170 υπογραφές για μία εθνική κινηματογραφική πολιτική

cinema.jpg

Σινεμά Οι υπογράφοντες ζητούν από την πολιτεία «να αδράξει την ιστορική ευκαιρία...» | ID 1963411 © Dennis Ted P. Duran | Dreamstime.com

Η πρωτοβουλία της Ένωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) που ένωσε σκηνοθέτες και παραγωγούς από διαφορετικές γενιές και αφετηρίες, προχωρά ένα βήμα μπροστά ζητώντας από την πολιτεία να χαράξει μια συνολική, συντονισμένη και σταθερή εθνική κινηματογραφική πολιτική. 

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ελληνικό σινεμά αναγνωρίστηκε στο εξωτερικό και έγινε «μόδα», στο εσωτερικό δεν υπήρξε η αντίστοιχη πολιτική για την ανάδειξη και ενίσχυσή του. Μετά και από την ψήφιση των τελευταίων αναπτυξιακών μέτρων (cash rebate), που κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση, οι υπογράφοντες ζητούν από την πολιτεία «να αδράξει την ιστορική ευκαιρία που της δίνεται και να χαράξει μια συνολική, συντονισμένη και σταθερή εθνική κινηματογραφική πολιτική», που να περιλαμβάνει:

  • Στρατηγική που να ξεκινάει από την παραγωγή και να προχωράει στη διανομή και διάδοση της ελληνικής ταινίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και να ολοκληρώνεται με δράσεις για την προσέλκυση των θεατών και την κινηματογραφική παιδεία.
  • Συντονισμό και συνεργασία όλων των υπουργείων που εμπλέκονται στον κινηματογραφικό κύκλο, εννέα στον αριθμό, τα Υπουργεία: Πολιτισμού, Ψηφιακής Πολιτικής - Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Τουρισμού και Παιδείας. Η ύπαρξη ενός συντονιστή, που θα επιδιώξει τη συνέργεια μεταξύ της πολιτείας, των φορέων άσκησης κινηματογραφικής πολιτικής και της κινηματογραφικής κοινότητας είναι απαραίτητη.
  • «Αποκατάσταση» του Νόμου για τον Κινηματογράφο που με την κατάργηση του ειδικού φόρου επί του εισιτηρίου τον Αύγουστο του 2015 (όταν από λάθος θεωρήθηκε φόρος υπέρ τρίτων) – και που ενίσχυε τα έσοδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου εκτός κρατικού προϋπολογισμού και επιπλέον τον παραγωγό και τον αιθουσάρχη που παρήγαγε και πρόβαλε ελληνική ταινία - αλλά και την μη απόδοση του 1,5% από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια, έχει χάσει τους βασικούς πυλώνες που χρηματοδοτούν και στηρίζουν τον ελληνικό κινηματογράφο και έτσι έχει απωλέσει την ουσία του. Να θυμίσουμε πως ο ειδικός φόρος αυτοχρηματοδοτούσε το ελληνικό σινεμά, καθώς προερχόταν απ’ ευθείας από το box office και άρα τους θεατές. Παρόλες τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων υπουργείων ότι το “λάθος” της κατάργησης θα διορθωθεί, τρία χρόνια τώρα αυτό δεν έχει γίνει. Όσο αφορά το 1,5%, εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται (ακόμη και σήμερα που τα κανάλια έχουν πια νόμιμες άδειες), ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού αδιαφορεί για την επιβολή των νόμιμων κυρώσεων.
  • Θωράκιση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ως θεσμού ώστε σε οργανωτικό επίπεδο να μην επηρεάζεται από τις αλλαγές διοικήσεων και υπουργών και να λειτουργεί αποτελεσματικά και αδιάκοπα, χωρίς καθυστερήσεις και αγκυλώσεις. Να επιταχύνει τα αντανακλαστικά του, να μην λειτουργεί απλώς ως ένας γραφειοκρατικός οργανισμός, αλλά να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της δημιουργίας ταινιών και να σχεδιάσει-ασκήσει πολιτική με όραμα, τόσο για την παραγωγή, όσο και για την προώθηση της ελληνικής ταινίας ως brand. Ας σημειωθεί πως δεν νοείται Ευρωπαϊκή χώρα χωρίς cultural fund, το οποίο διαχειρίζεται το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου και με βάση το όραμα του, στοχεύει στην ενίσχυση της εθνικής κινηματογραφίας, στην ανάδειξη νέων κινηματογραφιστών και την ανάπτυξη της πολιτισμικής ταυτότητας. Σε οικονομικό επίπεδο, η επαναφορά μιας αυτόματης πηγής χρηματοδότησης του ΕΚΚ, που θα βασίζεται σε ανταποδοτικά συστήματα (πχ αριθμός εισιτηρίων στις αίθουσες, ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα κ.α.) θα δώσει την δυνατότητα αξιόπιστου προγραμματισμού των χρηματοδοτήσεων και των συμπαραγωγών, αλλά και της χρήσης των ευρωπαϊκών πόρων από τους Έλληνες κινηματογραφιστές. Και όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Αυτή τη στιγμή και μετά την κατάργηση του ειδικού φόρου επί του εισιτηρίου, η χρηματοδότηση του ΕΚΚ είναι ασταθής και βασίζεται κυρίως σε έκτακτες επιχορηγήσεις - όποτε αυτό κρίνεται σκόπιμο από τον εκάστοτε Υπουργό Πολιτισμού - ενώ και ο τακτικός προϋπολογισμός του έχει περιοριστεί. Χαρακτηριστικό αυτής της κατάστασης είναι πως εκκρεμούν ακόμη να απαντηθούν αιτήσεις χρηματοδότησης από τον Απρίλιο του 2017.
  • Αποτελεσματική ενίσχυση της ελληνικής ταινίας από το ΕΚΟΜΕ. Για να συμβεί αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι η έννοια της «κρατικής συμμετοχής» δεν αφορά στην δημόσια τηλεόραση. Όπως ισχύει και στο εξωτερικό, η συμμετοχή δημόσιων καναλιών δεν πρέπει να συνυπολογίζεται στο ποσοστό κρατικής ενίσχυσης. (θυμίζουμε πως για να είναι μια αμιγώς ελληνική παραγωγή επιλέξιμη για το cash rebate, η κρατική ενίσχυση της δεν πρέπει να ξεπερνάει το 50% του προϋπολογισμού της).
  • Ισορροπημένη συνύπαρξη του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ. Ενώ η δημιουργία του ΕΚΟΜΕ είναι ελπιδοφόρα, δεν λύνει το άμεσο πρόβλημα του ελληνικού σινεμά. Η ενίσχυση των 25.000.000 τον χρόνο (75.000.000/3έτη) μέσω του ΕΚΟΜΕ αποτελεί μια καλή βάση για την οπτικοακουστική βιομηχανία και την προσέλκυση διεθνών παραγωγών. Όμως η ενίσχυση του εθνικού κινηματογράφου μέσω του ΕΚΚ, με το δυσανάλογο ποσό των 2.500.000 (μη σταθερός πόρος) δημιουργεί έλλειμα προς την κατεύθυνση αυτή και επιφέρει μια ιδιόμορφη ανισορροπία στη λειτουργία του συστήματος. Να τονίσουμε πως το ΕΚΟΜΕ εφαρμόζει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αναχρηματοδότησης (cash rebate), χωρίς καλλιτεχνικά κριτήρια και ενισχύει τα οπτικοακουστικά έργα μετά το πέρας της παραγωγής τους με βάση τα χρήματα που έχουν ήδη δαπανηθεί. Αντιθέτως το ΕΚΚ εφαρμόζει ένα επιλεκτικό σύστημα χρηματοδότησης βάση κυρίως καλλιτεχνικών κριτηρίων (σενάριο, προηγούμενο έργο σκηνοθέτη κλπ) που έρχεται πριν την παραγωγή και άρα μπορεί να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση και από άλλα ευρωπαϊκά ταμεία και πηγές. Οι δύο αυτοί πόλοι θα πρέπει να συνυπάρχουν ισορροπημένα σε μια χώρα που επιδιώκει την οπτικοακουστική ανάπτυξη.
  • Πλήρης εφαρμογή του 1,5% από όλους τους υπόχρεους. Ιδιαίτερα για την ΕΡΤ επαναφορά στην αρμόδια επιτροπή μελών με κινηματογραφική εμπειρία, επαναδραστηριοποίηση του προγράμματος μικροφίλμ και επανέναρξη της σύμπραξης συμπαραγωγών με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κανάλια (πχ το Γαλλογερμανικό ARTE επιζητά συμφωνία συμπαραγωγής και η ΕΡΤ το αγνοεί επιδεικτικά).
  • Θέσπιση κινήτρων για τη δημιουργία ιδιωτικών χρηματοδοτικών πηγών, εταιρειών cash flow και funds σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πρακτική, ενεργοποίηση του νόμου για το tax rebate με συμφέροντες όρους, αποφορολόγηση χορηγιών.
  • Θέσπιση ενός πλαισίου συνεργασίας με υπηρεσίες όπως αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό. Πολιτική στην έκδοση αδειών γυρίσματος σε αρχαιολογικούς χώρους και δημιουργία film offices και αντίστοιχων regional funds σε όλες τις περιφέρειες. Σε διαφορετική περίπτωση σε επίπεδο πραγματοποίησης γυρισμάτων η Ελλάδα θα παραμείνει μη ανταγωνιστική για τις αλλοδαπές παραγωγές και μη φιλική στις ίδιες τις ελληνικές παραγωγές.
  • Προώθηση, διάδοση, προβολή και αξιοποίηση της ελληνικής ταινίας τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό ως πολύτιμου πολιτισμικού αγαθού, ιστορικού τεκμηρίου και εξαγώγιμου επικοινωνιακού προϊόντος. Θέσπιση κινήτρων για την υλοποίηση μοντέλων διανομής που να εξασφαλίζουν τη διάρκεια των προβολών και την δημιουργική προώθηση των ταινιών. Πολιτική μύησης των νέων γενιών στον ελληνικό κινηματογράφο, που να περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση και προσβασιμότητα του, τόσο μέσω των αντίστοιχων ψηφιακών πλατφορμών, όσο και των κινηματογραφικών αιθουσών.
  • Ενίσχυση και επέκταση της κινηματογραφικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με στόχο την ανάπτυξη κοινού και τη διαμόρφωση μελλοντικών θεατών. Εκσυγχρονισμός, ανανέωση των φορέων και των θεσμών που αποτελούν ενδιάμεσο βήμα για την είσοδο στην κινηματογραφική βιομηχανία (σχολών, ινστιτούτων, πανεπιστημίων, φεστιβάλ μικρού μήκους κ.α.) με στόχο μια εξωστρεφή θεωρητική και τεχνική κατάρτιση που θα αποτρέψει το brain drain και θα ενδυναμώσει την εγχώρια βιομηχανία. Υποστήριξη της διαρκούς επιμόρφωσης των ενεργών επαγγελματιών σχετικά με τις σύγχρονες επαγγελματικές πρακτικές, τεχνολογικές εξελίξεις και τάσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Οι έως τώρα υπογράφοντες και υπογράφουσες:

1 Bolivar Claudio * Διευθυντής Φωτογραφίας

2 Kosemund Σανίδης Ευθύμης * Σκηνοθέτης

3 Labôt Νίκος * Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος

4 Moe Jacob Syros International Film Festival

5 Αβδελιώδης Δήμος * Σκηνοθέτης

6 Αβέρωφ Γιούρι * Παραγωγός

7 Αγγελάκος Κυριάκος * Σκηνοθέτης

8 Αγγελίδη Αντουανέττα * Σκηνοθέτις - Πανεπιστημιακός

9 Αλειφέρη Μάρλι * Ενδυματολόγος

10 Αλεξανδράκη Ελένη * Σκηνοθέτις - Παραγωγός

11 Αλεξίου Αλέξης * Σκηνοθέτης

12 Αλωπούδη Ισαβέλλα * Παραγωγός

13 Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος * Σκηνοθέτης

14 Αποστολίδη Ρέα * Παραγωγός

15 Αράπογλου Δήμητρα * Σκηνοθέτις - Παραγωγός

16 Αρβανίτης Γιώργος * Διευθυντής Φωτογραφίας

17 Αυγουστίδης Νίκος * Σκηνοθέτης

18 Βαβούρης Νίκος * Μοντέρ

19 Βαλτή Πηνελόπη * Art Director

20 Βαρδαρινός Γρηγόρης * Σκηνοθέτης

21 Βασίλαρος Κωνσταντίνος * Παραγωγός

22 Βαφειάδης Χάρης * Σκηνοθέτης

23 Βενάκη Ηλέκτρα * Ιδρύτρια πλατφόρμας altcine

24 Βενέτης Άγγελος * Παραγωγός

25 Βεσλεμές Γιάννης * Σκηνοθέτης

26 Βόκαλη Φαίδρα * Κινηματογραφίστρια

27 Βόρρης Δημήτρης * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

28 Βουγιούκαλου Ρένα * Παραγωγός

29 Βούλγαρης Παντελής * Σκηνοθέτης

30 Γεωργίου Αύρα * Σκηνοθέτις - Συνδιοργανώτρια CineDoc - Ιδρυτικό μέλος των LAGFF & MGFF

31 Γεωργοβασίλη Σοφία * Σκηνοθέτις

32 Γιαννόπουλος Νίκος * Σκηνοθέτης

33 Γιούργου Λάγια * Σκηνοθέτις - Παραγωγός - Σεναριογράφος

34 Γρίβας Αλέξης * Delegate Φεστ. Βερολίνου - Δημοσιογράφος Screen International

35 Δανέζη Μαρίνα * Σκηνοθέτις - Παραγωγός

36 Δελιοτζάκης Μένος * Σκηνοθέτης

37 Δημητρίου Ηλίας * Σκηνοθέτης

38 Δραγασάκη Ρηνιώ * Σκηνοθέτις

39 Δρανδάκη Μαρία * Παραγωγός

40 Ευθυμιόπουλος Διονύσης * Διευθυντής Φωτογραφίας

41 Ευθυμίου Βαγγέλης * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

42 Ευθυμίου Στέφανος * Ηχολήπτης

43 Ζαχμανίδη Ίρις * Σκηνοθέτις

44 Ζούρα Κατερίνα * Ενδυματολόγος

45 Ζώης Γιώργος * Σκηνοθέτης

46 Ηλιάδης Ντένης * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

47 Ηλιόπουλος Γιώργος * Σκηνοθέτης

48 Θεοδωράκη Στέλλα * Σκηνοθέτις

49 Θεοδωράτου Στρατούλα * Σκηνοθέτις

50 Ινδαρές Δημήτρης * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

51 Καζακοπούλου Τόνια * Λέκτορας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Πανεπιστημίου Reading Αγγλίας

52 Καλοκύρης Ρωμανός * Ηθοποιός

53 Κανελλόπουλος Δημήτρης * Κινηματογραφιστής

54 Καραμαγγιώλης Μενέλαος * Σκηνοθέτης

55 Καρδαράς Αλέξης * Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος

56 Καρκανεβάτος Πάνος * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

57 Κασσαβέτη Ορσαλία – Ελένη * Δρ. Πολιτισμικών Σπουδών/Διδάσκουσα ΑΠΘ/Συγγραφέας

58 Κατζουράκης Κυριάκος * Ζωγράφος, σκηνοθέτης

59 Κάτσαρη Κωνσταντία * Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος

60 Κατσιγιάννης Ευάγγελος * Σκηνοθέτης - Μοντέρ

61 Κεκάτος Βασίλης * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

62 Κέντερμαν Σόνια Λίζα * Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος

63 Κλεφτάκης Μάριος * Μοντέρ

64 Κοβότσος Άγγελος * Σκηνοθετης

65 Κοντάκου Βάλερυ * Σκηνοθέτις - Παραγωγός

66 Κοντογιάννη Μαρία * Παραγωγός

67 Κορρές Γιάννης * Σκηνοθέτης

68 Κοσμίδης Στέφανος * Ηθοποιός - Σκηνοθέτης

69 Κοσοβίτσα Φένια * Παραγωγός

70 Κοτζαμάνη Κωνσταντίνα * Σκηνοθέτις

71 Κουκουλιός Κωνσταντίνος * Διευθυντής Φωτογραφίας

72 Κούρτη Δέσποινα * Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος

73 Κούτρας Πάνος * Σκηνοθέτης

74 Κουτσιαμπασάκος Δημήτρης * Σκηνοθέτης

75 Κωνσταντάτος Μιχάλης * Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος

76 Λαιμού Αρασέλη * Σκηνοθέτις

77 Λάνθιμος Γιώργος * Σκηνοθέτης

78 Λεβίδης Στέφανος * Αρχιτέκτονας

79 Λέντζου Ζακλίν * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις

80 Λιβανού Αμάντα * Παραγωγός, Πρόεδρος Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας

81 Λιβανού Μπέτυ * Ηθοποιός

82 Λιόκαλος Σταύρος * Art Director

83 Λυγίζος Έκτορας * Σκηνοθέτης

84 Μαδεμλή Γκέλυ * Υποψήφια Διδάκτροας Πανεπιστημίου Άμστερνταμ

85 Μαζωμένος Βασίλης * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

86 Μακρίδης Μπάμπης * Σκηνοθέτης

87 Μαλέα Όλγα * Σκηνοθέτις

88 Μαντά Μαργαρίτα * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός

89 Μαρινάκης Βαρδής * Σκηνοθέτης

90 Μαρκαριάν Ιωσηφίνα * Σκηνοθέτις

91 Μασκλαβάνου Δώρα * Σκηνοθέτις

92 Μασσαλάς Χρήστος * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

93 Μαυροειδής Ζαχαρίας * Σκηνοθέτης

94 Μαυροειδής Ηρακλής * Παραγωγός

95 Μαυροψαρίδης Γιώργος * Μοντέρ

96 Μισουρίδης Γιάννης * Κινηματογραφιστής - Σκηνοθέτης - Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ

97 Μίχα Βίκυ * Παραγωγός

98 Μοσχονάς Λουκιανός * Σκηνοθέτης

99 Μπίνζερ Λεία * Κινηματογραφίστρια

100 Μπούνταλη Γιούλα * Ηθοποιός - Σεναριογράφος

101 Νεοφώτιστος Θανάσης * Σκηνοθέτης

102 Νικολαΐδου Αφροδίτη * Ιστορικός Κινηματογράφου / Διδάσκουσα Πολιτιστική Επικοινωνία ΕΑΠ

103 Νικόπουλος Γιώργος * Σκηνοθέτης - Animator

104 Νούνεσης Γιώργος * Φωτογράφος

105 Ξανθόπουλος Γιάννης * Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος

106 Ξάφης Αργύρης * Ηθοποιός

107 Ξύδη Νατάσσα * Σκηνοθέτις

108 Οικονόμου Μαριάννα * Σκηνοθέτις

109 Παναγιωτάτος Δημήτρης * Σκηνοθέτης - Συγγραφέας

110 Παναγιωτόπουλος Νίκος * Σεναριογράφος - Συγγραφέας

111 Παναγιωτοπούλου Πένυ * Σκηνοθέτις - Παραγωγός

112 Πανδή Νατάσσα * Υπεύθυνη Επικοινωνίας

113 Παντελιάς Δημήτρης * Σκηνοθέτης

114 Παπαδάκη Κάλλια * Συγγραφέας - Σεναριογράφος

115 Παπαδημητρίου Λυδία * Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κινηματογραφικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Liverpool John Moores

116 Παπαδημητρόπουλος Αργύρης * Σκηνοθέτης

117 Παπαευαγγέλου Σμαρώ * Μοντέζ

118 Παπαηλιού Αλέξανδρος * Σκηνοθέτης

119 Παπανικολάου Αλέξανδρος * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

120 Παπασπύρου Ιλια * Παραγωγός - Δημοσιογράφος - Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ

121 Παπασταθόπουλος Άλκης * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

122 Παπούλια Αγγελική * Ηθοποιός

123 Παραδείση Μαρία * Ιστορικός Κινηματογράφου / Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πάντειο Πανεπιστήμιο

124 Πασσαλής Χρήστος * Σκηνοθέτης - Ηθοποιός

125 Πάστρας Νίκος * Σκηνοθέτης - Μοντέρ

126 Πάσχος Στέργιος * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

127 Περετζής Ορφέας * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

128 Πετράκη Θέλγια * Σκηνοθέτις

129 Πλιαπλιά Μιχαήλα * Αρχιτέκτονας - Σκηνογράφος

130 Πολίτη Άλκη * Σκηνοθετις - Σεναριογράφος

131 Πούπου Άννα * Ιστορικός Κινηματογράφου / Διδάσκουσα ΕΑΠ

132 Προδρομίδης Θοδωρής * Εικαστικός καλλιτέχνης - Σκηνοθέτης

133 Ραφτογιάννης Χάρης * Κινηματογραφιστής

134 Ρεπούση Μάρια * Παραγωγός

135 Σακαρίδης Γιάννης * Σκηνοθέτης

136 Σεβαστίκογλου Πέτρος * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

137 Σέρφας Βαγγέλης * Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος

138 Σισκοπούλου Φωτεινή * Σκηνοθέτις

139 Σκαρτούλη Φανή * Παραγωγός

140 Σπάρταλης Άγγελος * Ζωγράφος, σκηνοθέτης

141 Σταθουλόπουλος Σπύρος * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

142 Σταυριανού Κωνσταντίνα * Παραγωγός

143 Στεφανή Εύα * Σκηνοθέτις - Αναπλ. Καθηγήτρια στο τμ. Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ

144 Συμβώνης Γιάννης * Σκηνοθέτης

145 Ταγκαλάκης Κώστας * Παραγωγός

146 Τβαρντόβσκα Ολίβια * Σκηνοθέτις

147 Τέσκος Σπύρος * Σκηνοθέτης

148 Τζουμέρκας Σύλλας * Σκηνοθέτης

149 Τότσικας Θανάσης * Σκηνοθέτης

150 Τσαγγάρη Αθηνά Ραχήλ * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός

151 Τσάλτα Λία * Σκηνοθέτις

152 Τσεμπερόπουλος Γιώργος * Σκηνοθέτης

153 Τσίτος Φίλιππος * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης

154 Τσούργιαννης Γιώργος * Παραγωγός

155 Φαφούτης Παναγιώτης * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

156 Φιλίππου Ευθύμης * Σεναριογράφος

157 Φλέσσα Κλεώνη * Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος

158 Φουρτούνης Γιώργος * Σκηνοθέτης

159 Φραγκόπουλος Κωνσταντίνος * Σκηνοθέτης

160 Φωτιάδης Άρης * Σκηνοθέτης

161 Χαλκιαδάκης Γιάννης * Μοντέρ

162 Χάλκου Μαρία * Εκδότρια του Filmicon: Journal of Greek Film Studies

163 Χαντζής Αλέξανδρος * Σκηνοθέτης

164 Χαραλάμπους Καλλιόπη * Δ/ντρια Παδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας

165 Χατζάκου Μαρία * Σεναριογράφος - Παραγωγός

166 Χατζημιχαηλίδης Κυριάκος * Σκηνοθέτης - Παραγωγός - Ιδρυτής της ΑΜΚΕ t-shOrt

167 Χολέβας Μάρκος * Σκηνοθέτης - Παραγωγός

168 Χρονοπούλου Ελισάβετ * Σκηνοθέτις

169 Χρυσανθόπουλος Βασίλης * Παραγωγός

170 Ψύκου Ελίνα * Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός

► Την ερχόμενη εβδομάδα, εκπροσώπους της Πρωτοβουλίας αναμένεται να δεχθεί στο υπουργείο Πολιτισμού, η υπουργός Μυρσίνη Ζορμπά. 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας