Με ασφάλεια και τετρακίνηση

Ενα μοντέλο με όνομα βαρύ και ιστορία (σε αγώνες και όχι μόνο) έρχεται ξαναγεννημένο να προβάλει έντονα τα πολλά καλά στοιχεία του και κυρίως τετρακίνηση και ασφάλεια, τομείς που τόσο καλά γνωρίζει η μάρκα.

Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο είναι -επιτέλους- σε έναν σωστό δρόμο δυναμισμού, έντονης ταυτότητας, καλής αντιληπτής ποιότητας και άριστης εργονομίας. Το Impreza εντυπωσιάζει με τις πληθωρικές του διαστάσεις και ένα μεταξόνιο στα 2.670 χιλ. που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας (κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους του σαλονιού).

Η νέα πλατφόρμα που σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει συμβάλει στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 70% αλλά και κατά 50% στον περιορισμό των κλίσεων, έχει «δώσει» στο Impreza 45 επιπλέον χιλ. ως προς το μήκος (4.460 χιλ.) και 15 ως προς το ύψος. Με το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά 35 χιλ. (1.775 χιλ.) και το μεταξόνιο κατά 25 χιλ. (2.670 χλστ.) ευνοημένοι είναι οι πίσω επιβάτες που δεν χρειάζεται να κάνουν κανέναν περιορισμό.

Αναφορικά με τον χώρο αποσκευών, με 385 λίτρα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ συγκριτικά με αυτόν του προκατόχου του, εκτός από τα επιπλέον 5 λίτρα, έχει αισθητά καλύτερη πρόσβαση χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Στον ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας, έρχεται με βελτιωμένη δομή για προκαθορισμένα σημεία απορρόφησης της ορμής της κρούσης σε περιπτώσεις πρόσκρουσης και διαθέτει ενίσχυση της ακαμψίας της ανάρτησης για οδηγική άνεση, επειδή η ανάρτηση «πατάει» απευθείας στο πλαίσιο. Παραμένοντας στο πλαίσιο, έχει αλλάξει το σημείο στήριξης της πίσω αντιστρεπτικής δοκού στο αμάξωμα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευστάθεια και κατευθυντικότητα.

Και όλα αυτά ο οδηγός του τα διαπιστώνει στην πράξη οδηγώντας το νέο ιαπωνικό μοντέλο.

Στα θετικά του νέου Impreza και η καμπίνα, που χαρακτηρίζεται από την αναβαθμισμένη αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής.

Τις εντυπώσεις κερδίζει η στάνταρντ έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών με τα καλά γραφικά και τον εύκολο τρόπο χειρισμού του συστήματος.

Ολα τα παραπάνω συνδυάζονται με το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive και το κιβώτιο CVT Lineartronic της Subaru. Το Impreza δηλαδή φέρει τη μόνιμη τετρακίνηση της Subaru.

Ετσι κάθε στιγμή κίνησής του, το 60% της ροπής του κινητήρα μένει μπροστά και το υπόλοιπο 40% μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Το σύστημα διαθέτει εμπρός και πίσω διαφορικό και κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη.

Σε αντιδιαστολή με άλλα δικίνητα οχήματα που φέρουν τετρακίνηση κατ’ επιλογή, το Impreza είναι μόνιμα, μόνο, τετρακίνητο. Σε ειδικές συνθήκες η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει το 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες.

Αν κάπου στέκονται επίμονα οι Ιάπωνες, είναι το γεγονός ότι χάρη στη νέα πλατφόρμα και τα δύο μοντέλα πλέον εξοπλίζονται στάνταρντ με το EyeSight.

Πρόκειται για το σύστημα υποστήριξης οδήγησης της Subaru που χρησιμοποιεί δύο στερεοσκοπικές κάμερες που καταγράφουν τρισδιάστατες εικόνες για να προσδιορίσει με ακρίβεια το σχήμα, την ταχύτητα και την απόσταση.

Το σύστημα ανιχνεύει οχήματα, μοτοσικλέτες, ποδήλατα και πεζούς και όταν εντοπίσει πιθανό κίνδυνο, προειδοποιεί τον οδηγό και επεμβαίνει στα φρένα εάν κριθεί αναγκαίο. Επιπλέον, εξοπλίζεται με cruise control, όπως και με σύστημα προειδοποίησης μετακίνησης και διατήρησης λωρίδας.

Subaru Impreza

Βεβαίως οι 114 ίπποι ακούγονται (και είναι βεβαίως για τούτο τον κυβισμό) λίγοι, ωστόσο κινούν αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο που αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα.

Το αντίτιμο είναι ο θόρυβος στις επιταχύνσεις και σε ανηφορικές διαδρομές, αφού το CVT κρατά σταθερά τον κινητήρα σε υψηλές στροφές. Σε επαρχιακό δίκτυο το πλαίσιο είναι ο πρωταγωνιστής.

Είναι πολύ στιβαρό και σε συνδυασμό με την άριστη ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει ασφάλεια και απόλαυση. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η πρόσφυση σχεδόν ανεξάντλητη (χάρη και στην τετρακίνηση) και ο έλεγχος άριστος, εμπνέοντας να διατηρείς υψηλή ταχύτητα μέσα στη στροφή. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας