Με «θέα» την Καβάλα

festival_athinon.jpg

Θοδωρής Γκόνης, Κοσμάς Χαρπαντίδης, Γιάννης Καλαβριανός Θοδωρής Γκόνης, Κοσμάς Χαρπαντίδης, Γιάννης Καλαβριανός

Φέτος το Φεστιβάλ Φιλίππων έχει θέα την πόλη. Και η λέξη «θέα» αν γραφτεί με κεφαλαία μπορεί να διαβαστεί και ως Θεά, όπως αναφέρεται στο λογοπαίγνιο του προγράμματος για το 61ο Φεστιβάλ -με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Θοδωρή Γκόνη- αφιερωμένο στην Καβάλα γιορτάζοντας μαζί της τα 100 χρόνια του δήμου.

Καλλιτέχνες που κατάγονται, ζουν και δραστηριοποιούνται στην Καβάλα, εικαστικοί, μουσικοί, ηθοποιοί, συγγραφείς, φωτογράφοι, αλλά και απλοί πολίτες παρουσιάζουν την εργασία τους στην πόλη τους.

Ο Κώστας Καρακίτσος χρωματίζει τέσσερις δρόμους της πόλης, ο Λευτέρης Κελβερίδης επιλέγει και προλογίζει εφτά κορυφαίες ταινίες του αμερικανικού κινηματογράφου για μια βδομάδα προβολών στον «Ζέφυρο».

Η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά στήνει στο Καρνάγιο μια παράσταση για τα ψαροκάικα της Καβάλας, την ιστορία τους και τους Αιγύπτιους ψαράδες.

Τραγουδοποιοί που ζουν και εργάζονται στην πόλη -ο Μιχάλης Πρεπόνης και οι αδελφοί Ευφροσυνίδη- συναντιούνται για μια μεγάλη κοινή συναυλία.

Ο Αλκης Ζοπόγλου με το σχήμα του Kontrabando παίζουν στην αυλή του Ιμαρέτ. Ο Κοσμάς Χαρπαντίδης ανασύρει από τη λήθη την πολύπλευρη προσωπικότητα του ποιητή Ιωάννη Κωνσταντινίδη.

Η Καβάλα γίνεται θέμα και προορισμός της φετινής εικαστικής δράσης με τίτλο «Εικαστική διαδρομή στην πόλη», σε συνεργασία με τη Μικρή Αρκτο.

Καλλιτέχνες δημιουργούν έναν εικαστικό περίπατο, με στάσεις σε σημαντικά αξιοθέατα της πόλης της Καβάλας αλλά και σε ιστορικά καταστήματα. Κάθε έργο θα αποτελεί και μια στάση της πρωτότυπης αυτής διαδρομής, μια ψηφίδα στο παλίμψηστο μωσαϊκό της πόλης και της Ιστορίας της.

Μουσικά, θεατρικά και χορευτικά σχήματα εμφανίζονται επίσης στο Φρούριο της πόλης, στο Στρατόπεδο Ασημακοπούλου, στο προαύλιο του 7ου Δημοτικού Σχολείου στον Φάρο.

Η περιοχή γύρω από το Αρχαίο Θέατρο, οι Κρηνίδες, αποκτά ξανά ζωή με το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος που συνεχίζεται για 2η χρονιά με προσκεκλημένους σημαντικούς σκηνοθέτες, που για σχεδόν ένα μήνα επικοινωνούν με την τοπική κοινότητα δείχνοντας όχι μόνο το αποτέλεσμα του κόπου τους αλλά ολόκληρη τη διαδικασία των προβών πάνω στο αρχαίο δράμα.

Ο Γιάννης Καλαβριανός στήνει μια παράσταση για τον σχετικά άγνωστο μύθο του Βελλεροφόντη. Η Γεωργία Μαυραγάνη, με τους τελειόφοιτους της Δραματικής Σχολής «Δήλος» της Δήμητρας Χατούπη, παρουσιάζει μια σκηνική προσέγγιση του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου.

Ο Θέμης Πάνου, ο Δημήτρης Σωτηρίου και ο Θανάσης Δήμου, έναν αιώνα μετά την έναρξη των ανασκαφών στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, πραγματοποιούν μια ανάγνωση–ανασκαφή στην κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος».

Σταθερός τόπος συνάντησης παραμένει πάντα το Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων με παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, του ελεύθερου θεάτρου, των μεγάλων κρατικών σκηνών Ελλάδας και Κύπρου.

Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα έχει η συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με το Φεστιβάλ Αθηνών και την ομάδα VASISTAS, που κάνει πρεμιέρα στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.

► Δείτε όλο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας