλευτικών εκλογών του 2012, ο δημιουργός κόμικς, εικονογράφος, εικαστικός και αρχιτέκτονας Διονύσης Κωνσταντόπουλος είχε φιλοτεχνήσει έναν ασυνήθιστο για καλλιτέχνη πίνακα: σε στιλ που θύμιζε τα υπέροχα καρέ του Enki Bilal, απεικόνιζε ένα κοριτσάκι να στέκεται σκεφτικό, αλλά και με μια δόση ελπίδας, μπροστά σε μια αφίσα του Αλέξη Τσίπρα, σχεδόν χαϊδεύοντάς τον, δίνοντάς του δύναμη, αλλά και αντλώντας κουράγιο και προσδοκίες από την αισιόδοξη, τότε, πορεία της ριζοσπαστικής Αριστεράς.

Eikona2

Κι αν συχνά στον Bilal, παρά τα αριστουργήματά του, καταλογίζονται η αποστασιοποίηση των προσώπων, τα παγερά βλέμματα και οι «πέτρινες», άκαμπτες στάσεις, το έργο του Κωνσταντόπουλου απέπνεε μια κάποια ζεστασιά.

Τρία χρόνια αργότερα, ο Διονύσης Κωνσταντόπουλος πρέπει να «πάγωσε» και να μετάνιωσε για την επιλογή του να εξυμνήσει ανοικτά, με το πλούσιο εικαστικό του λεξιλόγιο, τον παραιτηθέντα πρωθυπουργό.

Μετά τη μνημονιακή μετάλλαξη, τη συμμαχία με τους αλλοτινούς «διαβόλους» και νυν συνοδοιπόρους της διαπλοκής και του συστήματος και τις αυγουστιάτικες ψηφοφορίες σε κλίμα after στη Βουλή, ο καλλιτέχνης «διόρθωσε» το «λάθος» του. Δημιούργησε έναν νέο πίνακα με το ίδιο κοριτσάκι να έχει βανδαλίσει τον παλαιό πίνακα.

Στο στήθος του κοριτσιού, πάνω στην ελληνική σημαία, έχει προστεθεί το σύνθημα «η ελπίδα προδόθηκε» κι από κάτω φιγουράρουν ο Καραγκιόζης και η Αγλαΐα. Στις αφίσες του Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ που «κοσμούν» τους γύρω τοίχους, το κοριτσάκι έχει γράψει ΟΧΙ και μονολογεί «Κι ο Αλέξης ήταν ψεύτης».

Αν και είναι σπάνιο ένας καλλιτέχνης να εξυμνεί έναν πολιτικό μέσω του έργου του και να τον ζωγραφίζει σε προεκλογική περίοδο, είναι ακόμα σπανιότερο να απαρνείται το έργο του και να το ρετουσάρει καταλλήλως δηλώνοντας έμμεσα την αποκήρυξή του.

Και μόνο αυτή η θαρραλέα πράξη τιμά τον καλλιτέχνη Διονύση Κωνσταντόπουλο.

Eikona1