• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.1°C / 24.2°C
    2 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.5°C / 21.3°C
    1 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.0°C / 19.3°C
    2 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 14.7°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.0°C / 18.8°C
    2 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.4°C / 13.1°C
    1 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    1 BF
    81%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 22.2°C
    3 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 19.6°C
    0 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    2 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    3 BF
    84%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    1 BF
    75%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 16.8°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 16.5°C / 19.9°C
    1 BF
    61%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.8°C
    3 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.3°C / 23.2°C
    2 BF
    78%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.3°C / 14.3°C
    0 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 14.7°C / 19.2°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    92%

ΑΕΠΙ: Η οδύσσεια ενός εγγράφου για τα πνευματικά δικαιώματα

  • A-
  • A+

H «Εφ.Συν.» εδώ και αρκετές ημέρες έχει ασχοληθεί με την υπόθεση των πνευματικών δικαιωμάτων, με το νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή από το υπουργείο Πολιτισμού, με στόχο να ενσωματωθεί η οδηγία της Ε.Ε., αλλά και να ρυθμιστεί το θολό τοπίο στον χώρο, και φυσικά με τις σπασμωδικές κινήσεις της ΑΕΠΙ Α.Ε., που λειτουργεί σχεδόν μονοπωλιακά στον χώρο των δημιουργών.

Δεν ξέφυγε από την προσοχή μας ότι υπήρξε διάχυτη «ομερτά» από τα υπόλοιπα ΜΜΕ για το σοβαρό αυτό ζήτημα της χρόνιας αδιαφάνειας, ενώ οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι μέλη και εργαζόμενοι στην ΑΕΠΙ διακατέχονται από δισταγμό να μιλήσουν και -σε πολλές περιπτώσεις- από φόβο.

Σήμερα με αφορμή δύο ντοκουμέντα που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας θα ασχοληθούμε και με την πλευρά των χρηστών, όσων δηλαδή αναπαράγουν και παίζουν (με ζωντανή ή όχι μουσική) έργα δημιουργών στα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος κάθε είδους. Το θέμα που θα μας απασχολήσει δεν αγγίζει μόνο προβλήματα των χρηστών, αλλά γενικότερα τον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης.

Ενα έγγραφο που εκδόθηκε το 2013 από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να απαντήσει σε κρίσιμο ερώτημα ενός δήμου της Ελλάδας για το αν και κατά πόσο οι υπάλληλοι της ΑΕΠΙ έχουν δικαίωμα να διαπιστώνουν παραβάσεις βάσει των οποίων επιβάλλονται κυρώσεις, «ταξιδεύει» ακόμη και σήμερα μέσα στις υπηρεσίες χωρίς να φτάνει ποτέ στον προορισμό του.

Το έγγραφο ανακλήθηκε από νεότερο, το οποίο εκδόθηκε με... περίεργη διαδικασία, ενώ για το θέμα εκδόθηκε γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ), πραγματοποιήθηκε ειδικός έλεγχος των ελεγκτικών αρχών του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ) και διαπιστώθηκαν ασυνήθιστες πρακτικές υπηρεσιακών και πολιτικών παραγόντων. Στο διάστημα αυτό έγιναν προσπάθειες να σκεπαστεί το θέμα και να αποδοθούν αλλού ευθύνες. Τελικά τα πρόσωπα που φέρουν την ευθύνη για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε παραμένουν στη θέση τους και συνεχίζουν την προσπάθεια διατήρησης του υπό ανάκληση εγγράφου, το περιεχόμενο του οποίου έχει αποδομήσει πλήρως η γνωμοδότηση του ΝΣΚ και η έκθεση ελέγχου του ΓΕΔΔ. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδότησε υπέρ της ορθότητας του «ανακληθέντος» αρχικού εγγράφου.

Η ιστορία ενός εγγράφου

Το 2013 ο Δήμος Καλαμαριάς απευθύνει στο υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ) ερώτημα για το αν και κατά πόσο οι βεβαιώσεις παραβάσεων από τα όργανα της ΑΕΠΙ αρκούσαν για να επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις σε καταστήματα. Το ΥΠΕΣ απαντάει με το 18509/14/6/2013 έγγραφό του σαφώς ότι «η ΑΕΠΙ ΑΕ δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των ελεγκτικών μηχανισμών και κάθε δήλωση, έκθεση, βεβαίωση που αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου εκλαμβάνεται ως αναφορά και διαβιβάζεται στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, αν δεν κοινοποιείται σε αυτούς από τους αναφέροντες οπότε αρχειοθετείται».

Μήνες αργότερα και συγκεκριμένα με νέο έγγραφο, το 50385/6/3/2014, που υπογράφεται μόνο από τη γενική διευθύντρια Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣ (και με πλήρη διαφωνία των υπολοίπων υπηρεσιακών παραγόντων) ανακαλείται το προηγούμενο έγγραφο του 2013 καθώς και κάθε έγγραφο με παρόμοιο περιεχόμενο και καλούνται οι δήμοι της χώρας να επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις με βεβαιώσεις παραβάσεων από τους υπαλλήλους της ΑΕΠΙ. Τα στοιχεία αυτά περιέχονται στην έκθεση του κλιμακίου ελέγχου του ΓΕΔΔ.

Οπως διαπιστώνεται στην έκθεση, ήδη από την αποστολή του αρχικού εγγράφου υπήρξαν συγκεκριμένες πιέσεις για την ανάκλησή του. Μάλιστα, όπως προκύπτει, η γενική διευθύντρια φρόντισε το νέο έγγραφο εν είδει εγκυκλίου να σταλεί σε όλους τους δήμους της χώρας καλώντας τους να αποδέχονται όλες τις συντασσόμενες από υπαλλήλους της ΑΕΠΙ βεβαιώσεις παραβάσεων και να ανακαλούν τις άδειες των καταστημάτων.

Ο Δήμος Περιστερίου αντιδρά στη νέα αυτή εγκύκλιο-έγγραφο και εκφράζει αντιρρήσεις. Μάλιστα, σε επαφή του δημάρχου Α. Παχατουρίδη με τον τότε υφυπουργό Εσωτερικών Γ. Ντόλιο, ο δήμαρχος έλαβε τη διαβεβαίωση ότι ήδη είχε προωθηθεί στον υπουργό Αργ. Ντινόπουλο ανακλητικό έγγραφο για να το υπογράψει. Σύμφωνα με την έκθεση του ΓΕΔΔ στις 2/9/2014 το έγγραφο είχε συνταχθεί και είχε τις απαραίτητες υπογραφές, μαζί με εκείνη του υπουργού Αργύρη Ντινόπουλου.

Η έκθεση των επιθεωρητών σημειώνει επιπλέον ότι είχε προωθηθεί στο γραφείο της συγκεκριμένης γενικής διευθύντριας για διεκπεραίωση. Η ίδια κατέθεσε στο κλιμάκιο ότι δεν διεκπεραίωσε αρμοδίως το ανακλητικό (του δικού της) έγγραφο διότι ο υπουργός Αργ. Ντινόπουλος είχε διαγράψει την υπογραφή του με blanco, και επί πλέον το έγγραφο συντάχτηκε ενώ η ίδια απουσίαζε με άδεια και το πληροφορήθηκε πολύ αργότερα.

Στη συνέχεια και πάλι ο Δήμος Περιστερίου απευθύνθηκε στο υπουργείο δεδομένου ότι στις 17/9/2014 δεν είχε ακόμα φτάσει το επίμαχο ανακλητικό έγγραφο. Ο υφυπουργός εξεπλάγη αλλά το γραφείο του υπουργού δήλωσε ότι δεν είχε τελικά υπογράψει ο υπουργός, διότι το θέμα ήταν αρμοδιότητα του υπουργείου Πολιτισμού(!) Τελικά έπειτα από μερικές ακόμα… διαδρομές διευκρινίστηκε ότι το θέμα αυτό αφορά προφανώς το υπουργείο Εσωτερικών, ότι πράγματι κατά άλλους (υπαλλήλους του ΥΠΕΣ) είχε υπογραφεί από τον Αργ. Ντινόπουλο, ενώ κατά άλλους δεν χρειαζόταν καν η υπογραφή του υπουργού.

Τελικά απεδείχθη, σύμφωνα με την κατάθεση της συγκεκριμένης γενικής διευθύντριας αλλά και του ίδιου του πρ. υπουργού ότι το είχε μεν υπογράψει αλλά μετά διέγραψε την υπογραφή του με blanco. Ο Αργ. Ντινόπουλος δεν θυμόταν λεπτομέρειες, όπως κατέθεσε στους επιθεωρητές, ενώ δικαιολόγησε τη διαγραφή με blanco της υπογραφής του με το επιχείρημα ότι το ανακλητικό του 50385/6/3/2014 εγγράφου δεν έφερε την υπογραφή της γενικής διευθύντριας και της αναπληρώτριας διευθύντριας που έλειπαν σε άδεια! Επισημαίνεται εδώ ότι η αναπληρώτρια διευθύντρια το είχε υπογράψει με διαφωνία!

Μάλιστα στο σημείο αυτό είναι που ζητήθηκε και η γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Η απάντηση δόθηκε με τη γνωμοδότηση 293/2015 η οποία επιβεβαιώνει την εκτίμηση του κλιμακίου ελέγχου.

Το ΝΣΚ και οι επιθεωρητές

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο με την 293/2015 γνωμοδότησή του (http://goo.gl/qN2t3y), επικαλούμενο πάγια νομολογία του ΣτΕ, γνωμοδότησε ότι:

… η διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι νομίμως αναγνωρισμένοι ΟΣΔ μπορούν να ενεργούν, με τη σύμπραξη της δημόσιας αρχής, τους αναγκαίους ελέγχους για την διαπίστωση της προσβολής ή μη των δικαιωμάτων των πνευματικών δημιουργών που εκπροσωπούν, έχει την έννοια ότι απλές διαπιστώσεις παραβίασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας που γίνονται από μόνα τα όργανα αναγνωρισμένων από τον νόμο ΟΣΔ (πχ. ΑΕΠΙ), χωρίς την συμμετοχή κατά τον έλεγχο αρμόδιου κρατικού οργάνου το οποίο να βεβαιώνει όλα τα στοιχεία του ελέγχου αυτού (τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον έλεγχο κ.λπ..) και τις διαπιστώσεις του με τη σύνταξη σχετικής έκθεσης, μόνον ως απλή καταγγελία ενδιαφερομένου ιδιώτη προς την αρμόδια διοικητική αρχή μπορεί να θεωρηθεί, και όχι ως πράξη αρμόδιου διοικητικού οργάνου περί διαπίστωσης τέλεσης παράβασης […] Συνεπώς, η καταγγελία των οργάνων των ΟΣΔ εκτιμάται και αξιολογείται από την αρμόδια αρχή ως απλό πραγματικό στοιχείο, το περιεχόμενο του οποίου χρήζει απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξη

Τελικά όπως προκύπτει σαφώς από το ΝΣΚ οι δήμοι και οι αρμόδιες αρχές (δημοτική αστυνομία κ.λπ.) και μόνο είναι υπεύθυνες να επιβάλλουν τις οποιεσδήποτε κυρώσεις ή ανακλήσεις αδειών για κάθε παράβαση ακόμη και για τις μουσικές άδειες, τις οποίες και πάλι οι δήμοι χορηγούν. Η γνωμοδότηση στη συνέχεια απαριθμεί τα δικαιώματα των δημιουργών στην αναπαραγωγή του έργου τους και τις αρμοδιότητες των ΟΣΔ. Σε κάθε παράβαση μόνο η αρμόδια αστυνομική αρχή επί τόπου μπορεί να απαγορεύσει μια δημόσια εκτέλεση έργου αφού προηγηθεί καταγγελία από τον δημιουργό ή τον ΟΣΔ και αφού υπάρξει ανάλογη εισαγγελική εντολή.

Οπως αναφέρει και η γνωμοδότηση του ΝΣΚ, με έγγραφο που υπέγραψε μόνη η γενική διευθύντρια και με διαφωνία της υπόλοιπης ιεραρχίας της υπηρεσίας, ανακλήθηκε το αρχικό έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών, και με νέο έγγραφο 50385/6-3-2014 δόθηκε η οδηγία στους δήμους ότι η ΑΕΠΙ Α.Ε. (παρόλο που δεν συγκαταλέγεται στους δημόσιους ελεγκτικούς μηχανισμούς) κρίνεται ως αρμόδιος φορέας ελέγχου και οι δήμοι υποχρεώνονται να αποδέχονται τις βεβαιώσεις παραβάσεων από τους υπαλλήλους της εταιρείας και να επιβάλλουν κυρώσεις.

Το κλιμάκιο ελέγχου του ΓΕΔΔ, κρίνοντας πολύ σοβαρό το ζήτημα αυτό, προχώρησε για την πλήρη και ολοκληρωμένη διερεύνηση της υπόθεσης στην εξέταση του ουσιαστικού θέματος που αφορά την εμπλοκή της ΑΕΠΙ Α.Ε. στη διαδικασία διαπίστωσης παραβάσεων του Ν.2121/1993.

Από όλα τα στοιχεία προέκυψαν, σύμφωνα πάντα και με την άποψη των ελεγκτών, τα εξής: «Δεν νοείται διενέργεια ελέγχων και πολύ περισσότερο επιβολή κυρώσεων εκ μέρους των ΟΤΑ χωρίς τη σύμπραξη δημόσιας αρχής», ενώ η αναφορά (του εγγράφου 50385/6-3-2014) της γενικής διευθύντριας ότι «....σε περίπτωση που οι ΟΣΔ υποβάλλουν σε ΟΤΑ αίτηση ανάκλησης άδειας καταστήματος (υγειονομικού ενδιαφέροντος) που κάνει χρήση του ρεπερτορίου τους χωρίς την προβλεπόμενη άδειά τους, η οποία συνοδεύεται από σχετική δήλωση βεβαίωσή των ΟΣΔ μαζί με εισαγγελική παραγγελία ή αστυνομική απαγόρευση, ο δήμος δεν την αρχειοθετεί αλλά υποχρεούται να ανακαλέσει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων […]» είναι ανακριβής και εσφαλμένη, δεδομένου ότι αποδίδει στη «βεβαίωση» των ΟΣΔ χαρακτήρα δεσμευτικού εγγράφου για τους ΟΤΑ.

Η δε αναφορά σε συνοδεία εισαγγελικής παραγγελίας ή αστυνομικής απαγόρευσης αφενός είναι ασαφής, αόριστη και ακατανόητη, αφετέρου είναι ανακριβής, δεδομένου ότι η σχετική νομική διάταξη αναφέρεται στον τρόπο διενέργειας ελέγχου, ο οποίος πρέπει να διεξάγεται με τη σύμπραξη της δημόσιας Αρχής από δημόσιο όργανο επιτόπου και όχι στο περιεχόμενο ή στα συνημμένα έγγραφα βεβαίωσης του ΟΣΔ.

Επιπλέον οι ειδικοί επιθεωρητές του ΓΕΔΔ ζητούν να γίνει (επιτέλους) η ανάκληση του επίμαχου εγγράφου (50385/6-3-2014), να εκδοθεί σαφής εγκύκλιος σχετικά με τη διαδικασία έκδοσης και ανάκλησης αδειών καταστημάτων με άξονα και τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ. Ζητούν ακόμα οι επιθεωρητές να τηρείται ενιαίο αρχείο εγγράφων στο ΥΠΕΣ με αυθημερόν καταχώριση, να δημιουργηθεί ηλεκτρονικό πρωτόκολλο στα υπουργικά και λοιπά γραφεία και να εκδοθεί αυστηρή εγκύκλιος που να απαγορεύει οποιαδήποτε παρέμβαση σε σχέδιο εγγράφου με διορθωτικό (blanco) καθόσον αυτό μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και πλαστογραφία ή νόθευση. Οποιαδήποτε διόρθωση πρέπει να γίνεται με εμφανή καταγραφή και με μονογραφή του παρεμβαίνοντος. Η έκθεση παραδόθηκε στο ΥΠΕΣ στις 17/5/2016.

Το ταξίδι του εγγράφου ...συνεχίζεται

Η ανάκληση του 50385/6-3-2014 εγγράφου ακόμη… αναμένεται ενώ ο υπουργός Εσωτερικών δεν έχει ακόμα μεριμνήσει στο να φτάσει αυτή η σαφής οδηγία από το υπουργείο προς τους ΟΤΑ σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια παρεμβάσεων των υπαλλήλων της ΑΕΠΙ Α.Ε.

Τελικά, όπως προκύπτει σαφώς από τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ (αλλά και την έκθεση ελέγχου του ΓΕΔΔ), οι δημόσιες αρμόδιες αρχές (αστυνομία κ.λπ.) και μόνο είναι αρμόδιες να βεβαιώσουν τις οποιεσδήποτε παραβάσεις, ενώ οι ΟΣΔ απλώς συμπράττουν σ’ αυτή την αρμοδιότητα.

Οι δήμοι έχουν δέσμια και αποφασιστική αρμοδιότητα και όχι διακριτική ευχέρεια επί των θεμάτων που αναφέρονται στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και σε ό,τι αφορά τα μουσικά όργανα, τις άδειες κ.λπ., καθώς και στις ανακλήσεις αυτών των αδειών ή της επιβολής κυρώσεων και διοικητικών μέτρων.

Η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων είναι επιβεβλημένο να ελέγχεται σε κάθε περίπτωση με αυστηρότητα. Περιγράφεται στην γνωμοδότηση πώς οφείλουν να ελέγχονται όλα αυτά και μάλιστα την ώρα που συμβαίνουν οι όποιες παραβάσεις και να λαμβάνονται υπόψη οι διαπιστώσεις των ελεγκτών των ΟΣΔ. Σε κάθε περίπτωση όμως οι επιβολή διοικητικών κυρώσεων, διοικητικών πράξεων κ.λπ. αφορά μόνο τις αρμόδιες αρχές.

Προχθες ένας εργαζόμενος της ΑΕΠΙ μίλησε στην «Εφ.Συν.» για το πώς τους αντιμετωπίζουν οι χρήστες και ότι τελικά υπάρχουν παράξενα νταλαβέρια στην αδιαφανή αυτή διαδικασία διαπίστωσης παραβάσεων.

Αυτός είναι και ένας πολύ ουσιαστικός λόγος για τον οποίο είναι απολύτως αναγκαίο να φτάσει επιτέλους το επίμαχο έγγραφο στους ΟΤΑ και να σταματήσει να αποτελεί η χρήση πνευματικών δημιουργιών ένα πεδίο διαπραγμάτευσης ή ακόμη και εκβιασμών ανάμεσα σε έναν ελεγκτή της ΑΕΠΙ ή άλλου ΟΣΔ και σε ένα μαγαζάτορα με κίνδυνο να φτάνουν τα πράγματα στα άκρα.

Είναι βέβαιο ότι η εκ του νόμου αναγκαία παρουσία των επίσημων ελεγκτικών μηχανισμών θα αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό παρόμοια φαινόμενα, ακόμη και παζάρια ή εκβιασμούς αν και ποτέ τα πράγματα δεν θα είναι ολωσδιόλου αγγελικά πλασμένα!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
ΑΕΠΙ: «Φρένο» στον... χωροφύλακα
Επιασε τόπο το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» της Παρασκευής για την... οδύσσεια του χαμένου εκείνου εγγράφου που ανακαλούσε τη «μετατροπή» της ΑΕΠΙ σε ελεγκτική αρχή, τη «μετατροπή» της σε χωροφύλακα...
ΑΕΠΙ: «Φρένο» στον... χωροφύλακα
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
ΑΕΠΙ: Φεύγω κι αφήνω πίσω μου... ατελείς οικονομικούς ελέγχους
Η μετακόμιση στην Κύπρο δεν οφείλεται, κατά τα φαινόμενα, σε φορολογικούς λόγους. Αν κρίνουμε από τις διαπιστώσεις ορκωτού λογιστή και έρευνες, που διέταξε το υπουργείο Πολιτισμού και δεν ολοκληρώθηκαν λόγω...
ΑΕΠΙ: Φεύγω κι αφήνω πίσω μου... ατελείς οικονομικούς ελέγχους
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
Οι...διακλαδώσεις της ΑΕΠΙ
Οι αναγνώστες της «Εφ.Συν.» αποδεικνύονται όχι απλά πολύ μελετηροί αλλά και δημιουργικά διαδραστικοί! Λάβαμε και δημοσιεύουμε ένα εξαιρετικά εύστοχο κολάζ που προσπαθεί να καταδείξει το εύρος της ΑΕΠΙ ΑΕ και...
Οι...διακλαδώσεις της ΑΕΠΙ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
ΑΕΠΙ: Αναπάντητα ερωτήματα
Μετά την αποκάλυψη για την εν κρυπτώ αιφνιδιαστική μεταφορά της έδρας της εταιρείας στην Κύπρο, η «Εφ.Συν.» έγινε αποδέκτρια πληθώρας καταγγελιών, μαρτυριών και άκρως επιβαρυντικών στοιχείων για την οικονομική...
ΑΕΠΙ: Αναπάντητα ερωτήματα
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»: Η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών μετέφερε ξαφνικά και χωρίς να το ανακοινώσει την έδρα της στην Κύπρο. Στόχος, η αποφυγή της νομοθετικής ρύθμισης που...
Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο
ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΕΠΙ
Η ΑΕΠΙ πάει στην Κύπρο και με... αλλαγμένο καταστατικό
ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ»: Δεδομένη και τυπικά είναι πλέον η μετεγκατάσταση στη Λευκωσία, ενώ γεννιούνται εύλογα ερωτήματα ως προς τη σκοπιμότητα τόσο αυτής όσο και των τροποποιήσεων στο...
Η ΑΕΠΙ πάει στην Κύπρο και με... αλλαγμένο καταστατικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας