156 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019

metaforiko_isodynamo.jpg

Μεταφορικό ισοδύναμο, φορτηγά αυτοκίνητα στον προβλήτα EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΙΟΣ

Στα 156 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το ποσό που θα καλύψει το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019, χρονιά κατά την οποία το μέτρο θα έχει καθολική εφαρμογή στη νησιωτική περιφέρεια, εκτός από την Κρήτη, την Εύβοια και τη Λευκάδα.

Το 2018 διατέθηκαν για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου 60 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ, το 43% του κόστους που επωμίστηκαν για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στα νησιά επιστρέφει η Πολιτεία στους τραπεζικούς λογαριασμούς των επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί στο μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου.

Η πληρωμή του αντισταθμίσματος νησιωτικού κόστους ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργείο Ναυτιλίας και, σύμφωνα με αυτό, σε ορισμένες επιχειρήσεις το ύψος της επιδότησης έχει υπερβεί τις 30.000 ευρώ.

Η εφαρμογή του μέτρου στο σκέλος των επιχειρήσεων ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018 πιλοτικά σε 49 νησιά, επιχειρώντας να αντισταθμίσει το υψηλό κόστος θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων τους.

Δικαιούχοι είναι επιχειρήσεις εμπορίου, μεταποίησης, εστίασης, τουριστικών καταλυμάτων και παραγωγής ενέργειας.

Από τον φετινό Ιούλιο εγγράφηκαν ήδη 3.059 επιχειρήσεις, έχοντας συλλέξει επιλέξιμες δαπάνες από 81.170 παραστατικά από την 1η Ιουλίου 2018.

Πρωταγωνιστούν σε συμμετοχή οι επιχειρήσεις από Χίο, Μυτιλήνη, Κω, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία, Κάλυμνο, Λέρο και Σύμη.

Το μέτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει ευνοήσει ιδιαίτερα το λιανικό εμπόριο, τις επισκευές, τις κατασκευές, τις τοπικές βιομηχανίες καπνού, μπίρας, ούζου, μαστίχας, βιοτεχνίες ρούχων και τα μικρά τουριστικά καταλύματα και εστιατόρια.

Αποκτά έτσι καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στην άρση του ανταγωνιστικού τους μειονεκτήματος αλλά και στην αναγκαία ενίσχυσή τους με ρευστότητα.

Από 7/1/2019 όλες οι νησιωτικές επιχειρήσεις, καθώς το μέτρο θα επεκταθεί σε όλα τα νησιά της χώρας και όχι μόνο τα 49 που είναι σήμερα, θα μπορούν να κάνουν αίτηση συμμετοχής.

«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μέτρο που προέρχεται από τους νησιώτες για τους νησιώτες και τη νησιωτική Ελλάδα» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός και σημείωσε ότι αυτό αποτελεί το μέσον για μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνατότητες στις επιχειρήσεις των νησιών αλλά και κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων σ’ αυτά.

Συμπλήρωσε επίσης ότι η επέκταση του μέτρου και στα καύσιμα πιλοτικά από τον Ιανουάριο του 2019 για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, με σκοπό την πλήρη εφαρμογή, στοχεύει στο να μειώσει την τιμή των καυσίμων, πράγμα που θα συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του κόστους διαβίωσης των κατοίκων.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας