Ενας χριστιανός, ένας Παλαιστίνιος και τα εθνικά τους πάθη

i_prosvoli_toy_ziant_ntoyeiri.jpg

«Η Προσβολή» του Ζιάντ Ντουεϊρί «Η Προσβολή» του Ζιάντ Ντουεϊρί

Η προσβολή ★★½☆☆☆

(L’ insult, Γαλλία, Κύπρος, Βέλγιο, Λίβανος, ΗΠΑ, 2017, 112')

  • σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουεϊρί
  • ηθοποιοί: Αντέλ Καράμ, Καμέλ Ελ Μπασά, Ρίτα Χάγιεκ

Μια μάλλον χειριστική, αλλά και πάλι συναισθηματικά και πολιτικά καθηλωτική, υπενθύμιση ότι το Παλαιστινιακό δεν χωρά απλές ερμηνείες: η νέα ταινία του Λιβανέζου Ντουεϊρί τιμήθηκε με την Copa Volpi Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας και βρέθηκε φέτος υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Στην καρδιά του Λιβάνου, ο ντόπιος χριστιανός Τόνι κι ο Παλαιστίνιος πρόσφυγας Γιάσερ, 45χρονοι εργαζόμενοι οικογενειάρχες, στήνουν έναν ασήμαντο καβγά. Στη διάρκειά του, ο ένας θα ξεστομίσει μια δυνατή πολιτική προσβολή, ο άλλος θα εξαπολύσει μια μπουνιά. Ο καβγάς τους θα τους οδηγήσει στο δικαστήριο κι η υπόθεσή τους, από μια εφήμερη αψιμαχία, θα προσελκύσει αντίθετες θρησκευτικές, πολιτικές και κοινωνικές πλευρές και θ’ αναχθεί σε εθνικό ζήτημα.

Κρατώντας την κάμερά του κοντά στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών του (σε εξαιρετικές ερμηνείες κι οι δυο), συνεχίζοντας το τρυφερό ανθρωποκεντρικό σινεμά του, εντοπίζοντας τις ιδέες του στο άτομο για να τις διευρύνει ο θεατής όσο θέλει, ο Ντουεϊρί προσωποποιεί ένα από τα πιο σύνθετα ζητήματα των τελευταίων γενεών. Κι αν διάσπαρτα, αλλά και στο φινάλε της, η ταινία ακουμπά σ’ έναν λαϊκισμό και μια απλούστευση που θα ζήλευε σειρά του Κοκκινόπουλου, εξασκεί, ωστόσο, με φιλικό κινηματογραφικό σχήμα, μια πολιτική διαλεκτική που αφήνει το αποτύπωμά της, σε μια εξαιρετικά φτωχή κινηματογραφική εβδομάδα.

ΑΤΛΑΝΤΙΣ, ΑΤΤΑΛΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΖΕΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΝΙΡΒΑΝΑ

Κυρία Χάιντ ★½☆☆☆☆

Κυρία Χάιντ

(Madame Hyde, Γαλλία, Βέλγιο, 2017, 95')

  • σκηνοθεσία: Σερζ Μποζόν
  • ηθοποιοί: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ρομέν Ντουρίς, Ζοζέ Γκαρσιά

Η ιστορία του Δόκτορος Τζέκιλ και του Κυρίου Χάιντ μέσα στη σχολική τάξη, σε μια τραβηγμένη απ’ τα μαλλιά, επιτηδευμένα «αλλόκοτη» κωμωδία, που κερδίζει μόνο από την πρωταγωνίστριά της. Η Μαντάμ Ζεκίλ είναι μια εσωστρεφής, αδέξια δασκάλα Φυσικής. Οταν, ένα βράδυ, στο εργαστήριό της, τη διαπεράσει ηλεκτρικό ρεύμα θα συνέλθει διαφορετική, μοιραία, ασίγαστη, θανατηφόρα, σωστή κυρία Χάιντ.

Επιμένοντας σε μια στιλιστική επιτήδευση που δεν φτάνει ώς το τέλος και σε «διασκευές» του γνωστού γοτθικού μύθου που μπλέκουν από αδιέξοδους έρωτες μέχρι χιπ χοπ, η ταινία, με απώτερο νόημα την άρνηση των στερεοτύπων, ξετυλίγεται ανερμάτιστα και με μεγάλες δόσεις σαχλαμάρας, με μόνη την Ιζαμπέλ Ιπέρ να διασώζει τις σκηνές της, με την παρουσία της και το βάρος που φέρει από την ίδια της την κινηματογραφική φιγούρα.

Rampage: Το απόλυτο χάος

(Rampage, ΗΠΑ, 2018, 107')

  • σκηνοθεσία: Μπραντ Πέιτον
  • ηθοποιοί: Ντουέιν Τζόνσον, Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, Μαλίν Ακερμαν

Ο επιστήμονας πρωτοζωολόγος Ντέιβις Οκόγιε (Ντουέιν The Rock Τζόνσον), έχει έναν μόνο φίλο: τον Τζορτζ, έναν γορίλα υψηλής νοημοσύνης, που φροντίζει από τη γέννησή του. Οταν ένα καταστροφικό πείραμα γενετικής μεταμορφώσει τον Τζορτζ και άλλους γορίλες σε φονικά ζώα-κυνηγούς, ο Οκόγιε θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με έναν αναξιόπιστο γενετιστή για να βρει το αντίδοτο και να διασώσει ολόκληρη την Αμερική αλλά, κυρίως, τον αγαπημένο του φίλο Τζορτζ! Ο δημιουργός του «Σαν Αντρέα» συνεργάζεται και πάλι με τον Ντουέιν Τζόνσον σε μια περιπέτεια που, όχι, δεν είναι ο «Πλανήτης των Πιθήκων», αλλά είναι η τρανταχτή απόδειξη ότι το μέγεθος μετράει, τουλάχιστον σε ό,τι έχει σχέση με τον The Rock.

Η υπόσχεση της αυγής ★½☆☆☆☆

Η υπόσχεση της αυγής

(La promesse de l’ aube, Γαλλία, 2017, 131')

  • σκηνοθεσία: Ερίκ Μπαρμπιέ
  • ηθοποιοί: Πιερ Νινέ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ

Ο Ρομέν μεγαλώνει φτωχικά στην Πολωνία του Μεσοπολέμου κι από εκεί στον ήλιο της Κυανής Ακτής. Η μητέρα του, απόλυτα αφοσιωμένη στον γιο της, εκκεντρική και δυναμική μέχρι ψύχωσης, θα αλλάξει τρεις ζωές για να εξασφαλίσει την επιβίωσή τους και θα εμφυσήσει στον Ρομέν την πεποίθηση ότι θα γίνει σπουδαίος: ήρωας, διπλωμάτης και συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία τού (σίγουρα διπλωμάτη και συγγραφέα) Ρομέν Γκαρί ή τουλάχιστον όπως τη μυθιστοριοποίησε στο διάσημο βιβλίο του που ο Μπαρμπιέ μεταφέρει στην οθόνη.

Ενα κοσμοπολίτικο μελόδραμα και μαζί κωμωδία του παραλόγου, που διανύει χώρες κι εποχές κι επικεντρώνεται σε δυο υπερβατικές προσωπικότητες, προσφέρεται για πλούσιο συναισθηματικό σινεμά. Μόνο που ο Μπαρμπιέ χάνει την ισορροπία ανάμεσα στην υπερβολή και την πειστικότητα, το εύγλωττο και το φλύαρο, το δράμα και το γκροτέσκο, το αστείο και το κουραστικό, στήνοντας ένα ανοικονόμητο αφήγημα για μια σχέση εξάρτησης, πάνω σε δυο θαυμάσιους ηθοποιούς, σε ρόλους που δεν τους ταιριάζουν πραγματικά.

Ο ήλιος του μεσονυχτίου ★☆☆☆☆

Ο ήλιος του μεσονυχτίου |

(Midnight Sun, ΗΠΑ, 2018, 91')

  • σκηνοθεσία: Σκοτ Σπιρ
  • ηθοποιοί: Μπέλα Θορν, Πάτρικ Σουόρτσενεγκερ

Εφηβικό παραμυθένιο ρομάντζο που, χάρη στη φωτογένειά του, δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια για φυσιολογικούς διαλόγους ή λογική εξέλιξη. Ο σκηνοθέτης των «Step Up» υπογράφει το αμερικανικό ριμέικ της ομότιτλης ιαπωνικής ταινίας του 2016 και φέρνει την πανέμορφη Μπέλα Θορν (που βρίσκει ευκαιρία και να τραγουδήσει) και τον γιο τού Αρνολντ στην οθόνη για έναν… νυχτερινό έρωτα. Η 17χρονη Κέιτι πάσχει από μια ασθένεια που την αναγκάζει να ζει στο σκοτάδι, η παραμικρή έκθεσή της στον ήλιο θ’ αποβεί μοιραία.

Ο συνομήλικός της Τσάρλι θα την ερωτευτεί και θα μείνει πλάι της σε κάθε δυσκολία, όπως κι ο εκπληκτικά δοτικός πατέρας της κι η ανυπέρβλητα υπομονετική κολλητή της φίλη. Στοιχειώδες σενάριο που δεν κάνει τον κόπο ούτε για αληθοφάνεια, ούτε για απογείωση στη σφαίρα του φανταστικού.

Γκαστόν, ο γκαφατζής ★½☆☆☆☆

Γκαστόν, ο γκαφατζής

(Gaston Lagaffe, Γαλλία, Βέλγιο, 2018, 84')

  • σκηνοθεσία: Πιερ-Φρανσουά Μαρτέν-Λαβάλ
  • ηθοποιοί: Τεό Φερναντέζ, Πιερ-Φρανσουά Μαρτέν-Λαβάλ, Αρνό Ντικρέ

Ο ευρηματικός μέχρι… τελικής πτώσεως Γκαστόν προσπαθεί διαρκώς να κάνει εύκολη τη ζωή των γύρω του, μόνο που καταλήγει να τους μπλέκει σε καταστροφικές περιπέτειες. Κινηματογραφική, live action μεταφορά του κλασικού γαλλικού κόμικς του ’50. Κωμωδία που εξαντλεί τις γκάφες και τις ιδέες της γρήγορα, ορθώς προβάλλεται και μεταγλωττισμένη, προσιτή στις μικρές ηλικίες στις οποίες απευθύνεται.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας