Εκατό χρόνια Citroen

Ολα άρχισαν για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πριν από 100 χρόνια. Το 10HP (ή Type A) πήρε έγκριση τύπου οχημάτων της Γαλλίας στις 20 Νοεμβρίου 1918. Η παραγωγή του άρχισε στα τέλη Μαΐου του 1919 και το Type A έφτασε στην αγορά στις 7 Ιουλίου.

Ηταν το πρώτο όχημα της Citroen και το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη βασισμένο στις αρχές που αναπτύχθηκαν από τον Henry Ford και εφαρμόστηκαν στα εργοστάσια του Detroit για περισσότερο από δέκα χρόνια.

Εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο κινητήρα 1.327 κ.εκ. με πραγματική ισχύ18 ίππων στις 2.100 σ.α.λ., το Type A είχε τελική ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα. Ηταν ένα καινοτόμο αυτοκίνητο σε περισσότερους από έναν τομείς. Για πρώτη φορά οι πελάτες ήταν σε θέση να αγοράσουν ένα πλήρες αυτοκίνητο, πλήρως εξοπλισμένα και με ολόκληρο το αμάξωμά του!

Το Type A παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Ιούνιο του 1921 και ήταν διαθέσιμο σε δέκα εκδόσεις.

Αντικαταστάθηκε από το Β2, ένα όχημα με πιο ισχυρό κινητήρα και καλύτερο σύστημα ψύξης.

Ακολούθησαν πολλά μοντέλα, όταν όμως η πρώτη Traction Avant έκανε το ντεμπούτο της τον Μάιο του 1934, ξεκίνησε μια επανάσταση στον κόσμο του αυτοκινήτου.

Ποτέ στο παρελθόν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής δεν είχε τόσες πολλές καινοτομίες: π.χ. αυτοφερόμενο ατσάλινο αμάξωμα χωρίς σασί, υδραυλικά φρένα και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδο στρέψης, κινητήρα με μόνο δύο βάσεις στήριξης, βαλβίδες επικεφαλής και αφαιρούμενα χιτώνια στον θάλαμο καύσης.

Αν και η παραγωγή σταμάτησε τον Ιούνιο του 1941, συνέχισε να κατασκευάζεται μέχρι τον Ιούλιο του 1957. Τον Απρίλιο του 1954 η Citroën κυκλοφόρησε μια ειδική έκδοση που ονομαζόταν 15H με υδροπνευματική ανάρτηση πίσω, που αποτέλεσε προάγγελο του μελλοντικού DS. Στο μεταξύ παρουσιάστηκε το 1948 το 2CV.

Η παραγωγή επρόκειτο να συνεχιστεί για 42 χρόνια! Κατά τη διάρκεια της μακράς σταδιοδρομίας του το γνωστό σε όλους «Ασχημόπαπο» ενέπνευσε μια ολόκληρη σειρά μοντέλων που είχαν ως βάση τους το 2CV, όπως το Dyane τον Σεπτέμβριο του 1967 και το Méhari, με το πρωτότυπο πλαστικό αμάξωμά του, που παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1968.

Μεγάλη επιτυχία για τη μάρκα και η DS (φωτογραφία). Δημιούργησε επανάσταση στον τομέα της τεχνολογίας και του design.

Παρουσιάστηκε το 1955 και με τον εξαιρετικά πρωτότυπο σχεδιασμό της, το «avant-garde» εσωτερικό, την υδροπνευματική ανάρτηση και το τιμόνι με πλήρη υδραυλική υποβοήθηση, το αυτοκίνητο προκάλεσε υστερία!

Το μπροστινό μέρος επανασχεδιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1967. Τότε κάνουν την εμφάνισή τους και οι τέσσερις προβολείς τοποθετημένοι πίσω από γυάλινο κάλυμμα, με τους δύο εσωτερικούς να στρίβουν μαζί με το τιμόνι.

Το μοντέλο απέκτησε και έκδοση station wagon καθώς και cabriolet. Η παραγωγή τής DS σταμάτησε το 1975. Σήμερα η DS συνεχίζει να συμβολίζει την avant-garde προσέγγιση στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας