Lancia Fulvia Coupe

Κομψή και ραφινάτη, η Fulvia Coupe πίσω από το μικροκαμωμένο παρουσιαστικό έκρυβε ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο. Τη γνώρισα αρχικά από τον ελληνικό κινηματογράφο, όπου το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν και παραμένει ταυτισμένο με έναν και μόνο ηθοποιό, τον αείμνηστο Αλέκο Τζανετάκο.

Ηταν γνωστός για το πάθος που είχε με τα αυτοκίνητα και την οδήγηση γενικότερα, τον γνώριζα προσωπικά, αλλά ήταν και ο μοναδικός ηθοποιός που από το 1966 και μετά έπαιζε σχεδόν πάντα παρέα με το αυτοκίνητό του.

Τον βλέπουμε, πρώτη φορά, με τη Fulvia με αριθμό κυκλοφορίας «201789» το 1966 στην ταινία «Ο μπαμπάς μου ο τέντι μπόις».

Η Coupe έκδοση της Fulvia παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1965 στη Γενεύη. Eμπνευστής των νεανικών της γραμμών ήταν ο Πιέρο Καστανιέρο, ο άνθρωπος που «υπέγραψε» επίσης τις 4θυρες Fulvia και τις παλαιότερες Flavia.

Πέρα από την τεχνολογική της διαφορετικότητα και πρωτοτυπία, η Coupe είναι και ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο σε ό,τι έχει να κάνει με τη σχεδίασή του και δεν θα έλεγα ότι αποτελεί την επιτομή της ιταλικής φινέτσας.

Η Fulvia Coupe είναι παιχνιδιάρικη και προκλητική, χωρίς όμως ποτέ να γίνεται θηλυκή. Είναι απόλυτα λιτή και απέριττη, χωρίς ούτε μια περιττή γραμμή: η μάσκα εμπρός με τους διπλούς προβολείς που περικλείει τη χαρακτηριστική μάσκα, οι λεπτές κολόνες της οροφής, η μοναδική πλαϊνή γραμμή που καταλήγει στα ανάποδα κομμένα και εδώ κυκλικά οπίσθια που δένουν με το πίσω τζάμι.

Καμία καμπύλη δεν είναι χωρίς νόημα και καμία δεν αφήνει τη σχεδίαση ανεκπλήρωτη.

Περισσότερο άγαλμα που κινείται και λιγότερο αυτοκίνητο.

Αρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρες 1.2 λίτρων και ισχύ 79 ίππων, οι οποίοι τη «συνόδευαν» μέχρι το 1969.

Σε αυτές τις εκδόσεις έκαναν την πρώτη εμφάνισή τους το 1966 τα διακριτικά HF (από τις λέξεις «Halta Fidelita, που σημαίνει «υψηλή πιστότης»), τα οποία είχαν σκοπό να υποδηλώσουν τη βελτίωση ως προς τη μείωση του βάρους της και την ενίσχυση της ιπποδύναμης. Το αποτέλεσμα ήταν επιτυχημένο, αφού έδωσε στο αυτοκίνητο ισχύ ακόμη 8 ίππων.

Τον επόμενο χρόνο ο κυβισμός της Coupe ανέβηκε στα 1,3 λίτρα (S) και το 1968, στο Τορίνο, παρουσιάστηκε η ΗF των 1.584 κ.εκ. με τους 115 ίππους. Eξελισσόμενη συνέχεια και υφιστάμενη βελτιώσεις, η σπορ Ιταλίδα ολοκλήρωσε την ένδοξη σταδιοδρομία της το 1976 με τις εκδόσεις Coupe 3 Montecarlo & Safari, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση του Λονδίνου.

Μέχρι την άφιξη της Stratos το 1974, η εμπροσθοκίνητη Fulvia Coupe ήταν και το αγωνιστικό της μάρκας και στις επιτυχίες της περιλαμβάνονται νίκες στο RAC του 1969 και 1973, στο Monte Carlo του 1972 και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι του 1969 και 1973, ενώ κατέκτησε και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 1972. Συμμετείχε στους αγώνες το 1965 και ως HF τον Ιανουάριο του 1966 με μόλις 1.216 κ.εκ. και 88 ίππους.

Την επόμενη χρονιά ανέβηκε στα 1.298 κ.εκ. με 113 ίππους, αλλά από το 1968 ήταν που ολοκληρώθηκε ανταγωνιστικά με κινητήρα 1,6 ίππων και με τα χρήματα πλέον της Fiat που την εξαγόρασε το 1969.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ