Διακόσιες χιλιάδες ευρώ η αντίστροφη μέτρηση

kaminis-protoxronia.jpg

Υψηλό κόστος για το πάρτι μιας βραδιάς | ICONPRESS/ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ

Ούτε λίγο ούτε πολύ την αντίστροφη μέτρηση «5, 4, 3, 2, 1» του Γιώργου Καμίνη στο Θησείο κατά την αλλαγή του χρόνου την πληρώσαμε κοντά στα 200 χιλιάδες ευρώ! Τόσο κόστισαν η πρωτοχρονιάτικη φιέστα του δημάρχου Αθηναίων, η συναυλία που είδαμε και στην τηλεόραση με τον Φίλιππο Πλιάτσικα, τον Πάνο Μουζουράκη, τη Sugahspank και τη Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου.

Και να μην πούμε πόσο κόστισαν όλες οι εορταστικές εκδηλώσεις του κυρίου Καμίνη για τα Χριστούγεννα, γιατί τότε θα μας πιάσει δέος καθώς αγγίζουν το μισό εκατομμύριο ευρώ.

Κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων στις 11 Δεκεμβρίου αποφασίστηκε η «πραγματοποίηση του εορταστικού προγράμματος της υποδοχής του Νέου Ετους 2016 την Παραμονή Πρωτοχρονιάς ημέρα Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου και ώρα 22.30 – 01.00, στο Θησείο στον Πεζόδρομο Αποστόλου Παύλου και Ηρακλειδών».

Η δαπάνη που εγκρίθηκε είναι 183.014,16 € (εκατόν ογδόντα τρεις χιλιάδες δεκατέσσερα ευρώ και δεκαέξι λεπτά)! Και λείπουν και κάποια ποσά ακόμα σύμφωνα με πληροφορίες μας, η ΑΕΠΙ, αμοιβές για επιπλέον μουσικούς που χρειάζονταν για τη συμφωνική ορχήστρα κ.ά.

Και μη βιαστείτε να αναφωνήσετε «πόσα τέλος πάντων πληρώθηκε ο Πλιάτσικας για μία συναυλία;» γιατί θα εκπλαγείτε με την απάντηση. Το Νο1 πρόσωπο της βραδιάς, ο headliner της συναυλίας σε απλά ελληνικά και η μπάντα του όλη, πήραν σύνολο 8 χιλιάδες ευρώ. Με τιμολόγιο φυσικά, μείον ο φόρος δηλαδή και οι άλλες κρατήσεις, είναι πολύ λιγότερη η «καθαρή» αμοιβή του με άλλα λόγια. Τη σκηνοθεσία της βραδιάς υπέγραφε ο Φωκάς Ευαγγελινός και την παρουσίαση ανέλαβε ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Τις εκδηλώσεις δεν τις έκανε ο ίδιος ο δήμος, αλλά υπήρξε απευθείας ανάθεση σε εταιρεία, στη «View Master Films Α.Ε.». Οσοι ασχολούμαστε με τη μουσική δεν την έχουμε ξανακούσει. Λογικό μια και πρόκειται για εταιρεία «παραγωγής και εκμετάλλευσης κινηματογραφικών και τηλεοπτικών ταινιών», πολύ καλή στον τομέα της όπως μάθαμε σχετικά, αλλά μάλλον άσχετη με τη μουσική.

Ποιοι την επέλεξαν και γιατί είναι ένα καλό ερώτημα. Το ποσό της ανάθεσης είναι κάτω από 200 χιλιάδες ευρώ γιατί αν ήταν πιο πάνω -τι έκπληξη!- δεν θα μπορούσαμε να είχαμε ανάθεση αλλά θα χρειαζόταν να γίνει διαγωνισμός.

Επίσης, προκειμένου να δικαιολογήσει ο δήμος την απευθείας ανάθεση, εξηγεί πως αυτή έγινε «λόγω αποκλειστικότητας όλων των καλλιτεχνών».

Η μόνη αποκλειστικότητα που έχει η View Master με τον Φίλιππο Πλιάτσικα λόγου χάριν ήταν για τη βραδιά της 31ης Δεκεμβρίου. Καμία άλλη. Υπέγραψαν οι καλλιτέχνες μια «δήλωση αποκλειστικότητας» που στην ουσία δεν είναι... αποκλειστικότητα. Και αναρωτιόμαστε γιατί είχαμε αυτή τη δήλωση: Μήπως για να δικαιολογηθεί η ανάθεση και να παρακαμφθεί ο κανονισμός του Δήμου Αθηναίων ή αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική χωρίς ιδιαίτερη σημασία;

Θα θέλαμε ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και ο πρόεδρός του Χρήστος Τεντόμας, που υπέγραψε τη δαπάνη, να μας ενημέρωναν πιο αναλυτικά. Επικοινωνήσαμε μαζί του, επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ μας για το κόστος και μας διαβεβαίωσε πως θα επικοινωνήσουν μαζί μας οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου για τις λεπτομέρειες.

Το αστείο της υπόθεσης είναι πως στην πρόταση που κατέθεσε η View Master μιλάει για μια «εκδήλωση χαμηλού προϋπολογισμού με μεγάλη προστιθέμενη αξία». Και συνεχίζει:

Η επιλογή των καλλιτεχνών έγινε με κριτήριο όχι μόνο την αξία τους αλλά και τη διάθεσή τους να συμμετάσχουν με ένα μίνιμουμ τεχνικής υποστήριξης και αμοιβής συμβάλλοντας στη δύσκολη οικονομικά κατάσταση που βιώνουμε». Και όλα αυτά, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην πρόταση, «για την παγκόσμια προβολή της εκδήλωσης.

Για να καταλάβετε το μέγεθος της αδικαιολόγητης σπατάλης, απευθυνθήκαμε σε δυο-τρεις εταιρείες που διοργανώνουν συναυλίες θέτοντάς τους όλα τα δεδομένα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσαν, μια ανάλογη εκδήλωση δεν κοστίζει περισσότερα από 30 χιλιάδες ευρώ. «Θα λέγαμε και λιγότερα, αλλά επειδή είναι η ημέρα, η 31η Δεκεμβρίου, προσθέτουμε κάτι περισσότερο» σημειώνουν.

Η ανάλυση των εξόδων για τη διοργάνωση της βραδιάς θα ήταν για γέλια, αλλά είναι για κλάματα μια και πρόκειται για ζεστό χρήμα που πληρώνουν οι δημότες. Από «εκτυπώσεις σε παρτιτούρες» μέχρι εφέ με καπνούς και από πληρωμές σε τραγουδίστριες που δεν υπήρχαν έως αμοιβές για πρόβες που δεν έγιναν.

Κι έχασε και το μέτρημα στο τέλος ο Καμίνης, μας ευχήθηκε «καλή χρονιά» δύο λεπτά αφότου είχε μπει το 2016. Πληρώσαμε 200 χιλιάδες ευρώ και δεν πετύχαμε ούτε καν την ώρα. Μήπως θα έπρεπε να αυξήσουμε το ποσό, κύριε δήμαρχε;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ