Ford Fiesta: γενιές επτά!

Ηταν το 1976 όταν η Ford «έριχνε» στην αγορά ένα μικρό αυτοκίνητο, δύο θυρών, με μεγάλες επιφάνειες κρυστάλλων και μικρούς κινητήρες. Προσιτό και οικονομικό, ήρθε να καλύψει τις αυξημένες τότε ανάγκες για μετακίνηση των Ευρωπαίων με μικρό κόστος.

Από τότε μέχρι σήμερα περισσότερα από 17 εκατομμύρια Ford Fiesta έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους, ενώ τα 4 τελευταία χρόνια αποτελεί το best-seller της κατηγορίας στην αγορά της Ευρώπης.

Επτά γενιές Fiesta έχουν παρουσιαστεί στα 40 και κάτι αυτά χρόνια, ενώ γράφει ξεχωριστή ιστορία και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) με το Fiesta WRC, συνεχίζοντας τις επιτυχίες της Ford που έχουν γραφτεί με τα Escort, Sierra και Focus.

Είναι από τα λίγα μοντέλα που συνεχίζουν με το ίδιο όνομα και την ίδια φιλοσοφία. Είναι από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα διαχρονικά και σήμερα διατίθεται σε 62 χώρες όλου του κόσμου.

Το Fiesta, με το που εμφανίστηκε στις διεθνείς αγορές, αγαπήθηκε ιδιαίτερα και από το ωραίο φύλο. Μάλιστα το 1979 ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Tζάκι Στιούαρτ διοργάνωσε μια σειρά αγώνων με Fiesta αποκλειστικά με γυναίκες οδηγούς. Ενα ενιαίο πρωτάθλημα που διατηρήθηκε για αρκετά χρόνια, ενώ αποτέλεσε πόλο έλξης για το αντρικό κοινό που «μαζευόταν» για να δει τη μάχη των ωραίων κυριών με τα χρονόμετρα.

Το πρώτο Fiesta έκανε ντεμπούτο το 1976 ως το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Ford, με μήκος 3,565 μ.

Ηταν σχεδιασμένο από την Ghia και κατασκευαζόταν στο καινούργιο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια. Τα βασικά μοντέλα χρησιμοποιούσαν κινητήρες χωρητικότητας 957 (40 ίπποι), 1.117 (53) και 1.298 (65) κ.εκ. που συνεργάζονταν με χειροκίνητο κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ στο ταχύτερο στρογγυλοφάναρο XR2 τοποθετήθηκε ο κινητήρας 1,6 λίτρων με απόδοση 84 ίππων.

Η δεύτερη γενιά του Fiesta ήρθε τον Αύγουστο του 1983 και ουσιαστικά ήταν ένα εκτενέστατο facelift του προηγούμενου μοντέλου με πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, νέο ταμπλό και βελτιωμένους κινητήρες με περισσότερη δύναμη.

Η κορυφαία έκδοση XR2 απέδιδε πλέον 96 ίππους και χρησιμοποιούσε ένα νέο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η τρίτη γενιά του Fiesta παρουσιάστηκε στα τέλη του 1988 και βασιζόταν στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα B Platform της Ford με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις και ανασχεδιασμένη ανάρτηση που του χάριζε σημαντικά βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά.

Για πρώτη φορά το Fiesta προσφερόταν και σε πεντάθυρη έκδοση, ενώ οι νέοι κινητήρες ήταν πιο αποδοτικοί. Ταυτόχρονα το μοντέλο ήταν το πρώτο στην κατηγορία του με σύστημα ABS.

Το γρηγορότερο μοντέλο της σειράς ήταν το RS Turbo με τον κινητήρα 1,6 λίτρων Zetec που απέδιδε 130 ίππους.

Το 1995 παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Fiesta που διατήρησε το πάτωμα του προκατόχου του, όμως έφερε σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική και την εσωτερική σχεδίαση, ενώ εξοπλιζόταν με τη νέα γκάμα κινητήρων Zetec από 1,25 λίτρα μέχρι 1,6 λίτρα.

Ολες οι εκδόσεις είχαν δύο αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού) στον βασικό εξοπλισμό.

Κάποια στιγμή, πριν από 20 χρόνια, το απέκτησε μεταχειρισμένο η μητέρα και διάνυσα μαζί του πολλά χιλιόμετρα. Ηταν ένα καλό «εργαλείο».

Ακολούθησαν οι επόμενες γενιές, που συνεχίζουν την παράδοση.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας