«Είναι και δεν είναι» λαθρεμπορικό το τσιγαράδικο της Παλαιόχωρας

alieftiko_palaiochora.jpg

Το ουκρανικό αλιευτικό RS-300 #97, στο λιμάνι της Παλαιόχωρας Το πλοίο R-S 300 που βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας | Φωτογραφία: Νεκτάριος Παπαδάκης

Το έγγραφο που έλαβε από το Υπουργείο Οικονομικών ως απάντηση στις σχετικές ερωτήσεις του για το πλοίο που παραμένει ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας έδωσε στη δημοσιότητα ο Ανδρέας Λοβέρδος. Τυπικά δε διαπιστώθηκε λαθρεμπόριο ωστόσο υπάρχουν αρκετά θολά σημεία στην υπόθεση.

Απαντώντας στις καταγγελίες για λαθρεμπόριο καπνού στο οποίο μάλιστα πιθανώς εμπλέκεται και η εταιρία ΣΕΚΑΠ, το Υπουργείο Οικονομικών τονίζει πως το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα, και συνεπώς δεν μπορεί να διακριβωθεί σε ποια χώρα θα ξεφόρτωνε τα τσιγάρα. Ωστόσο υποψίες λαθρεμπορίου κινεί το γεγονός ότι η φερόμενη ως παραλήπτρια εταιρία στον Λίβανο αρνείται κάθε σχέση με το εν λόγω φορτίο.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΥΠΟΙΚ «το εν λόγω πλοίο έπλεε ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης στα διεθνή ύδατα και αρχικώς βοηθήθηκε από παραπλέον ρωσικό πολεμικό πλοίο και στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε από τα διεθνή ύδατα από σκάφος του Λιμενικού στο λιμένα Παλαιοχώρας Χανίων. Συνεπώς, το πλοίο δεν είχε εισέλθει, ούτε είχε κάνει απόπειρα εισόδου, στο τελωνειακό έδαφος της ΕΕ και πολύ περισσότερο δεν είχε κάνει απόπειρα να προσορμίσει σε λιμάνι ή όρμο που δεν επιτρέπεται η προσέγγιση. Κατά συνέπεια, κατά την κρίση της κατά τόπο αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής, δεν διαπιστώθηκε η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρ 1 εδαφ α και β του άρθρου 155 του νόμου 2960/2001 για τη στοιχειοθέτηση της αντικειμενικής και της υποκειμενικής υπόστασης λαθρεμπορίας, ούτε καμία από τις προβλεπόμενες περιπτώσεις λαθρεμπορίας της παρ 2 του ίδιου άρθρου».

Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο «η όλη εικόνα της υπόθεσης, σύμφωνα με την εμπειρία που διαθέτει το Τελωνείο Χανίων, προφανώς οδήγησε τους τελωνειακούς στην υποψία ότι το υπό εξέταση πλοίο μπορεί να είναι λαθρεμπορικό. Η υποψία όμως και οι εντυπώσεις δεν αρκούν για τη στοιχειοθέτηση της λαθρεμπορίας. Εφόσον το πλοίο εντοπίστηκε στα διεθνή ύδατα, δεν διαπιστώθηκε στο έδαφος ποιας χώρας επρόκειτο να τεθούν σε ανάλωση τα τσιγάρα».

«Θολό» σημείο ως προς το επίμαχο φορτίο είναι το γεγονός η φερόμενη ως παραλήπτρια εταιρεία του Λιβάνου «BEIRUT FOR TRANSIT SAL» αρνήθηκε κάθε σχέση με την επίμαχη συναλλαγή, ενώ η αποστέλλουσα εταιρία «VELEX EUROPE CORPORATION PANAMA CITY» δεν έχει επικοινωνήσει με το λιμεναρχείο Χανίων.

Επιμένει ο Ανδρέας Λοβέρδος

Σε δήλωσή του μετά την αποστολή του εγγράφου ο Ανδρέας Λοβέρδος αναφέρει:

Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών στις ερωτήσεις μου για το ακινητοποιημένο πλοίο στα Χανιά δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας: Πρόκειται για λαθρεμπόριο και μάλιστα με Λ κεφαλαίο.  

Πρόκειται για την απόλυτη δικαίωσή μου. Από την απάντηση προκύπτει ότι η εταιρεία εισαγωγής στο Λίβανο είναι υπαρκτή, αλλά δηλώνει πως δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν, το εμπόρευμα έχει εικόνα ύποπτη και χαρακτηρίζεται ανασφάλιστο.

Τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη, η οποία θα φωτίσει την σκοτεινή, όπως από την αρχή χαρακτήριζα, αυτή υπόθεση. Για τα υπόλοιπα το ραντεβού μας με τον Υπουργό είναι στη Βουλή.

Σε ότι αφορά την ταυτότητα των τσιγάρων, με το έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών επιβεβαιώνεται πως μεταξύ των 1.023.500 πακέτων τσιγάρων που μετέφερε το πλοίο υπήρχαν και δύο σήματα της ΣΕΚΑΠ με την ίδια την εταιρία ωστόσο να δηλώνει πως δεν έχει καμία σχέση με υποθέσεις λαθρεμπορίου τσιγάρων. Για το συγκεκριμένο πλοίο μάλιστα με ανακοίνωσή της στις 12 Ιουνίου η ΣΕΚΑΠ είχε τονίσει πως ποτέ δεν της είχε ζητηθεί αρμοδίως από τις αρχές να δώσει πληροφορίες για το συγκεκριμένο φορτίο, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ο καπετάνιος του ουκρανικού πλοίου RS-300, no97 Ο καπετάνιος του ουκρανικού πλοίου RS-300, no97 | Εφ.Συν. - Μάριος Διονέλλης

Υπενθυμίζεται πως στις 13 Ιουνίου ο καπετάνιος του επίμαχου πλοίου είχε μιλήσει στην «Εφ.Συν.» τονίζοντας πως το φορτίο που μετέφερε ήταν απολύτως νόμιμο και πως τόσο το εμπόρευμα όσο και το πλοίο έφεραν όλα τα νόμιμα παραστατικά. Τα επτά μέλη του πληρώματος ζουν από τον περασμένο Νοέμβριο στην Παλαιόχωρα, διαμένοντας μέσα στο πλοίο χωρίς όμως να βρίσκονται υπό κράτηση. Ωστόσο δεν έχει επιτραπεί μέχρι την ολοκλήρωση των ελέγχων η μεταφορά του πλοίου.    

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας