Κραυγές γυναικών

theatro.jpg

Υρώ Μανέ, «Συμβολαιογράφος» Υρώ Μανέ, «Συμβολαιογράφος»

Ακόμα ένα φεστιβάλ σηκώνει αυλαία σήμερα. Το 2ο Φεστιβάλ Θεάτρου με τίτλο «Ερμηνείες στην Ερμιονίδα» θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου.

Ο νέος πολιτιστικός θεσμός στοχεύει στην ανάπτυξη του θεάτρου και την τόνωση του τουρισμού και βρίσκεται υπό την καλλιτεχνική εποπτεία του εμπνευστή του, Κώστα Γεωργουσόπουλου.

Φέτος έχει ως άξονα εννέα γυναικείους θεατρικούς μονολόγους. Ξεκινά, πάντως, με συναυλία-αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι με τίτλο «Ερωτα εσύ…», με την πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου και ερμηνευτές τούς Ελλη Πασπαλά και Τάση Χριστογιαννόπουλο.

Χώρος διεξαγωγής του φεστιβάλ είναι ο Πολιτιστικός Πολυχώρος ARTικι, σε κομβικό σημείο ανάμεσα στην Ερμιόνη, το πολυτελές ξενοδοχείο «Aman Zoe Resort», το κοσμικό Πόρτο Χέλι και την Κόστα, απ’ όπου γίνεται η σύνδεση της Πελοποννήσου με τις Σπέτσες.

Πρόκειται για έναν φιλόξενο και φιλότεχνο χώρο, πρώην αποθήκη της ΦΑΓΕ, που διαμορφώθηκε σε θέατρο πριν από δύο χρόνια, για να στεγάσει τη δραστηριότητα του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας.

Οπως γράφει ο Κώστας Γεωργουσόπουλος στην εισαγωγική παρουσίασή του: «Οι 10 μονόλογοι του φετινού φεστιβάλ είναι γυναικείες κραυγές ναυαγών μέσα στο πέλαγος της σημερινής κοινωνικής τρικυμίας. Σκοπός των “Ερμηνειών στην Ερμιονίδα” είναι να μας μυήσουν στο καλό θέατρο και να μας ωθήσουν να κοιτάξουμε μέσα μας και στα μάτια των συνανθρώπων μας, με κατανόηση και αλληλεγγύη».

Το πρόγραμμα είναι το εξής:

Λένα Παπαληγούρα, «Κατερίνα» Λένα Παπαληγούρα, «Κατερίνα» |

«Κατερίνα» του Αύγουστου Κορτώ σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη με ερμηνεύτρια τη Λένα Παπαληγούρα και τον Λόλεκ να τη συνοδεύει μουσικά live επί σκηνής. Στην παράσταση συμμετέχει και ο Γιώργος Νανούρης. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία της διπολικής μητέρας του συγγραφέα. Η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αφηγείται τη ζωή της. Φάρμακα, χάπια, σύζυγος και γιος, αγάπη και μίσος, ομοφυλοφιλία, αυτοσαρκασμός, χιούμορ, πόνος, στοργή, απόπειρες αυτοκτονίας μιας γυναίκας που παλεύει με τη διπολική διαταραχή και παρασύρει μια ολόκληρη οικογένεια στη δίνη της αρρώστιας της (23/8).

«Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη, με την Κατερίνα Διδασκάλου. Η νοικοκυρά Ερατώ μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Μέχρι που στο πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη... Η Κατερίνα Διδασκάλου, εκτός από την Ερατώ, ερμηνεύει και όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της (26/8).

«Λίλιθ;» με την Τατού Δέδε, η οποία κάνει επίσης τη χορογραφία και την πρωτότυπη μουσική. Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Μανώλη Ιωνά, είναι συρραφή από μονολόγους ηρωίδων του αρχαίου δράματος αλλά και του σύγχρονου θεάτρου. Η γυναίκα έρχεται στο προσκήνιο, η πορεία της μέσα στον χρόνο, οι ρόλοι της και κυρίως η εξουσία, αλλά και η βία που της ασκείται (30/8).

«Συμβολαιογράφος» του Νίκου Βασιλειάδη, με την Υρώ Μανέ σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου. Μια παράσταση που έχει κάνει ήδη μεγάλη καριέρα. Η χήρα Ερασμία μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της εγκλωβισμένη σ' ένα περίπτερο και στα χρηστά ήθη μιας επαρχιακής κοινωνίας. Δεν επιτρέπεται να επιθυμήσει, να ερωτευτεί, να ζήσει. Το κακό δεν αργεί να γίνει. Ο πειρασμός είναι ο ίδιος ο γαμπρός της (4/9).

«Η αόρατη αλυσίδα» του Κάρλος Φερέρα με τη Μίνα Χειμώνα σε σκηνοθεσία Δήμητρας Αράπογλου. Στο παλιό σπίτι της οικογένειας, τρίδυμες αδελφές συνδεδεμένες μ' ένα οικογενειακό θρίλερ. Ολόιδιες σαν σταγόνες νερό, απομονωμένες η καθεμιά στον κόσμο της, αναπολούν, διεκδικούν, θυμώνουν, ονειρεύονται (6/9).

Αγλαΐα Παππά, «Julius»

«Julius» με την Αγλαΐα Παππά σε κείμενο-σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή. Ενα αγόρι σε αναπηρική καρέκλα. Μητέρα και γιος, ο ένας απέναντι στον άλλον. Εκείνη τον εκπαιδεύει να μάθει ποιος είναι και για ποιο σκοπό προορίζεται. Η παράσταση βασίζεται σε μια ιστορική αυθαιρεσία: τι θα συνέβαινε αν η Μάγδα Γκέμπελς δεν είχε αυτοκτονήσει και είχε κρατήσει στη ζωή το τελευταίο της παιδί; (11/9).

Πέμη Ζούνη, «Αιώνες μακριά από την Αλάσκα»

«Αιώνες μακριά από την Αλάσκα» του Ακη Δήμου σε σκηνοθεσία-ερμηνεία της Πέμης Ζούνη. Μια ανήσυχη, αιχμηρή γυναίκα περιμένοντας να ξημερώσει χορεύει πάνω στα γυαλιά σπασμένων ποτηριών από νεκρά γλέντια (13/9).

«Βitch boxer» της Σαρλότ Ζοζεφίν με την Ελίνα Ρίζου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Οικονόμου. Λονδίνο 2012. Το μποξ γυναικών αποκτά για πρώτη φορά το δικό του Ολυμπιακό βάθρο. Στο Στράτφορντ, δέκα λεπτά με τα πόδια από τη γειτονιά, η Κλοέ Τζάκσον είναι πανέτοιμη. Ο πατέρας της την προπονεί σκληρά 10 χρόνια τώρα (18/9).

«Ο γάμος» της Βάσιας Σολωμού-Ξανθάκη σε σκηνοθεσία-ερμηνεία Αννας Βαγενά. Πρόκειται για την ιστορία μιας απλής γυναίκας από τα Αμπελάκια της Θεσσαλίας (το Λενάκι), που σήκωσε παλικαρίσια τη μοίρα της. Εζησε τη βαναυσότητα ενός αλκοολικού πατέρα, είδε την αγάπη του άνδρα της να μεταμορφώνεται σε περιφρόνηση όταν άρχισε να γεννάει κωφάλαλα παιδιά, πάλεψε με νύχια και δόντια, σε μια κοινωνία που δεν δέχεται την αναπηρία (20/9).

Info:

Πολυχώρος Πολιτισμού ARTικι, Κρανίδι Ερμιονίδας,

τηλ.: 698 698 22 24. www.thoe.org.gr, www.artiki.gr

 

Μέλος της
ΕΝΕΔ