Αποχώρηση «χωρίς ανταλλάγματα»

Υπάρχει μία συγκεκριμένη φράση την οποία κάποιοι αποφεύγουν να βάλουν στην πρόταση εξεύρεσης λύσης για την ΑΕΠΙ που φέρνει ο Γιώργος Μαθιός: να αποχωρήσει από την εταιρεία η οικογένεια Ξανθόπουλου χωρίς ανταλλάγματα. Αυτό το «χωρίς ανταλλάγματα» που θα αποτελούσε τον κινητήριο μοχλό για να προχωρήσει η όποια συμφωνία μήπως και αρχίσει να λύνεται ο γόρδιος δεσμός της ΑΕΠΙ, εξαφανίζεται ως διά μαγείας.

Ετσι η κατάσταση παραμένει στάσιμη, με τους Ξανθόπουλους παρόντες, την επίτροπο επίσης, να συγκρούονται μεταξύ τους και άκρη να μη βγαίνει, με μόνους χαμένους τους δημιουργούς για τους οποίους όλοι... κόπτονται.

Χθες η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου εξέδωσε ανακοίνωση απαντώντας σε δημοσίευμα των «Νέων» που έφτασε στο σημείο να συνδέει το θέμα της ΑΕΠΙ με το... αεροδρόμιο του Ελληνικού, ένα δημοσίευμα σύγχυσης. «Ελέγχεται, τουλάχιστον, ως παντελώς ανακριβές», λέει η υπουργός. Τα «Νέα» θεωρούν πως η ΑΕΠΙ οδεύει προς «κρατικοποίηση» με βούλα Κονιόρδου. «Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργός ζήτησε πρόσφατα τις παραιτήσεις των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου», γράφει η εφημερίδα και συνεχίζει: «Τι έχει αλλάξει ώστε η υπουργός να αναζητά η ίδια τα πρόσωπα που θα απαρτίζουν το νέο σώμα και θα ασκούν διοίκηση;».

Η αλήθεια είναι πως οι ίδιοι οι δημιουργοί ζήτησαν τις αλλαγές στο Εποπτικό Συμβούλιο ώστε να συμπεριληφθούν σε αυτό και οι εκδότες μουσικής. «Δεν ζήτησε λοιπόν ούτε τις παραιτήσεις των υφιστάμενων μελών του Εποπτικού Συμβουλίου (σ.σ.: η υπουργός) ούτε νομιμοποιείται να τοποθετήσει μέλη άλλων επαγγελματικών χώρων ούτε προτίθεται να επιλέξει φίλα προσκείμενους εκπροσώπους, αφού ο ορισμός των νέων μελών θα προκύψει πάλι από τους προτεινόμενους των υφιστάμενων σωματείων των δημιουργών», απαντά το υπουργείο.

Οσο για το αν η ΑΕΠΙ γίνει ΔΕΚΟ, όπως γράφουν τα «Νέα», η υπουργός δηλώνει: «Δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και είναι επικοινωνιακή αιχμή ότι δήθεν ο ορισμός του Εποπτικού Συμβουλίου μαζί με την προσωρινή επίτροπο αλλάζουν τη νομική φύση της εταιρείας και από Α.Ε. τη μετατρέπουν σε κρατική ΔΕΚΟ. Η ΑΕΠΙ εξακολουθεί να είναι Α.Ε., έχει τη διοίκησή της με τις τεράστιες διαχρονικά ευθύνες της για τη σκανδαλώδη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και γι’ αυτόν τον λόγο ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη».

Προφανώς και θέλει τέχνη για να καταφέρεις να σου απαντήσει το υπουργείο Πολιτισμού που φημίζεται για την ολιγωρία του τόσο αποστομωτικά, ωστόσο το θέμα παραμένει ένα και είναι πολύ σοβαρό: τι θα γίνει επιτέλους με την ΑΕΠΙ και πώς θα λυθεί το ζήτημα με τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας