Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.4° 16.2°
5 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.6°
2 BF
55%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
19°C
20.0° 18.3°
4 BF
39%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
41%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.2° 14.9°
4 BF
51%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.4° 14.0°
2 BF
65%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.8° 10.4°
2 BF
54%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
22°C
22.1° 22.1°
1 BF
22%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 17.7°
3 BF
63%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.3°
2 BF
46%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.4° 15.5°
6 BF
55%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.7° 13.5°
3 BF
51%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.9°
1 BF
51%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.2° 15.1°
1 BF
48%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
21°C
21.8° 21.0°
2 BF
45%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
18.1° 16.7°
3 BF
36%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
13.8° 13.3°
2 BF
50%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
16.1° 14.7°
2 BF
68%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
73%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Δρόμος υψηλής επικινδυνότητας με κατολισθήσεις και δεκάδες τροχαία κάθε χρόνο ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης.   | EUROKINISSI/ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ

Στον πάγο για άλλα τρία χρόνια ο ΒΟΑΚ

Απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη, ο κ. Καραμανλής ισχυρίστηκε πως η Ν.Δ. παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση «μια μολυβιά στον χάρτη, χωρίς καμία μελέτη και χάραξη του δρόμου», για να καταλήξει ότι «το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το νωρίτερο το 2022 καθώς δεν υπάρχει καμία μελετητική ωριμότητα».

Σε σχέση με τη χάραξη του έργου πάντως ο υπουργός φαίνεται να ξεχνά πως από την προηγούμενη κυβέρνηση είχε ήδη ανακοινωθεί ο τελικός σχεδιασμός που προέβλεπε νέα χάραξη στα 105 από τα 181 χιλιόμετρα της διαδρομής μεταξύ Χανίων-Αγίου Νικολάου και μάλιστα επί του σχεδίου αυτού είχε εκδηλωθεί και το ενδιαφέρον συνολικά έξι κοινοπραξιών. Στον σχεδιασμό αυτών των νέων 105 χιλιομέτρων, μάλιστα, που είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2019, περιλαμβάνονταν 24 χιλιόμετρα σήραγγες και 18 χιλιόμετρα γέφυρες.

Τα λεγόμενα του υπουργού διαψεύδει μέσω της «Εφ.Συν.» και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ο οποίος αντιδρά στο ενδεχόμενο ξεκινήματος του έργου από το μηδέν και τονίζει πως η χάραξη του δρόμου σαφώς και υπάρχει: «Εχει συμφωνηθεί πλέον πως η μελέτη χάραξης που έγινε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (Μελέτη Τονιόλου) είναι η μόνη ρεαλιστική και υλοποιήσιμη λύση. Επί αυτής της χάραξης πρέπει να γίνουν οι γεωλογικές μελέτες και όποιες τυχόν παρατηρήσεις ή προσθήκες. Καλούμε το υπουργείο Υποδομών να κρατήσει ό,τι καλό έχει γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση και να μην ξεκινήσει και πάλι το έργο από την αρχή. Θα μπορούσαν μάλιστα να κληθούν οι κοινοπραξίες που έχουν ήδη καταθέσει προσφορές στο πλαίσιο της εταιρικής τους ευθύνης να συντάξουν από κοινού τις γεωλογικές μελέτες για να προχωρήσει ουσιαστικά το έργο», αναφέρει ο κ. Αρναουτάκης.

Ο ίδιος μάλιστα τονίζει πως ένα σημαντικό κομμάτι του έργου στον νομό Ρεθύμνου (το τμήμα Εξάντη-Πάνορμο) θα μπορούσε πλέον να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να αφαιρεθεί από το συνολικό κόστος του έργου εφόσον έχει ήδη εγκριθεί ο σχετικός φάκελος.

«Γονατογράφημα»

Ο υπουργός, πάντως, και συνολικά η κυβέρνηση φαίνεται να επενδύουν περισσότερο στην αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ παρά στην οριστική υλοποίηση του έργου. Από το βήμα της Βουλής ο κ. Καραμανλής έχει ήδη χαρακτηρίσει «γονατογράφημα» το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ, επικαλούμενος την απουσία στρατηγικής μελέτης και την άποψη του «τεχνικού κόσμου» ότι η μελετητική ωριμότητα του έργου είναι «πραγματικά ανύπαρκτη». Ο ίδιος πάντως έχει δεσμευτεί πως θα βρεθεί σύντομα στην Κρήτη όχι μόνο για να εξαγγείλει τον τρόπο υλοποίησης του έργου, αλλά και για να πει στους Κρητικούς από πού θα προέλθει η χρηματοδότησή του.

Την προηγούμενη εβδομάδα τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και ο κ. Σταϊκούρας έκαναν δημοσίως λόγο για τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων ANFAs και SMPs. Το κόστος για τον ΒΟΑΚ υπολογίζεται σε περίπου 1,5 δισ., ενώ τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα αναμένεται να φτάσουν το 1,6 δισ. εντός του 2020 και τα 4,6 δισ. μέχρι το τέλος του 2023.

«Ακούμε με ενδιαφέρον την προοπτική αυτή και περιμένουμε συγκεκριμένες αποφάσεις. Οπως επίσης και τις εξαγγελίες για χρηματοδότηση του έργου από άλλες παραχωρήσεις, όπως από τα έσοδα της Αττικής Οδού, λύση όμως που θέλει την έγκριση και των δανειστών», λέει στην «Εφ.Συν.» ο περιφερειάρχης Κρήτης, θυμίζοντας πάντως πως πάγια θέση της περιφέρειας είναι η κατασκευή του δρόμου χωρίς διόδια. Η επίσκεψη Καραμανλή στην Κρήτη, η οποία και φέτος μετρά 60 νεκρούς στο οδικό δίκτυο (τους 15 στον BOAK), αναβάλλεται συνεχώς. Αν και αρχικά είχε προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, αναβλήθηκε για τον Νοέμβριο, ενώ πλέον προσδιορίζεται για την αρχή του νέου χρόνου. Στην τελευταία του παρέμβαση στη Βουλή ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε πως σύντομα η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα συνολικό σχέδιο με τον βαρύγδουπο τίτλο «Ανάταση και ανασυγκρότηση της Κρήτης».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Στον πάγο για άλλα τρία χρόνια ο ΒΟΑΚ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας