Mercedes-Benz W115/W114

Ακριβώς πριν από 50 χρόνια, η Mercedes-Benz παρουσίασε την ανανεωμένη βασική σειρά μοντέλων της που εξελίχθηκε σε μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Η σειρά που αποτέλεσε τον πρόγονο της σημερινής «Ε» εκείνη την περίοδο ήταν η μικρότερη Mercedes. Αντικατέστησε τη σειρά W110 του 1961 με τη χαρακτηριστική απόληξη σε σχήμα «φτερών» του πίσω μέρους και τετρακύλινδρους κινητήρες.

Τα νέα μοντέλα ήταν ανασχεδιασμένα ως προς το αμάξωμα αλλά και τα μηχανικά μέρη.

Πιο συγκεκριμένα τo αμάξωμα τώρα είναι χαμηλότερο και η επιφάνεια των παραθύρων μεγαλύτερη. Τα «φτερά» στo πίσω μέρoς καταργoύvται, εvώ η μάσκα καθώς και τα κάθετα φωτιστικά σώματα έχουν μικρότερο ύψος.

Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από σύγχρονες γραμμές, καλύτερη εργονομία και υψηλότερη ασφάλεια, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τη γερμανική εταιρεία.

Ειδικά η παθητική ασφάλεια της σειράς W115/114 υπερκάλυπτε τις προδιαγραφές των ΗΠΑ και αυτό επιτεύχθηκε ύστερα από 26 επιτυχημένες δοκιμές πρόσκρουσης.

Οσον αφορά τα μηχανικά μέρη η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση είναι επανασχεδιασμένη, εγκαταλείποντας τα επί 35 χρόνια χρησιμοποιούμενα αιωρούμενα ημιαξόνια που αντικαθίστανται από υστερoύvτες βραχίovες με ελικoειδή ελατήρια.

Στον τομέα των φρένων για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Mercedes-Benz εφαρμόζονται δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Με επιπλέον επιβάρυνση τα αυτοκίνητα μπορούσαν να εφοδιαστούν με υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι.

Διαθέσιμοι είναι βενζινοκινητήρες αλλά και πετρελαιοκινητήρες, όλοι με επικεφαλής εκκεντροφόρο. Με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες εφοδιάστηκαν τα μοντέλα 200, 220 και 230.4, ενώ με εξακύλινδρους τα 230.6, 250 και 280.

Χρησιμοποιήθηκαν ακόμη τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες στα 200D, 220D και 240D, ενώ στο 240D 3.0/300D πεντακύλινδρος.

Την τετράθυρη έκδοση τριών όγκων ακολούθησε τον Οκτώβριο του 1968 το δίθυρο κουπέ αμάξωμα με χαμηλότερο ύψος αμαξώματος κατά 45 χιλιοστά.

Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Mercedes-Benz εφαρμόστηκε το 1969 σύστημα πλήρως ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου της Bosch στο μοντέλο 250CE.

Σχεδιαστικά ανανεωμένη εμφανίζεται η σειρά το 1973 οπότε το ύψος του αμαξώματος χαμηλώνει λίγο. Ταυτόχρονα χαμηλώνουν και φαρδαίνουν η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα.

Επίσης αφαιρούνται τα μικρά τριγωνικά παράθυρα στις εμπρός πόρτες και οι εξωτερικοί καθρέφτες μεγαλώνουν.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αποκτούν αυλακωτή επιφάνεια για να μη λερώνονται τόσο εύκολα κατά την κίνηση ειδικά τον χειμώνα με βροχή. Εσωτερικά υιοθετούνται οι αυτόματες ζώνες ασφαλείας και νέο τιμόνι με μεγάλη προστατευτική επίστρωση στο κέντρο.

Η μεγάλη εμπορική επιτυχία της οικογένειας μοντέλων W115/W114 αποδεικνύεται από τον συνολικό αριθμό αυτοκινήτων που διατέθηκαν και ξεπερνούν το 1,9 εκατομμύριο στο διάστημα από το 1968 έως το 1976.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας