Το ελληνικό σινεμά κατακτά το Βερολίνο

sakaridis-afisa.jpg

Ο Γιάννης Σακαρίδης και η αφίσα της εκδήλωσης με τον Φόλκερ Σλέντορφ Ο Γιάννης Σακαρίδης και η αφίσα της εκδήλωσης με τον Φόλκερ Σλέντορφ

Στην τρίτη του χρονιά έφτασε το φεστιβάλ ελληνικού σινεμά στην καρδιά του Βερολίνου, «Hellas Filmbox Berlin», που θα γίνει από 24 ώς 28 Ιανουαρίου στον πολυχώρο του Urban Spree με 32 ταινίες, έκθεση με 13 καλλιτέχνες, συναυλίες, ελληνική αγορά, ελληνικό φαγητό και όλα τα καλά.

Ηδη, όμως, από την 1η Ιανουαρίου ξεκίνησε εν είδει «προθέρμανσης» η εκδήλωση Hellas Filmbox WARM UP στον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, η οποία μέχρι τις 17 Ιανουαρίου θα φιλοξενήσει 30 ελληνικές ταινίες, ανάμεσά τους τέσσερις του Γιώργου Λάνθιμου, αλλά και τον «Καζαντζάκη» του Γιάννη Σμαραγδή.

Με αυτόν τον τρόπο, το «Hellas Filmbox Berlin» δίνει τη μοναδική ευκαιρία στους Βερολινέζους να δουν όλο τον Ιανουάριο ελληνικό σινεμά σε πάνω από 100 προβολές. Είναι ένα γεγονός που δεν έχει ξαναγίνει εκτός Ελλάδας.

Στο μεταξύ το φεστιβάλ ανακοίνωσε και μια κεντρική του εκδήλωση με μεγάλο ενδιαφέρον.

Στο πλαίσιο του προγράμματος των Box Talks, o κορυφαίος Γερμανός σκηνοθέτης Φόλκερ Σλέντορφ θα συζητήσει με τον Γιάννη Σακαρίδη, έναν από τους πιο ταλαντούχους και διακεκριμένους Ελληνες κινηματογραφιστές (Πέμπτη 25 Ιανουαρίου, 7 μ.μ., Urban Spree).

Οι δύο σκηνοθέτες θα κάνουν έναν διάλογο για τις ταινίες, την εμπειρία της κινηματογράφησης, αλλά και τη ζωή μέσα και έξω από τα πλατό. Θα προβληθούν αποσπάσματα από ταινίες τους, επιλεγμένα από τους ίδιους.

Τον συντονισμό της συζήτησης, στην οποία μπορεί να πάρει μέρος και το κοινό, θα έχει η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, Ιωάννα Κρυωνά.

Ο Φόλκερ Σλέντορφ έχει υπογράψει ταινίες που άφησαν ιστορία. Η πρώτη, που τον έκανε διάσημο, αλλά είχε και μεγάλη εμπορική επιτυχία, ήταν η «Χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» (1975), που γύρισε μαζί με την τότε σύζυγό του, γνωστή σκηνοθέτιδα Μαργκαρέτε φον Τρότα. Το 1979 ήταν η χρονιά που με το «Ταμπούρλο» του κέρδισε Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες και Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Ακολούθησε η έξοδός του στις ΗΠΑ, όπου γύρισε τον «Θάνατο του εμποράκου» (1985) με τον Ντάστιν Χόφμαν, το «Homo Faber» (1991) με τον Σαμ Σέπαρντ κ.ά.

Οσο για τον δικό μας Γιάννη Σακαρίδη, με σπουδές φωτογραφίας και ιστορίας τέχνης στο Λονδίνο, άρχισε να γυρίζει πειραματικές ταινίες και εξελίχθηκε σε καλό και έμπειρο μοντέρ. Επειτα όμως από 18 χρόνια επέστρεψε στην Ελλάδα και ξεχώρισε αμέσως με την ταινία «Wild Duck», αλλά κυρίως το «American Square» (2016), επίσημη πρόταση της Ελλάδας στην κατηγορία του ξενόγλωσσου Οσκαρ.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας