Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

αρχαίο δράμα

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Les adieux/Τα αντίο
Το έργο αυτό του Μποτσόνι, του αγαπημένου μου φουτουριστή ζωγράφου, ενός από τους πέντε που συνυπέγραψαν μαζί με τον Μαρινέτι το πρώτο φουτουριστικό μανιφέστο είναι αφιερωμένο στις ψυχές.
Les adieux/Τα αντίο
ΘΕΑΤΡΟ
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;
Ενα ανέβασμα κλασικού έργου εν μέσω πανδημίας μπορεί να ακολουθήσει συντεταγμένες προστασίας του θιάσου και των θεατών, χωρίς να το προδίδει, υιοθετώντας πρακτικές από παλαιότερες αναβιώσεις του.
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;
ΘΕΑΤΡΟ
Τα μάγια του έρωτα
Το κεντρικό στοιχείο που αφήνεται να διαφανεί σε αυτό το έργο του Θεόκριτου είναι ότι η μαγεία αποτελεί αποκλειστική πηγή ψυχολογικής δύναμης για την ευάλωτη θέση της γυναίκας του αρχαίου κόσμου απέναντι στην...
Τα μάγια του έρωτα
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Γλώσσα κουρελού και η λαμπρή ευφροσύνη
Ρητά διατυπωμένα ή υπόρρητα θέματα: η ενιαία γλώσσα και η συνέχειά της, ο ελεύθερος διάπλους σ’ όλες τις περιόδους της, ιδίως ο χαρακτήρας και οι δυνατότητες της νεοελληνικής, που ανέκαθεν θεωρείται ανεπαρκής,...
Γλώσσα κουρελού και η λαμπρή ευφροσύνη
ΘΕΑΤΡΟ
Το στίγμα και η στιγμή του Δημήτρη Λιγνάδη
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ξεδίπλωσε τα χαρτιά του για το Εθνικό Θέατρο. Εμφαση στην παιδεία, στην εξωστρέφεια, στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος, στις συνεργασίες. Απαραίτητη προϋπόθεση για να...
Το στίγμα και η στιγμή του Δημήτρη Λιγνάδη
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το αρχαίο δράμα «ρίχνει» τα σύνορα της Ευρώπης
Το Διεθνές Δίκτυο Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟΑ δίνει την ευκαιρία σε καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα να έρθουν στη Θεσσαλονίκη και να εργαστούν πάνω στο αρχαίο δράμα με συνομήλικούς τους από τα Βαλκάνια και την...
Το αρχαίο δράμα «ρίχνει» τα σύνορα της Ευρώπης
ΘΕΑΤΡΟ
Αυτή η Φαίδρα συγγενεύει με τη Μήδεια
Η «Φαίδρα» του Ρακίνα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 26 και 27 Ιουλίου στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου και στη συνέχεια περιόδευσε στην Κρήτη, έρχεται και στην Αττική για λίγες παραστάσεις μέσα...
Αυτή η Φαίδρα συγγενεύει με τη Μήδεια
ΘΕΑΤΡΟ
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις
Στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου δεν υπάρχουν ήρωες, θνητοί. Τα πρόσωπα που συγκρούονται μέσα στο άγριο παγωμένο τοπίο του Καυκάσου όπου δεσπόζει ένας κόκκινος στύλος με καρφωμένο πάνω του τον Προμηθέα...
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ευριπίδης και οι τρεις ριζοσπάστες νέοι του
Η Κομεντί Φρανσέζ κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την παράσταση «Ηλέκτρα/Ορέστης» και σκηνοθέτη τον ρηξικέλευθο σταρ του θεάτρου, Ιβο βαν Χόβε. Εχει ήδη κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι και μεγάλο θόρυβο.
Ο Ευριπίδης και οι τρεις ριζοσπάστες νέοι του
ΘΕΑΤΡΟ
Η απόγνωση είναι η πρώτη ύλη κάθε ξεσηκωμού
Ο Σάββας Στρούμπος είναι σκηνοθέτης που στοχεύει στον πυρήνα των κειμένων με τα οποία καταπιάνεται αναδεικνύοντας την καθολική πολιτική τους διάσταση με την πιο διαλεκτική, καίρια, σημασία, ακόμα περισσότερο...
Η απόγνωση είναι η πρώτη ύλη κάθε ξεσηκωμού
ΘΕΑΤΡΟ
Δίχασε ο «Οιδίποδας» του Μπομπ Γουίλσον
Αναψαν τα αίματα καταπώς φαίνεται στην Επίδαυρο ήδη στο ξεκίνημά της (έπονται κι άλλα στη συνέχεια…), με τον διαφανή, αποσπασματικό, πολύγλωσσο όσο και αινιγματικό «Οιδίποδα» διά χειρός Μπομπ Γουίλσον να...
Δίχασε ο «Οιδίποδας» του Μπομπ Γουίλσον
ΘΕΑΤΡΟ
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι
Να που καμιά φορά μια τυχαία τεχνική βλάβη μπορεί να βγάλει μέσα από την Επίδαυρο τον κακό εαυτό, με τις κραυγές και τα γιούχα από το κοίλον, που θα θέλαμε να μην ξαναζήσουμε πια ποτέ.
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι