Είναι πολλά τα λεφτά

metro.jpg

Έργα μετρό EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εποχές της χρυσής δεκαετίας του 2000, τότε που όλη η πρωτεύουσα ήταν ένα απέραντο εργοτάξιο -λόγω της προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες- αναμένεται να ξαναζήσει η Αθήνα.

Το τεράστιο έργο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό μπορεί να καθυστέρησε σχεδόν μία δεκαετία, φαίνεται όμως ότι είναι έτοιμο να πάρει σάρκα και οστά. Για να ολοκληρωθεί βέβαια θα περάσουν χρόνια -οκτώ αναφέρει το επίσημο χρονοδιάγραμμα-, ωστόσο χθες μπήκε το πρώτο λιθαράκι με την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, το έργο αυτό θα αποτελεί το μεγαλύτερο του είδους του στην Ευρώπη, γι' αυτό και το κόστος που έχει προβλεφθεί αγγίζει ένα ποσό που... ζαλίζει, 1,8 δισ. ευρώ. Το ποσό προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ήταν αναμενόμενο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, ακόμη και της γερμανικής Siemens, το όνομα της οποίας ενεπλάκη σε μια απίστευτη σκανδαλολογία τα τελευταία χρόνια.

«Είναι πολλά τα λεφτά, Αρη». Μπορεί να είναι κλισέ η κινηματογραφική φράση, αλλά ταιριάζει απόλυτα στην οικονομική περιγραφή του κολοσσιαίου αυτού έργου. Οπως και να το κάνουμε, 13 χιλιόμετρα διαδρομής δεν είναι και λίγα (π.χ. η απόσταση Αθήνας-Πειραιά), όπως δεν είναι λίγοι οι 14 σταθμοί.

Το σημαντικότερο όλων είναι το γεγονός πως πρόκειται για μια γραμμή κομβική που θα «κουμπώνει» με τις υπόλοιπες του μετρό, θα περνάει από το κέντρο της πόλης, μέσα από τις πιο πυκνοκατοικημένες και πυκνοδομημένες περιοχές της, μεταφέροντας -σύμφωνα με τους επίσημους υπολογισμούς- περίπου 220.000 επιβάτες ημερησίως. Με την ολοκλήρωσή της, το λεκανοπέδιο θα είναι καλυμμένο στο μεγαλύτερο ποσοστό του από το μετρό, κάτι που συμβαίνει σε όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Δυστυχώς, η εμπειρία της χώρας από τέτοια έργα δεν είναι η καλύτερη. Πολλά τα χρυσοπληρώσαμε, ενώ για κάποια απ' αυτά έχει επιληφθεί η Δικαιοσύνη. Η χώρα βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και πρέπει η πρόσφατη εμπειρία να μην ξεχαστεί. Συνεπώς, η διαφάνεια είναι το νούμερο ένα ζητούμενο και κύρια ευθύνη της κυβέρνησης να την εξασφαλίσει.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ