Audi 100: χάραξε πορεία

Η ιστορία της Audi ξεκινά το 1909 και ουσιαστικά βασίζεται στη συνένωση των 4 εταιρειών, κάτι που συμβολίζεται από τα 4 δαχτυλίδια του σήματος της φίρμας.

H αρχική εταιρεία δημιουργήθηκε το 1909, πριν συγχωνευτούν οι μάρκες Audi, DKW, Horch και Wanderer το 1932. Οι 4 αυτές εταιρείες δημιούργησαν την Auto Union.

Το 1969, η Auto Union και η NSU συγχωνεύτηκαν και έπαιξαν τον μεγαλύτερο ρόλο στην εξέλιξη της μάρκας. Κάπου εκεί ήρθε το μοντέλο που άλλαξε την ιστορία. Θυμάμαι τον συγχωρεμένο θείο Ηλία να καμαρώνει στο τιμόνι ενός πράσινου Audi 100 που πρόσφερε άπλετους χώρους και γερμανική προσιτή ποιότητα.

H πρώτη γενιά του 100 ήταν το μοντέλο που με τη σχεδίαση και την ποιότητά του έδειξε προς τα «πού θα πήγαιναν τα πράγματα» για τη γερμανική εταιρεία.

Παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 1968 και οι δημιουργοί του θέλησαν να ανταγωνιστούν Mercedes και BMW, ώστε να αποσπάσουν μέρος της κατηγορίας πελατών στην οποία εκείνες απευθύνονταν.

Tο αυτοκίνητο κατασκευαζόταν σε δύο τύπους αμαξώματος (4θυρο και δίθυρο sedan, coupe). Προσφερόταν σε τρεις εκδόσεις, με ισάριθμες διαφορετικές ιπποδυνάμεις: «100» με ισχύ 79 ίππων, «100 S» με απόδοση 84 και «100 LS» με ισχύ 99 ίππων.

Ολες με 1.761 κ.εκ. Προσθιοκίνητο, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και χώρους, υιοθέτησε την «αυστηρή» φυσιογνωμία που ακολουθούσαν τότε οι περισσότεροι Γερμανοί κατασκευαστές.

Αρκετά διαφοροποιημένο οπτικά από τους προκατόχους του, παρέμεινε στην παραγωγή ώς το 1976.

Σε ό,τι αφορά την εμπορική του σταδιοδρομία, τα κατάφερε περίφημα να σταθεί απέναντι στους Γερμανούς (και όχι μόνο) ανταγωνιστές του, όντας το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της εταιρείας την εποχή εκείνη.

Audi 100

Το εργοστάσιο είχε ήδη διαθέσιμη από το φθινόπωρο του 1970 τη σπορ παραλλαγή του μοντέλου, το δίθυρο «100 Coupe S» με το «κυρτό» πίσω μέρος, που εφοδιαζόταν με 4κύλινδρο μοτέρ 1.9 λίτρου απόδοσης 112 ίππων (τιμή θαυμάσια για την εποχή εκείνη). Το δίθυρο sedan είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο νωρίτερα, τον Οκτώβριο του 1969.

Από τον Απρίλιο του 1970 το 100 LS ήταν διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Το 1972 και με γνώμονα την ανανέωση του μοντέλου για την επόμενη χρονιά, ο κινητήρας στις εκδόσεις ισχύος των 80 και των 90 ίππων έδωσε τη θέση του σε μια ανανεωμένη έκδοση, των 84 ίππων.

Την ίδια εποχή εμφανίστηκε και το 100 GL, που χρησιμοποιούσε το μηχανικό σύνολο του 1.9 λίτρου του «100 Coupe S». Το Audi 100 πρώτης γενιάς έφτασε συνολικά τις 827.424 μονάδες παραγωγής (796.787 sedan και 30.687 Coupe S).

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ