Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
25.2° 20.9°
2 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
23°C
23.8° 21.3°
3 BF
43%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
22°C
24.8° 21.6°
1 BF
62%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
2 BF
46%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
20.2° 18.9°
2 BF
77%
Βέροια
Αίθριος καιρός
23°C
24.4° 20.7°
1 BF
54%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
20°C
20.4° 20.4°
0 BF
35%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
24°C
23.5° 23.5°
0 BF
55%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
21°C
20.8° 20.8°
5 BF
60%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
22°C
21.9° 19.6°
2 BF
53%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
21°C
21.4° 19.8°
3 BF
52%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
21°C
20.7° 20.7°
2 BF
73%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
3 BF
50%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
21°C
21.8° 20.9°
2 BF
46%
Λαμία
Αίθριος καιρός
21°C
21.5° 20.7°
1 BF
49%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.4° 22.8°
3 BF
44%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
24.9° 21.4°
0 BF
38%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.0° 20.3°
3 BF
64%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
22°C
23.7° 21.4°
2 BF
60%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
20°C
19.5° 19.5°
0 BF
48%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνη δέσμευση... τα διόδια

Σε τραγέλαφο εξελίσσονται οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον νέο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης μετά και την ηχηρή αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου ως προς τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις κυκλοφοριακές παρακάμψεις του νέου δρόμου στις τρεις μεγάλες πόλεις του νησιού (Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο). Μπαίνοντας ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το… «εμβληματικό» για την Κρήτη αλλά και για τον ίδιο ως Κρητικό έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν.

Η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε τους διαγωνισμούς που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να χαρακτηρίζει «γονατογράφημα» το σχέδιο του προκατόχου του, Χρ. Σπίρτζη. Τελικά, περίπου έναν χρόνο μετά, ακολούθησε την ίδια τακτική με την κατάτμηση του έργου σε ξεχωριστές εργολαβίες, ενώ η μόνη στέρεη δέσμευση που ανέλαβε προς τους Κρητικούς είναι η επιβολή διοδίων (σ.σ. για την οποία βέβαια και ο κ. Σπίρτζης έλεγε μισές αλήθειες, υποσχόμενος επιβολή μόνο στους τουρίστες).

Τελικά η «νέα χάραξη» τοποθετήθηκε πάνω στην ήδη γνωστή επί σχεδόν μία δεκαετία μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (μελέτη Τονιόλου) και προχθές (Τρίτη) το Περιφερειακό Συμβούλιο κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για τη μελέτη επί των παρακάμψεων των πόλεων, ζήτημα που είναι ζωτικής σημασίας για χιλιάδες κατοίκους του νησιού.

Στη δουλειά με διόδια

Το κεντρικότερο ζήτημα είναι η υπόσχεση που, όπως φαίνεται, έχει δώσει η κυβέρνηση στους εργολάβους να εντάξει στους «πελάτες» του νέου δρόμου όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της Κρήτης, ακόμα και αυτούς που θα χρησιμοποιούν καθημερινά, έστω και για μερικά χιλιόμετρα, τον νέο ΒΟΑΚ. Με δεδομένο πως στα υπάρχοντα ανακαινισμένα τμήματα η χάραξη παραμένει ίδια, στην ουσία ο ΒΟΑΚ έχει μετατραπεί σε περιαστικό δρόμο και για τις τρεις πόλεις από τις οποίες σήμερα διέρχεται και περισσότερο για το Ηράκλειο των 150.000 κατοίκων.

Ετσι, δεν αποκλείεται ένας εργαζόμενος που κινείται, π.χ., από τη Ν. Αλικαρνασσό στο Γάζι να πρέπει πλέον να πληρώσει διόδια για μια διαδρομή που είναι ουσιαστικά εντός του οικιστικού ιστού της πόλης, ενώ το ίδιο ζήτημα προκύπτει και για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, όπου ο ΒΟΑΚ λειτουργεί επίσης ως περιαστικός δρόμος. (Για να γίνει κατανοητό στους εκτός Κρήτης αναγνώστες το πρόβλημα, θα ήταν σαν να βάζαμε διόδια για κάποιον που μετακινείται από τη Φιλαδέλφεια στου Ρέντη επειδή χρησιμοποιεί τη Λ. Κηφισού, που είναι τμήμα της Αθηνών-Λαμίας, ή σαν να πληρώνει κάποιος για να πάει από τον Κολωνό στο Χαϊδάρι μέσω της Λ. Καβάλας, που είναι κομμάτι της Αθηνών-Κορίνθου).

Εκτός από το ζήτημα των διοδίων, για την εν λόγω μελέτη υπάρχουν πολλές διαφωνίες για μια σειρά κόμβους που καταργούνται (όπως της Φοινικιάς στο Ηράκλειο) ή για κόμβους και συνδέσεις που έχουν ζητηθεί αλλά δεν προβλέπονται στο σχέδιο που παρουσιάστηκε (όπως η σύνδεση με το αεροδρόμιο Χανίων). Για όλους αυτούς τους λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε με ευρύτατη πλειοψηφία να αναπέμψει τη ΜΠΕ στο υπουργείο Υποδομών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να παρουσιαστεί εκ νέου στους Κρητικούς. Στην απόφαση αυτή μάλιστα συνηγόρησε ακόμα και η παράταξη του Περιφερειακού Συμβουλίου που έχει στηριχτεί από τη Νέα Δημοκρατία και προσωπικά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οργή στη Μεσσαρά

Εν τω μεταξύ, την οργή των κατοίκων έχει προκαλέσει η πολύ μεγάλη καθυστέρηση αποκατάστασης της τεράστιας καθίζησης που προκλήθηκε στον σχετικά καινούργιο δρόμο Ηρακλείου – Μεσσαράς, αποκόπτοντας τη σύνδεση της βόρειας με τη νότια πλευρά του νομού Ηρακλείου. Ο δρόμος έκλεισε τον περασμένο Μάρτιο και οι πρώτες υποσχέσεις έκαναν λόγο για αποκατάσταση τον Μάιο. Ωστόσο, πέρασε όλο το καλοκαίρι και η τουριστική σεζόν με τη Μεσσαρά αποκομμένη.

Το ακόμα χειρότερο όμως είναι πως ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, που βρέθηκε στο Ηράκλειο με αφορμή την παρουσίαση της ΜΠΕ για τις συνδέσεις του ΒΟΑΚ, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τον δρόμο της Μεσσαράς αρνήθηκε να υποσχεθεί συγκεκριμένη ημερομηνία ανοίγματός του αποκαλύπτοντας μάλιστα πως δεν έχει καν εγκριθεί ακόμα η σύμβαση με τον εργολάβο για την αποκατάσταση. «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών. Δεν θέλω να προβλέψω ημερομηνία γιατί δεν μπορώ να προβλέψω δικαστική απόφαση», είπε ο κ. Καρνέσης, δοκιμάζοντας ακόμα περισσότερο την υπομονή των Ηρακλειωτών, ειδικά στη Μεσσαρά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μόνη δέσμευση... τα διόδια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας