Για την ΚΟΙΝΣΕΠ «Ιππολύτη-mama’s flavours» είχαμε γράψει πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2017. Στόχος της από το 2014 ήταν η δημιουργία μιας πλατφόρμας που θα έφερνε κοντά τους γυναικείους συνεταιρισμούς αλλά και ενός e-shop για την προώθηση των προϊόντων της.
Από τότε τα δεδομένα και οι απαιτήσεις άλλαξαν και, έτσι, αντικείμενο πλέον της mama’s flavours είναι η διοργάνωση γαστρονομικών εκδρομών σε συνεργασία με τοπικούς επαγγελματίες και γυναίκες επιχειρηματίες στην Πελοπόννησο και προσεχώς σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
Η ιδρύτρια, Μαρία Μοναστηριώτη, μας εξήγησε τους λόγους που η mama’s flavours έπρεπε να εξελιχθεί και να αλλάξει, ενώ τονίζει ότι παραμένει ο απώτερος στόχος της ίδρυσης μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας προώθησης των προϊόντων των γυναικείων συνεταιρισμών.
Το νέο εγχείρημα ιδρύθηκε επίσημα ως ΚΟΙΝΣΕΠ τον Απρίλιο του 2018 και φέτος τον Μάιο βγήκε στον «αέρα» η ανανεωμένη ιστοσελίδα του.
«Πώς αποφασίσατε να στραφείτε στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού;» ρωτήσαμε την κ. Μοναστηριώτη. Οπως μας εξηγεί, η ιδέα υπήρχε ήδη από το 2017, όταν δέχθηκε τηλεφώνημα από τουριστικό πρακτορείο στη Θεσσαλονίκη το όποιο ζήτησε τη βοήθειά της για να έρθει σε επαφή με γυναικείους συνεταιρισμούς, ώστε να οργανώσει προγράμματα επισκέψεων ξένων τουριστών.
«Αφού βοηθήσαμε σε αυτό το πρόγραμμα και είδαμε ότι ήταν μία πολύ ωραία εμπειρία για εμάς και τους τουρίστες, αποφασίσαμε με την ομάδα μας να στραφούμε στον τουριστικό κλάδο».
Μέσω του γαστρονομικού τουρισμού εξασφαλίζεται άμεση και έμμεση συνεργασία με γυναικείους συνεταιρισμούς, γυναίκες επιχειρηματίες και εργαζόμενες.
«Εχουμε ως κοινό παρονομαστή την Ελληνίδα μαμά, που θεωρούμε ότι παίζει κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη και διατήρηση της ελληνικής γαστρονομίας. Ολα τα μαθήματα μαγειρικής γίνονται από γυναίκες που είτε είναι επιχειρηματίες, είτε εργάζονται σε κάποια επιχείρηση. Μέσω των επισκέψεων σε παραδοσιακές μονάδες και των μαθημάτων μαγειρικής οι τουρίστες ζουν μια μοναδική εξατομικευμένη εμπειρία, να δουν από κοντά τη διαδικασία της παραγωγής και της μεταποίησης των παραδοσιακών προϊόντων», συνεχίζει.
Εκδρομές και περιπέτειες
Στα προγράμματα επισκέψεων που σχεδιάζει περιλαμβάνονται μαθήματα μαγειρικής, γευσιγνωσία ελαιολάδου και τοπικών προϊόντων, οινογνωσία, επισκέψεις σε αγροτουριστικές μονάδες, σε Μουσεία με θέμα την ελληνική γαστρονομία, περίπατοι σε μικρά χωριά κ.ά.
Η ΚΟΙΝΣΕΠ έχει αναπτύξει ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο συνεργατών στη Μεσσηνία, τη Λακωνία και την Αρκαδία, υλοποιώντας πέντε διαφορετικές ξεναγήσεις με αφετηρία την Καλαμάτα, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν και να κλείσουν μέσω της νέας ιστοσελίδας της. Κάθε εκδρομή έχει τη δική της ταυτότητα, με σκοπό οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία και να γευτούν τοπικά προϊόντα από το χωράφι στο τραπέζι τους.
Εκτός από την Πελοπόννησο γίνονται προσπάθειες για συνεργασία και με άλλους γυναικείους συνεταιρισμούς στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Ο γαστρονομικός τουρισμός παραμένει ένα ανερχόμενο είδος τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία και η χώρα μας μπορεί να αναδειχθεί σε αυτό. Στις περιηγήσεις συμμετέχουν τουρίστες από την Αμερική, τη Δυτική και Βόρεια Ευρώπη αλλά και χώρες της Ανατολής, όπως η Μαλαισία και η Κίνα.
Πρόκειται για έμπειρους και περιπετειώδεις ταξιδιώτες ηλικίας 30-60 ετών, με ιδιαίτερο προφίλ, υψηλό μορφωτικό επίπεδο, μεγάλο budget και ενδιαφέρον για νέες εμπειρίες και γεύσεις. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης μαθαίνουν όχι μόνο για τις γεύσεις, αλλά για την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας.
Επίσης, οι επισκέπτες μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα εάν θέλουν να επισκεφθούν και κάποιο άλλο σημείο π.χ. αρχαιολογικού ενδιαφέροντος που βρίσκεται κοντά, έχοντας έτσι την ευκαιρία για μια πραγματικά εξατομικευμένη εμπειρία.
Για τη Μαρία Μοναστηριώτη, η επαφή των συγκεκριμένων τουριστών με τα παραδοσιακά προϊόντα και όλη τη διαδικασία παρασκευής τους μπορεί να οδηγήσει στην έλευση ακόμα περισσότερων ποιοτικών τουριστών, ενώ η θέληση να ξαναγευτούν τέτοιου τύπου προϊόντα θα τους φέρει πίσω στη χώρα μας ή θα τους κάνει να ενδιαφερθούν για την αγορά τους μέσω π.χ. ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Κι όσον αφορά το μέλλον και τη βιωσιμότητα του συνεταιρισμού; «Τα πράγματα είναι δύσκολα για τους συνεταιρισμούς. Πάντα θα είναι. Πρέπει να ψάχνουμε λύσεις, όχι να παραμένουμε σε αδράνεια. Απαιτείται δημιουργικότητα. Επιβάλλεται να στηριχθούν από την πολιτεία, αλλά και τα ίδια μέλη τους χρειάζεται να πιστεύουν στο εγχείρημα», καταλήγει η κ. Μοναστηριώτη.
Μια ξενάγηση στη βιολογική φάρμα «Ευμέλεια»
Αναφέρουμε ενδεικτικά ένα από τα προγράμματα ξενάγησης που προσφέρει η «mama’s flavours». Πραγματοποιεί δύο διαφορετικές ξεναγήσεις στο βιολογικό αγρόκτημα «Ευμέλεια» στη Λακωνία.
Οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στο πανέμορφο αγρόκτημα, να μαζέψουν λαχανικά από μπαξέδες και λαχανόκηπους και να μάθουν να μαγειρεύουν παραδοσιακά πιάτα.
Επιπλέον, μπορούν να επισκεφθούν τον γυναικείο συνεταιρισμό αγροτικών προϊόντων «Λαμπιδώ» και να αποκτήσουν διάφορα σπιτικά χειροποίητα «μαμαδίστικα» καλούδια ή να επισκεφθούν το Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού λαδιού στη Σπάρτη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας