Honda Civic: Ιστορία 45 ετών

Το Civic αποτέλεσε σημείο καμπής για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, όντας το πρώτο αυτοκίνητο από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που μπορούσε να σταθεί επάξια απέναντι στα πιο εξελιγμένα (τότε) ευρωπαϊκά μοντέλα. 

Εκείνη η πρώτη γενιά, πριν από 45 χρόνια, ξεκίνησε με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.169 κ.εκ. με μόλις 50 άλογα απόδοση, ενώ ήταν και ιδιαίτερα καλά εξοπλισμένο με ξύλινο διάκοσμο, μπάκετ καθίσματα ακόμα και κλιματισμό.

Το μήκος του έφτανε τα 3,5 μ. και ζύγιζε 680 κιλά. Το σημερινό, της δέκατης γενιάς, φοράει έναν νέο τρικύλινδρο κινητήρα 988 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 129 ίππους. Το μήκος του έχει πλέον ξεπεράσει τα 4,5 μ. και το βάρος φτάνει στα 1.348 κιλά.

Τότε ξεκίνησε και το μεγάλο κεφάλαιο της απίστευτης αξιοπιστίας των Ηonda που διατηρείται και στις μέρες μας ως κύριο συστατικό της εταιρείας. 

Στη χώρα μας το Civic αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το ελληνικό αγοραστικό κοινό, με την καλύτερη εποχή του να συμπίπτει με το «έπος» της πρώτης απόσυρσης, όταν και η εταιρεία είχε την ευτυχή συγκυρία να έχει στην γκάμα της τα εξαιρετικά V-Tec μοτέρ, με τις υψηλές ιπποδυνάμεις και τα ιδιαίτερα σπορτίφ χαρακτηριστικά. 

Ας δούμε όμως πώς ξεκίνησαν όλα για τούτο το σημαντικό μοντέλο. Το 1970 ήταν μια χρονιά ιστορική για την Ιαπωνία.

Σε μια εποχή με αξιοσημείωτη οικονομική ανάπτυξη, η χώρα οργάνωσε την Osaka Expo, ενώ προετοιμαζόταν πυρετωδώς για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σαπόρο το 1972. Η ραγδαία οικονομική ανάπτυξη και αστικοποίηση προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα με τη μορφή κυκλοφοριακής συμφόρησης και ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Με αφορμή τα θέματα που αντιμετώπιζε η χώρα, η Honda ξεκίνησε επειγόντως τη δημιουργία ενός νέου, οικονομικού επιβατικού αυτοκινήτου που θα έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων. Ετσι δημιουργήθηκε, το 1972, η πρώτη γενιά Civic, ένα στρατηγικό μοντέλο που ενσωμάτωνε όλες τις αρετές της Honda. 

Η παρουσίαση της πρώτης γενιάς Civic ενσάρκωσε το όραμα της Honda για ένα προσιτό, άνετο και ταυτόχρονα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Μετά τα πρώτα δίθυρα και τρίθυρα μοντέλα Civic, η εταιρεία επέκτεινε την γκάμα της με το Hondamatic (αυτόματο μεταβλητών σχέσεων) και το Civic CVCC το 1973.

Σε αυτά προστέθηκε το σπορ Civic RS το 1974 που είχε κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και το Civic Van, ένα πρακτικό όχημα επαγγελματικής χρήσης. Για μια τριετία -από το 1972 μέχρι το 1974- το Civic κέρδιζε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην Ιαπωνία.

Περνώντας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το Civic γνώρισε υψηλή αποδοχή στην Αμερική. Ηταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που πέρασε τον αυστηρό αμερικανικό νόμο Muskie’ Clean Air Act και πέτυχε την καλύτερη οικονομία καυσίμου για τέσσερις συνεχείς χρονιές. Το 1973, το Civic ήρθε τρίτο στον θεσμό ευρωπαϊκών βραβείων «Car of the Year» - η υψηλότερη κατάταξη για ιαπωνικό αυτοκίνητο την εποχή εκείνη.

Επίσης κατέκτησε την ανώτατη διάκριση εισαγόμενου αυτοκινήτου του αμερικανικού περιοδικού Road Test. Σήμερα αισίως κυκλοφορεί η 10η γενιά!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας