Ζήτημα αντισυνταγματικότητας για διάταξη του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης έθεσε λίγο πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, Μίλτος Χρυσομάλλης.
Ο «Σαμαρικός» βουλευτής κατέθεσε τροπολογία εγείροντας ζήτημα αντισυνταγματικότητας για την «αδικαιολόγητη διάκριση» που προβλέπει το σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου για την αποχή των Ο.Τ.Α. από την κατάθεση ένδικων μέσων σε θετικές πρωτόδικες αποφάσεις συμβασιούχων υπαλλήλων τους, που αναγνωρίζουν ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Ο κ. Χρυσομάλλης, υποστήριξε ότι η εφαρμογή της διάταξης μόνο σε υπαλλήλους που εργάζονται σε συγκεκριμένους τομείς συνιστά «σοβαρή διάκριση που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί» και αντίκειται στις προβλέψεις του Συντάγματος.
«Το αποτέλεσμα είναι να καταλήγουμε σε μια κατάσταση, στην οποία προσωπικό με τα ίδια προσόντα και τις ίδιες συνθήκες πρόσληψης και εργασίας να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τον νόμο, με μόνο κριτήριο την υπηρεσία που εργάζεται, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ειδικοί ή άλλοι εμπεριστατωμένοι λόγοι που να δικαιολογούν τη διάκριση αυτή, ή παράλληλα προσωπικό υψηλών τυπικών προσόντων να μην μπορεί να ωφεληθεί από τη διάταξη αυτή, μόνο και μόνο λόγω της υπηρεσίας που βρίσκεται», αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «αυτή η συνθήκη αντίκειται στο Σύνταγμα και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος, ειδικά από τη στιγμή που δεν προκαλεί επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού».
Ο βουλευτής ζητά την τροποποίηση της διάταξης, ώστε να αφαιρεθεί η διάκριση ανά υπηρεσία και να εφαρμοστεί σε κάθε συμβασιούχο υπάλληλο των ΟΤΑ που έχει δικαιωθεί δικαστικά σε πρώτο βαθμό, με μόνη προϋπόθεση να έχει εργαστεί από 1.1.2023 για τουλάχιστον δύο έτη συνολικά.
